ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 30.04.2010, 10:16
حمزه کرمی، پس از تحمل ده ماه حبس همچنان بلاتکلیف است

حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت و از مدیران سابق سازمان بهینه سازی مصرف سوخت پس از تحمل ده ماه حبس در بندهای ۲۰۹ و ۳۵۰ اوین همچنان بلاتکلیف است

در واپسین روزهای سال گذشته با تودیع وثیقه برای آزادی وی از سوی دادستانی تهران موافقت شد، اما در روزهای بعد از پذیرش وثیقه تامین شده از سوی خانواده کرمی مخالفت شد و همچنان نیز با درخواست آزادی با وثیقه و یا مرخصی وی مخالفت می شود.

خانواده کرمی در این مدت بارها با حضور در دادستانی ،دادگاه انقلاب و دیگر مراجع قضایی نسبت به طولانی شدن روند دادرسی پرونده حمزه کرمی اعتراض کرده اند.وی در دادگاه بدوی به شانزده سال زندان محکوم شده است و ماههاست که درخواست تجدینظرخواهی وی در انتظار صدور رای دادگاه تجدید نظر است.

هادی عرب قبادی، امیرعلی آقایاری و محمدرضا رجبی دیگر هم پرونده‌ای های حمزه کرمی نیز شرایط مشابهی را می گذرانند و پس از ماهها تحمل زندان، همچنان بلاتکلیف هستند و با آزادی و یا مرخصی آنها مخالفت می شود.

حمزه کرمی فرماندار ورامین در سالهای ۶۸ تا ۷۴ و مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری دولت های هاشمی و خاتمی بوده است که در حوادث پس از انتخابات بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد.وی پس از چند ماه به بند ۳۵۰ و هفته قبل به بند هفت اوین منتقل شد.کرمی سابقه سالها حضور در جبهه های جنگ را دارد و از فرماندهان لشگر ۲۷ رسول الله بوده است.