ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 12.05.2010, 9:19
فراخوان به اعتصاب و عزای عمومی در کردستان


فراخوان حزب دمکرات کردستان ایران


هموطنان مبارز!
مردم آزادیخواه کردستان!

رژیم ضدخلقی جمهوری اسلامی ایران همچنان به کشتار آزادیخواهان ادامه می‏دهد و آخرین قربانیان این کشتار تاکنون پنج جوان آزادیخواه بوده‏‏اند که در سحرگاه روز یکشنبه، 19 اردیبهشت‏ماه در زندان "اوین" تهران اعدام شدند. فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، فرهاد وکیلی و علی حیدریان چهار جوان کرد مبارز بودند که گناهشان تنها کردبودن و تأکیدشان بر مطالبه‏ی حقوق مشروع ملت محرومشان بود.

آنها چهار تن از هزاران مبارز میهنمان بودند که قلبشان لبریز از عشق رهایی ملتشان از دست دیو جهل و نادانی بود و اكنون نيز شماری دیگر از هموطنان آزادیخواهمان در زندانهای شرم‏آگین رژیم، تحت شکنجه‏های مزدورانش منتظرند که چه وقت قلب مالامال از امیدشان با گلوله‏ی جلادان آزادی از طپش باز ايستد.

بدون تردید تا وقتی که مردم تنها با افسوس و فغان شاهد کشته شدن فرزندان شجاع و دلیر خویش باشند و مخالفت خویش را به صورت عملی در مقابل این همه ظلم و ستم نشان ندهند، در آینده‏ نیز روزانه شاهد این رویدادهای تلخ خواهیم بود، زیرا رژیم به هیچ حق‏طلب ایرانی و به‏ویژه حق‏طلبان کرد رحم نمیكند.

به همين سبب درخواست می‏نماییم، روز پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت، مطابق با سیزدهم‏ ماه مه ‏ی، به منظور ابراز نارضایتی و مخالفت نسبت به اعدام این جوانان آزادیخواه و متوقف نمودن اعدام سایر آزادیخواهان کرد، بصورت همبسته و متحد اقدام به اعتصاب عمومی نمایند. در این روز، دانش ‏آموزان، دانشجویان و معلمان به مدارس نروند، کارمندان در محل کار حضور پیدا نكنند، بازاریان، بازار و مغازه‏ها را تعطیل و کارگران بر سر کارهایشان آماده نشوند. لازم است در این روز مردم از خانه‏ های خود بیرون نیامده و خیابان و کوچه‏های شهر و شهرکها را از جمعیت خالی کنند. بدین شیوه به رژیم و خانواده‏های این جمع از شهدای اخیرمان اعلام نماییم که شهیدان و فرزندان شجاع و آزادیخواه داخل زندانها، فرزندان عزیز همه‏ی ملت کرد هستند، از سوی دیگر با این سکوت، نفرت و انزجار خویش را علیه جمهوری اسلامی نشان بدهند.

بدین امید که هموطنان مبارزمان با این اعتصاب که مبارزه‏ای مدنی و مترقیانه است، روز پنجشنبه 23/2/1389 را به عنوان روز تاریخی و پرافتخار دیگری از روزهای مبارزه با جور و استبداد رژیم جمهوری اسلامی به ثبت برسانند و از این طریق صدای اعتراض خویش را به گوش حاکمان رژيم، ملتهای تحت ستم ایران و همه‏ی جهانیان برسانند.

پيروزباد مبارزات آزادیخواهانه ى همه مردم ايران
حزب دمكرات كردستان ايران

دفتر سياسى
21ى اورديبهشت 1389شمسى
برابر با 11-05-2010 ميلادى


***


فراخوان کمیته مرکزی کومه‌له
متحد و یکپارچه به دفاع از فرزندان خود به پا خیزیم


مردم آزادیخواه و مبارزکردستان!
کارگران، جوانان، زنان و مردان آزادیخواه!

