ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 11.05.2010, 9:52
هراعدام یک جنایت است، به این کشتارها پایان دهید!


اتحاد جمهوری خواهان ایران:
هر اعدام یک جنایت است، به این کشتار ها پایان دهید!
همگان را به اعتراض علیه موج جدید اعدام ها فرا می خوانیم


روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، به حکم قوۀ قضائیه جمهوری اسلامی ایران، فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان، به دلایل سیاسی به دار آویخته شدند. چند ماه پیش نیز دو نفر دیگر، محمد رضا علی زمانی و آرش رحمانی پور، اعدام شدند.

کشتن زندانیان سیاسی به دلیل مخالفت آن ها با حکومت و یا به جرم عقیده و مرام متفاوت با عقاید رسمی حکومتگران، جنایتی مضاعف و تبدیل خشونت عریان به روش رایج اعمال حاکمیت بر جامعه است. دولت جمهوری اسلامی در طول سی سال حیات خود همواره از این روش بهره جسته است و طی یازده ماه گذشته نیز، که با جنبش وسیع حق طلبانۀ مردم مواجه بوده است، معترضان به تقلب در انتخابات ۲۲ خرداد سال گذشته را آشکارا و از تریبون های رسمی خود به مرگ تهدید کرده است. دستگاه سرکوب حکومت در آستانۀ سالگرد انتخابات ۲۲ خرداد و اعتراضات میلیونی مردم ایران، با هدف ارعاب مردم و پراکندن تخم ترس و وحشت، ۵ زندانی سیاسی دیگر را به قتل رسانده است.

هم اکنون ده ها نفر دیگر در زندان های جمهوری اسلامی با اتهامات مشابه به اعدام محکوم شده اند. خطر مرگ جان شانزده زندانی سیاسی کرد، زینب جلیلیان، حبیب الله لطیفی، شیرکو معارفی، رستم ارکیا، حسین خضری، مصطفی سلیمی، انور رستمی، رشید اخکندی، محمد امین اگوشی، احمد پولادخانی، سید سمی حسینی، سید جمال محمدی، حسن طلعی، ایرج محمدی، محمد امین عبداللهی و قادر محمدزاده را تهدید می کند. نه تن دیگر، محمد امین ولیان، جعفر کاظمی، محمد علی آقایی، عبدالرضا قنبری، مطهره بهرامی، محسن دانش پور، احمد دانشپور، ریحانه حاج ابراهیم و هادی قائمی نیز، در دادگاه های نمایشی بعد از انتخابات محکوم به اعدام شده اند و در شرائط مشابهی قرار دارند.

اتحاد جمهوری خواهان ایران به خانوادۀ فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان تسلیت می گوید و خواهان رسیدگی به شکایات انان است.

اتحاد جمهوری خواهان ایران انزجار خود را نسبت به هرگونه اعدام سیاسی اعلام می کند. ما هر حکم اعدام را یک جنایت دانسته، آمران و عاملان این اعدام ها را در هر سطحی مجرم و مسئول می شناسیم. ما از تمامی نیروهای سیاسی، از کلیه نهاد ها، انجمن ها و کانون های مدافع حقوق بشر می خواهیم اعتراض خود را به موج جدید اعدام ها بلند تر کنند. هر نوع سکوتی مایۀ تشجیع خشونت طلبان در ارتکاب جنایات بیشتر و تولید نفرت بیشتر در جامعه است. اعتراض به اعدام، اعتراض به ترویج خشونت است.
اتحاد جمهوری خواهان ایران خواهان لغو مجازات اعدام و توقف فوری احکام صادره در مورد تمامی متهمان سیاسی است.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوری خواهان ایران
۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ – ۱۱ مه ۲۰۱۰