ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 19.06.2010, 8:19
بیانیه جمعی ازدانشجویان دانشگاه تهران بمناسبت ۳۰خرداد

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت 30 خرداد ماه بیانیه ای صادر کردند.

نسخه ای از این بیانیه که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته است بدین شرح است:

یک اگر با یک برابر بود پس چه کس آزادگان را در قفس می کرد؟

معلم ناله آسا گفت: بچه ها در جزوه های خود بنویسید

یک با یک برابر نیست... (گلسرخی)

در 24 خرداد 89، بار دیگر دانشگاه تهران جولانگاه نیروهای لباس شخصی و کبوتران سفید ولایت گردید تا این چنین عده ای که غایت بخششان جنگ و جدل است و کمر به حذف دانشجویان و اساتید دگراندیش بسته اند، دانشگاه را بار دیگر هم چون 16 و 17 آذر به محل تاخت و تاز خود بدل کنند.

در 24 خرداد که دانشجویان خود را برای تجمع به مناسبت سالگرد حمله ی وحشیانه به کوی آماده می کردند، دانشگاه پر شده بود از نیروهای خارج از دانشگاه که لباس نگهبانی به تن کرده بودند وعده ای از ایادی حکومت غیر اسلامی.

و این چنین دانشجویانی که که تنها برای رساندن صدای اعتراض خود به حاکمانی که گوش آنان از صدای تملق و مداحی اطرافیان سنگین شده، فریاد برافراشته بودند مورد بی حرمتی حراست دانشگاه قرار گرفتند. حراستی که دانشجویان را تنها به این بهانه که به دنبال حقوق حقه ی خویش بودند به کمک همان کبوتران مدعی عدالت وحشيانه مضروب کرد، اما با این همه :

24 خرداد89 روزی بود که صدای حق طلبی دانشجویان شنیده شد، تا مگر آنانانی که امروز در مقابل حق ایستاده اند، وجدان و معصومیت از دست رفته ی خویش را، بازیابند تا شاید از گذشته ی ننگین خویش شرمسار شوند.

24 24خرداد89 روزی بود که ندای آزادی خواهی دانشجویان به آسمان ها بلند شد تا بار دیگر به یاد آورد، که آزادی این گوهر نایاب گمگشته چه طنینی دارد."آه اگر آزادی سرودی می خواند کوچک/کوچکتر..."

24 خرداد 89 روزی بود که که پلیدی ها و زشتی های گذشته بار دیگر آشکار شد، پلیدی کسانی که حاضرند برای حفظ منافع کوچک خویش به هر روشی متوسل شوند.

و اما در آستانه ی 30 خرداد، سالروز به شهادت رسیدن عده ای از دانشجویان و هموطنانمان هستیم... امروز که عده ای به خیال باطل خویش گمان می کنند، می توانند با ایجاد رعب و وحشت و احضارهای گسترده ی دانشجویی، این نهال سبز را، که تازه از دل خاک بیرون آمده و خود را نمایانده است، بخشکانند:

30 خرداد می تواند باشکوه باشد از آن جهت که شاید تداعی کننده ی روزهای اولیه ی پس از انتخابات شود.

30 خرداد می تواند کوبنده باشد از آن جهت که شاید حاکمان را از خواب غفلت بیدار کند و باعث شود به خود آیند، که این راه که می روند به ترکستان است.

30 خرداد می تواند با اهمیت باشد از آن جهت که شاید کودتاگران بی خبر از همه جا که گمان می کنند، کار را برای همیشه تمام کرده اند، سیلی محکمی بخورند و در مقابل خواست ملت کرنش کنند.

و این برماست بار دیگر برای تحقق تمامی خواست ها، همچون موجی خروشان برای رسیدن به ساحل امن آرامش، حضور خود را در صحنه به اثبات برسانیم.

و تنها در این صورت است که می توان به سر منزل مقصود رسید و از آزادی، عدالت، رشد، توسعه و محبت دم زد و در غیر این صورت باید راضی باشیم به آن چه الان داریم.

وعده ما 30 خرداد مقابل دانشکده فنی