ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 19.05.2010, 19:54
شانزده سال ونیم زندان برای دو عضو دفتر تحکیم وحدت

دویچه وله: بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدتیک شعبه‌ی دادگاه انقلاب در تهران بهاره هدایت، عضوی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را به ۹ سال و نیم زندان محکوم کرد. همین دادگاه میلاد اسدی، عضو دیگر دفتر تحکیم وحدت را به ۷ سال زندان محکوم کرده است.

شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، بهاره هدایت را به ۹ سال و نیم و میلاد اسدی را ۷ سال حبس تعزیری محکوم کرد. بهاره هدایت از ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و هم اکنون در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد. میلاد اسدی نیز از ۹ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی است.

بنابر گزارش‌های منابع خبری، اتهام‌های بهاره هدایت فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، توهین به رهبر، توهین به رییس جمهور، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ورود غیرقانونی و تخریب درب دانشگاه امیرکبیر هنگام ورود مهدی کروبی به این دانشگاه عنوان شده بود.

احکام صادر شده برای بهاره هدایت و میلاد اسدی از فعالان دانشجویی و از اعضای دفتر تحکیم وحدت صبح امروز بدون اطلاع وکلای ایشان، به آن‌ها ابلاغ شد.

امین احمدیان، همسر بهاره هدایت، درباره حکم خانم هدایت به دویچه وله گفت: «بهاره به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس، توهین به ر‌ئیس‌جمهور به شش ماه، و نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، از طریق تجمع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی به پنج سال حبس محکوم شده‌ است. دو سال حبس تعلیقی هم از قبل و از تجمع زنان در میدان هفت تیر در سال ۸۵ در پرونده خود داشت که آن هم اضافه شد و جمعاَ ایشان را به تحمل ۹ سال و نیم حبس تعزیری محکوم کردند.»

احمدیان همچنین درباره حکم صادر شده برای میلاد اسدی عضو دیگر شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: «ایشان به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس و به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس و در مجموع به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.»

همسر بهاره هدایت، فعال دانشجویی، با اعلام این‌که این احکام بدوی هستند، گفت: «ما و خانواده آقای اسدی و وکلای ایشان این احکام را متناسب و عادلانه نمی‌دانیم و قطعاَ به این احکام اعتراض خواهیم کرد.»

او افزود: «فعالیت‌های این افراد مثل دیگر اعضای دفتر تحکیم بسیار شفاف بوده و معقول نیست که یکسری انتقادات ساده و اقدامات شفاف را مصداق اقدام علیه امنیت ملی در نظر بگیرند.»

احمدیان تاکید کرد: «نه تنها صدور این احکام سنگین ناعادلانه است که موجب وهن خود نظام جمهوری اسلامی هم می‌تواند تلقی شود.»