ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 29.06.2010, 9:39
اتحادیه اروپا در آستانه تصویب تحریم‌هاعلیه ایران

آفتاب: همراه با امریكا، استرالیا و كانادا، اتحادیه اروپا نیز به منظور تحت فشار شدیدتر قرار دادن مردم ایران برای عقب‌نشینی از مواضع هسته‌ای خود، به زودی تحریم‌های گسترده و ویژه‌ای را تصویب و اعمال خواهد كرد.

به گزارش فرارو به نقل از یک منبع نزدیک به دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای این اتحادیه قرار است در نشست آینده‌ی خود در هفدهم جولای (اواخر تیر ماه جاری) تحریم‌های وسیعی علیه تمام بانک‌های ایرانی، صنعت نفت و گاز در تمامی بخش‌ها و نیز بیمه ایران تصویب كنند و سریعا به اجرا گذارند.

هدف از این تحریم‌های گسترده، فلج كردن صنعت نفت و گاز ایران به منظور كاهش جدی تمامی تولیدات و نیز اخلال گسترده در مناسبات تجاری ایران خواهد بود.

اكنون برخی شركت‌های اروپایی از همتایان ایرانی خود می‌خواهند كه تا قبل از هفدهم جولای نسبت به عقد قرارداد با آنها اقدام كنند تا مشمول تحریم‌های آن زمان نشوند.

انتظار امریكا، اسراییل و اتحادیه اروپا آن است كه این تحریم‌ها ملت ایران را به ستوه آورد و نظام جمهوری اسلامی را وادار به پذیرش شروط آنان كند.

غربی‌ها هم‌زمان با اعمال این تحریم‌های جدی، اعلام كرده‌اند كه به‌طور جدی خواهان مذاكره هسته‌ای با تهران‌اند.

شروط احمدی‌نژاد

در همین حال احمدی‌نژاد شروط ایران برای مذاکره با 1+5 را این‌گونه برشمرد که اولا ایران مذاکرات را عقب می‌اندازد و این جریمه‌ای برای بی‌اخلاقی آنان است تا ادب شوند و رسم گفت‌و گو با ملت‌ها را یاد بگیرند.

وی افزود: همچنین کسانی که می‌خواهند با ایران گفت‌و گو کنند باید صریح نظرشان را درباره بمب اتمی رژیم صهیونیستی اعلام کنند و بگویند با آن موافقند یا نه.

وی تاکید کرد: علاوه بر این باید اعلام شود که آیا آنان حاضرند از اصلاحات صورت گرفته در ان پی تی تبعیت کنند یا خیر.

احمدی‌نژاد افزود: باید مشخص شود منظور آنان از گفت‌و گو چیست؟ آیا می‌خواهند دوستی کنند یا دشمنی که هر کدام از این پاسخ‌ها می‌تواند شکل مذاکره را تغییر دهد.

وی شرط پنجم ایران را تغییر ترکیب مذاکره کنندگان عنوان کرد و گفت: چه کسی گفته که فقط ۱+۵ باید گفت‌و گو کند کسانی دیگری هستند که باید در مذاکرات حضور داشته باشند.

وی در این باره تاکید کرد: باید به صورت صریح اعلام کنند که آیا می‌خواهند در مذاکرات تابع منطق باشند.