ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 30.05.2010, 23:11
بهمن احمدی امویی به زندان اوین بازگشت


تا آزادی روزنامه نگاران زندانی - بهمن احمدی امویی ، روزنامه نگار پس از ۷۲ روز آزادی موقت ، دوباره به زندان اوین بازگشت. به گزارش خبرنگار ما، عصر امروز نهم خرداد ماه، بهمن احمدی امویی را جمعی از دوستانش تا زندان اوین بدرقه كردند و او را به آن سوی دیوارهای بلند اوین سپردند.

به گزارش خبرنگار «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» هشتم خرداد ماه، در تماسی تلفنی از دادستانی تهران به این روزنامه نگار گفته شد که مرخصی اش تمدید نشده و باید خود را تا شب به زندان اوین معرفی کند. اما این روزنامه نگار به دلیل برگزاری دادگاه همسرش ژیلا بنی یعقوب، ترجیح داد در این دادگاه همسرش را همراهی كند و بعدازظهر همان روز خود را به زندان اوین معرفی كرد.

بهمن احمدی امویی و ژیلا بنی یعقوب در شامگاه ۳۰ خرداد ماه سال گذشته در منزل شان بازداشت و راهی زندان اوین شدند. بهمن امویی در دادگاه اولیه به هفت سال و چها ر ماه زندان محکوم شد و سپس در دادگاه تجدید نظر حکمش به پنج سال حبس قطعی تبدیل شد .

او كه در ۲۷ اسفند ماه سال گذشته، با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی به مرخصی آمد، به هنگام بازگشت به زندان اوین همچنان مقاوم و پرروحیه بود. مدام لبخند می زد و از دوستانی كه او را تا زندان اوین همراهی كرده اند ، تشكر می كرد. در صحبت هایش به دیگران روحیه می داد و این اطمینان كه تحمل زندان برایش دشوار نیست . بهمن بارها این جمله را تكرار كرده كه:"من هم مثل بسیاری روزنامه نگار هستم .بسیاری از روزنامه نگارن در داخل و خارج و برخی در زندان هستند و حکم های سنگین هم دارند من می گویم زندگی شان را بکنند . به فکر ایران هم باشند."

حتی بعد از تلفنی كه از دادستانی به او شد و خبر بازگشتش به زندان را شنید؛ فوری در وبلاگ شخصی خود از همه دوستانش خداحافظی کرد.

او در بخشی از این یادداشت نوشته است: «دلم می خواست خیلی کارها بکنم و خیلی جاها بروم و خیلی ها را ببینم اما موفق نشدم . ولی خوشحالم . راستش خجالت آور بود که بسیاری از دوستان در زندان هستند و من بیرون. دیگر در این روزهای آخر پیش خودم شرمنده بودم. شرمنده دانشجویان و روزنامه نگارانی که در شرایط سختی در زندان به سر می برند. کم کم داشتم به خودم بدبین می شدم که چرا کسی سراغی از من نمی گیره که برگردم به زندان.»

امروز هم سایت جرس مصاحبه‌ای با این روزنامه نگار انجام داده و او را اینگونه معرفی كرده است: "آنها كه بهمن احمدی امویی را می شناسند و با او همكار بوده اند می گویند بهمن در همه این سالهای روزنامه نگاری، در سرویس های اقتصادی روزنامه ها گزارشی به مصلحت و در صلاح یك مسوول ننوشت، بهمن امویی یك منتقد به تمام معناست و روزنامه نگاری كه ذره ای عقب ننشسته، امروز بهمن امویی دوباره به زندان می رود تا حكم پنج سال حبس قطعی درباره اش اجرا شود، برای كسی كه نه از رانتی بهره برده و نه از بیت المال كیسه ای دوخته چنین مجازاتی چگونه قابل تعریف است، زندگی خانوادگی بهمن هم یك مبارزه است، او و همسرش ژیلا بنی یعقوب هر دو زندان رفته اند و یك راه مشترک را برگزیده اند."

بهمن احمدی امویی یك روزنامه نگار مبارز است اما از آن نوع مبارزهای احساساتی و مهربان كه با وجود روحیه خوب و مقاوم، هنگام خداحافظی لبخندی بر لب داشت و چشم هایش خیس بودند اما همچنان استوار و مقاوم با تك تك یاران و دوستان خداحافظی كرد.