ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 13.05.2010, 21:35
فراخوان مشترک ٩ حزب و سازمان سياسی



دعوت احزاب و سازمان‌های سياسی از نيروهای آزاديخواه
به شرکت در گردهمائی‏ها و تظاهرات روز شنبه

جمهوری اسلامی پنچ زندانی سیاسی به نام‌های فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان را در سحرگاه روز يکشنبه ١٩ ارديبهشت در زندان اوین به دار آویخت. اعدام پنج زندانی سياسى با معيارهای انسانی، قوانين بين‌المللی و حتى با قوانين جمهورى اسلامى هم مغايرت دارد.
اعدام پنج زندانی سياسی در آستانه سالگرد ٢٢ خرداد، نشانگر واهمه سران رژيم از برآمد اعتراضی مردم است. آن‌ها با راه انداختن ماشين اعدام، می‌خواهند فضای رعب و وحشت بر کشور حاکم گردانند،از حضور مردم در خيابانها و انسجام اعتراضات عمومی عليه جمهوری اسلامی جلوگيری کنند و نگذارند مردم عليه ديکتاتوری شعار دهند. غافل از اينکه ماشين سرکوب و اعدام‌، ناکارائی خود را در سه دهه گذشته در فرونشاندن جنبش اعتراضی نشان داده است. اگر سرکوب و اعدام قادر بود صدای اعتراض مردم عليه ديکتاتوری را خاموش سازد، امروز سرکوب‌گران اين چنين از حرکت اعتراضی مردم در ٢٢ خرداد در وحشت به سر نمی‌بردند.
ده‏ها نفر دیگر از هموطنان ما در کردستان، تهران و برخی دیگر از مناطق ایران در بيدادگاه‌های رژيم محکوم به اعدام شده‏اند وخطر مرگ جان آن‏ها تهديد می‏کند. بايد ماشين سرکوب و اعدام جمهوری اسلامی را متوقف کرد و اجازه نداد که گردانندگان رژيم بيش از اين فرزندان کشور ما را اعدام کنند.
ما احزاب و سازمان‌های سياسی، از تمام نيروهای آزاديخواه دعوت می‌کنيم که روز شنبه ٢٥ ارديبهشت (١٥ ماه مه) در کشورها و شهرهای مختلف در گردهمائی‏ها و تظاهرات شرکت کرده و صدای اعتراض خود را عليه اعدام‌ها به گوش جهانيان برسانند و همدردی خود را با خانواده اعدام‌شدگان ابراز دارند.
روز شنبه هر کجا که هستيم گردهم بياييم و يکپارچه و يکصدا اقدام جنايتکارانه رژيم را محکوم کنيم و خواهان لغو تمامی احکام اعدام و آزادی همه زندانيان سياسی شويم.

اتحاد جمهوريخواهان ايران
حزب دمکرات کردستان ايران
حزب دمکراتيک مردم ايران
حزب کومه‌له کردستان ايران
جبهه ملی ايران-اروپا
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
سازمان فدائيان خلق ايران(اکثريت)
شوراي موقت سوسياليست هاي چپ ايران
شورای همآهنگی جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ايران


پنج‌شنبه ۲٣ ارديبهشت ۱٣٨۹ - ۱٣ می ۲۰۱۰