پنجشنبه23 اردیبهشت برابر با 13 ماه مه میلادی، روز اعتراض به اعدام 5 تن از فعالان سیاسی است، که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت ناجوانمردانه از جانب حکومت اوباشان به قتل رسیدند. این روز روز اعتراض به رژیم کشتار و جنایت جمهوری اسلامی است که کردستان را عرصه تاخت و تاز وحشیانه خود قرار داده است و با مردم این سرزمین به مثابه اسرای جنگی رفتار می‌کند که هرگاه بخواهد برای زهر چشم گرفتن و پراکندن تخم رعب و وحشت در میان آزادیخواهان ایران و بخصوص برای به سکوت کشاندن فریاد اعتراض مردم کرد، به بهانه‌های واهی عده‌ای را در برابر جوغه اعدام قرار می‌دهد یا بر سر چوبه دار می‌کند. پنجشنبه 23 اردیبهشت را به روز گرامیداشت عزیزانی تبدیل کنیم که با خون خود بذر وحدت و یکپارچگی را در میان مردم ستمدیده پاشیده‌اند. این روز را به روز همبستگی و همدردی با خانواده این شهدا ، به روز اعتراض به بی حقوقی مردم کرد تبدیل کنیم.

آنان که اکنون در تهران بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند، با اعدام 5 نفر انسان بیگناه نفرت و انزجار عمومی مردم کردستان و ایران را برای خود به ارمغان آورده‌اند. این نخستین بار نیست که حاکمان بر ایران بناحق خون فرزندان مردم کرد را وثیقه ادامه حیات و بقا حکومت خود می‌کنند، اما شاید نخستین بار باشد که جنایت رژیم در کردستان در چنین ابعادی خشم و انزجار وسیع مردم را در همه ایران علیه دارودسته حاکم برانگیخته باشد. اگر رژیم جمهوری اسلامی قصد دارد با اعدام فرزندان ما از دیگران زهر چشم بگیرد ما باید به همه نشان دهیم که یگانه راه نجات از کابوس سیاه استبداد دینی حاکم بر ایران مبارزه و ایستادگی در مقابل آن است.

مردم آزادیخواه ایران!
کردستان همیشه سنگر آزادیخواهی در ایران بوده است، این سرزمین در تمام طول این سه دهه مهد مبارزه علیه استبداد دینی و هواخواهی از دموکراسی بوده است. جای خود دارد که مردم کردستان و خانواده‌های داغدار این جانباختگان را در چنین روزهای سختی تنها نگذارید. جمهوری اسلامی همیشه ناقوس سرکوب وسیع و سرتاسری را در کردستان به صدا در آورده است. نباید به وی فرصت داد تا اینبار نیز موج دیگری از سرکوب و قتل عام را در ایران به راه بیاندازد. روز پنجشنبه در کنار مردم کردستان قرار بگیرید و علیه اعدام پنج تن از شهروندان ایران صدای اعتراض عمومی خود را همزمان با مردم کرد بلند کنید.

حزب کومه‌له کردستان ایران در هماهنگی با اکثریت نهادها و قشرهای جامعه و احزاب سیاسی پنجشنبه 23 اردیبهشت را به روز اعتراض عمومی اعلام کرده و از همه می‌خواهد فعالانه و بهر شکل ممکن از جمله تعطیلی مراکز کار، ادارات و بازار و مدارس و دانشگاه‌ها، روشن کردن شمع بر در خانه‌ها و بر سر کوچه‌ها و ... در این اعتراض عمومی شرکت کنند.

کمیته مرکزی حزب کومه‌له کردستان ایران
21 اردیبهشت 1389 برابر با
11 مه 2010





فراخوان روند سوسیالیستی کومه‌له (فراکسیون)
به اعتصاب عمومی در کردستان


مردم مبارز کردستان!
کارگران! زحمتکشان!

