ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 11.06.2010, 6:43
اوباما: شجاعت ایرانیان الگویی برای همه ماست

دویچه وله: اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیه‌ای خطاب به جهانیان، ضمن تقدیر از شجاعت ملت ایران، ابراز امیدواری کرد که روزی ایرانیان بتوانند آزادنه نظرشان را یبان کنند و بدون هراس از دولت، در گردهمایی‌ها شرکت نمایند.

در آستانه‌ی سالگرد اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیه‌ای که توسط یکی از مشاوران او در نشست موسسه‌ی ملی دموکراسی در واشنگتن قرائت شد از جهانیان خواست، از مبارزه‌ی ایرانیان برای رسیدن به آزادی پشتیبانی کنند. اوباما اظهار داشت: «مسئولیت ملت‌ها و مردم آزاد در جهان این است که به ایرانیان نشان دهند، از کسانی پشتیبانی می‌کنند که خواهان آزادی و عدالت هستند.»

رئیس جمهور ایالات متحده در پیام خود تاکید کرده است: «شجاعت ایرانیان برای همه‌ی ما الگویی است که ما را به چالش می‌کشد تا تاریخ را به مسیر عدالت ببریم».

دولت ایران به خواست مردم گردن نهد

باراک اوباما همچنین ابراز امیدواری کرد که ایرانیان بتوانند روزی به آزادی بیان دست یابند و آزادانه در گردهم‌آیی‌های اعتراضی شرکت کنند. وی گفت: «به امید روزی که دولت ایران، به جای ایجاد ترس و وحشت در میان مردم خودش، به خواست‌های آنان گردن نهد و آنان را تقویت کند».‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا نیز از اینکه ایرانیان اجازه ندارند، در سالگرد جنبش اعتراضی خود راهپیمایی کنند، ابراز تاسف نمود. وی در عین حال جمهوری اسلامی را «رژیمی خطرناک» خواند که به مردم خودش هم رحم نمی‌کند. کلینتون تاکید کرد: «به همین دلیل ما از خواست مردم ایران حمیات کرده و می‌کنیم».

وزیر امور خارجه‌ی آمریکا نیز مانند رئیس جمهور این کشور، ابراز امیدواری کرد که روزی دولت ایران به خواست‌های مردم احترام بگذارد.