ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 13.06.2010, 23:02
محاصره بیت آیت‌الله صانعی توسط هواداران خامنه‌ای

رادیو فردا: در پی محاصره بیت آیت‌ الله یوسف صانعی؛ مرجع شیعه مقیم قم، سخنران محاصره‌ کنندگان سخنان بسیار تندی را علیه این مرجع تقلید و حسن خمینی،‌ نوه بنیان گذار جمهوری اسلامی،‌ ایراد کرد و این دو روحانی را «نانجیب» خواند.

روز یک شنبه، در پی حضور مهدی کروبی؛ ‌از رهبران اصلاح‌ طلب، در منزل آیت الله صانعی، شماری از هواداران حکومت، بیت این مرجع تقلید حامی اصلاح‌ طلبان را محاصره کردند و مانع از خروج مهدی کروبی از این محل شدند.

سخنران این تجمع که با بلندگو سخنرانی می‌کرد، آیت‌ الله خامنه‌ای؛ رهبر جمهوری اسلامی را «امام» و «نائب امام زمان» و آیت‌ الله صانعی؛ مرجع شیعه را «نانجیب» و حسن خمینی را «فرزند ناخلف» سید احمد خمینی خواند.

در ویدیویی که سایت ‌جرس منتشر کرد، سخنران محاصره کنندگان بیت آیت‌الله صانعی‌ گفت: «ما می‌خواهیم جوری بشود که دیگر جرات جسارت به نظام، جسارت به اسلام، جسارت به ارزش‌ها، در این آقا و امثال این آقا، و سران فتنه، ان شاءالله دیگر وجود نداشته باشد.»

سخنران محاصره‌ کنندگان بیت‌ آیت‌ الله صانعی که خود را طلبه می‌‌خواند، افزود: «ما از مسئولین قم می‌خواهیم زودتر غائله این خانه‌ها را جمع بکنند. این منابع فساد و مساجد ضرار هست که باعث می‌شود، امثال این آقایون کثیف اجازه پیدا بکنند و جا و مکانی پیدا بکنند در این جا مستقر بشوند.»

او اضافه کرد: «ما از دادستان قم، از دادسرای ویژه روحانیت، از مسئولین نظامی و انتظامی می‌خواهیم و اولتیماتوم می‌دهیم، هر چه زودتر بیت این نانجیب و بیت این مرجع آمریکایی را به زودی زود تخته بکنند و بساط شان را از شهر قم جمع بکنند.»

این سخنران، سپس حسن خمینی؛ نوه آیت‌الله خمینی، را هدف حمله قرار داد و گفت: «وصیت حاج احمد آقای خمینی، نصب‌العین همه ما و دیگران باید باشد. اما متاسفانه این فرزند ناخلف، که خوب ملت حقش را کف دستش گذاشت، در چهاردهم خرداد، متاسفانه سر سره‌ای شده بود که برخی از این آقایون بر آن سوار شوند و سر بخورند و خودشان را به انتخابات ریاست جمهوری سه سال آینده که ان شاء الله داغش را به دلشان، ملت خواهند گذاشت، برسانند.»

وی ادامه داد: «اما حرف ما، قمی‌ها و طلبه‌ها این است؛ حرفشان باماست، کارشان هم با ماست، خودمان پهنش کردیم، خودمان هم جمعش می‌کنیم.»

سخنران محاصره‌ کنندگان بیت آیت‌‌الله صانعی تهدید کرد: «ما اجازه نمی‌دهیم از اول مهر ماه، ایشان درس در قم داشته باشد. فیضیه محل خون شهدای روحانی است. محل تحصیل بر و بچه‌های انقلابی و بچه‌های سید علی خامنه‌ای است. ما اجازه نمی‌دهیم. ما کار خودمان را می‌کنیم. بچه‌های اطلاعات و امنیتی و انتظامی و نظامی، بدانند. فردا چیزی نگویند. ما انتظارمان این است، که از اول مهر ، وجود نانجیب این فرزند حاج احمد آقای خمینی را ما در قم نداشته باشیم. ان شاءالله به زودی زود، بقیه نا نجیب‌ها هم اصلاح بشوند و ملت حقشان را بگذارند کف دستشان.»

او هم چنین در باره اکبر هاشمی رفسنجانی،؛ رئیس مجلس خبرگان که در ماه‌های اخیر به شدت مورد حمله هواداران آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد قرار داشته است،‌ گفت: «آقای هاشمی باید به راه بگردد و گر نه خیلی راحت حذف شان می‌کنیم. ملت نشان داد، نه انتساب به امام و نه انتساب به مقام و رتبه خاصی، هیچ چیز را در مقابل ولایت نمی‌فروشد.»

محاصره‌ کنندگان در ادامه شعارهایی در حمایت از آیت‌ الله خمینی و علیه مهدی کروبی و میرحسین موسوی سر دادند.