رژیم فاشیستی اسلامی ایران با اعدام پنج مبارز سیاسی، پنج رهرو پیگیر دیموکراسی و آزادی انسان، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، مهدی اسلامیان، علی حیدریان و فرهاد وکیلی، باری دیگر قصد ننگین خود برای درهم شکستن اراده انقلابی شما را به محک آزمایش گذاشته و با انجام این جنایت باردیگر به مصاف شما و دیگر مردم آزادیخواه ایران آمده‌ است.
شما در 31 سال گذشته و در نهایت استقامت و فداکاری، هیچگاه تسلیم رژیم و توطئه و سیاستهای سرکوبگرانه‌اش نشده‌اید. کوی و برزن شهر و روستاهای کردستان همواره صحنه فداکاری و مبارزه شما در مقابله با رژیم و خنثی کردن سیاستها و توطئه‌هایش بوده ‌است. در یک کلام، جنایت اینبار رژیم نیز برای وی و دست‌اندرکارانش آسان تمام نشده و قطعا از سوی شما بی پاسخ نخواهد ماند.
عزم شما در بمیدان آمدن دوباره و اینبار حضورتان در یک اعتصاب عمومی سراسری در کردستان، میتواند پاسخی سیاسی، مبارزاتی و جانبدار به جنایت اخیر رژیم باشد.
روند سوسیالیستی کومه‌له (فراکسیون)، توده‌های مبارز مردم در سراسر کردستان را به یک اعتصاب عمومی سراسری در روز پنج شنبه 23 اردیبهشت، فرا میخواند. بدون شک شرکت وسیع شما و موضع متحد سازمانها و احزاب سیاسی کردستان در جهت به انجام رساندن این اعتصاب عمومی، اتحاد مبارزاتی و همنوائی ما را در تقابل با رژیم اسلامی اثبات میکند.
از جانب دیگر، احتمال میرود که رژیم بخواهد با توسل به ترفندهای گوناگون از جمله برپایی نمایشات و برنامه‌هایی مختلف در صدد برهم زدن صفوف متحد شما برآید. لازم است چون همیشه با هشیاری کامل، با شرکت گسترده در اعتصاب عمومی روز پنچ شنبه 23 اردیبهشت و با تحریم و بایکوت هرگونه حرکتی از سوی رژیم، طرح و توطئه‌های احتمالی وی را با شکست روبرو سازید.
در پایان همه سازمانها و احزاب آزادیخواه در سراسر ایران را فرامی‌خوانیم تا به هر شیوه ممکن، در حمایت از آکسیون عمومی روز پنج شنبه در کردستان، تمامی امکانات خود را بکار گیرند.

متحد باد صفوف مبارزاتی توده‌های مردم آزادیخواه!
سرنگون باد رژیم فاشیستی اسلامی ایران!

روند سوسیالیستی کومه‌له (فراکسیون)
21 اردیبهشت 1389
11 مه 2010



***


حمایت دانشجویان کرد از اعتصاب سراسری پنج شنبه

ما جمعی از دانشجویان وفارغ التحصیلان کرد دانشگاههای سراسرایران با چشمی گریان و گلویی بغض گرفته اما با اراده پولادین "فرزاد وار" ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده پنج عزیز ازدست رفته و خانواده بزرگ ایرانیان آزاده و دمکراسی خواه عهد می‌بندیم که یادشان را گرامی ومشعل آزادی خواهیشان را همیشه پر فروغ نگه داریم.

همچنین اعلام می‌داریم همراه با مردم سراسر ایران و خصوصا کردستان برای پاسداشت و ادای احترام به این عزیزان ودر اعتراض به "حکومت اعدام اسلامی" در اعتصاب و عزای عمومی روز پنج شنبه 23/2/1389 شرکت مینمائیم.

دانشگاههای : تهران/ بهشتی/ علامه طباطبایی/ تربیت معلم / شهید رجایی/ امیرکبیر/ خواجه نصیر/ شریف/ آزاد تهران مرکز/ آزاد واحد شمال/شیراز/دانشگاه ساری/ فردوسی مشهد/ دانشگاه اصفهان/ کرمان/ زاهدان/ بوعلی همدان/ زنجان/ قزوین/ سنندج/ تبریز/ ارومیه / کرماشان/ ایلام/ مهاباد

***


دانشجویان کرد در اعتراض به اعدام ها تجمع خواهند کرد

در حالی که اعدام پنج تن از زندانیان سیاسی ـ عقیدتی، ایرانیان را در سراسر نقاط جهان به اعتراض واداشته، دانشجویان مناطق کردنشین نیز اعلام کرده اند اعتراضات خود را ادامه خواهند داد.

یکی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در این مورد به "روز" گفت:" دانشجویان این دانشگاه، به نشانه اعتراض به اعدام های اخیر و اعلام همدردی با خانواده های عزادار، هم گام با دیگر کروه ها و احزاب، روز ۵ شنبه را به نشانه اعتراض و عزای عمومی، تعطیل می کنند و دست به تجمع اعتراضی خواهند زد."

وی با اشاره به اعتراضات سراسری دانشجویان کشور گفت:"دانشجویان با اعتراض به این اعدام ها نشان خواهند داد که اعدام یک انسان برای جمهوری اسلامی بی هزینه نیست. این اعتراض و تحصن کوچک ترین کاری است که ما می توانیم برای این عزیزان انجام دهیم."

این فعال دانشجویی در پایان اضافه کرد:" از تمامی دانشجویان درخواست می کنم که دراین مراسم حضور داشته باشند. ما با دانشگاه های دیگر شهرهای کردستان نیز هماهنگی هایی را انجام داده ایم و دوستان دانشجو می توانند در شهرهای خود، در این تجمع اعتراضی حضور پیدا کنند."