ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 27.04.2010, 20:42
”ديدگاه‌ها پيرامون چشم‌انداز جنبش‌سبز مردم ايران”

روز شنبه دهم آپريل سمينارى تحت عنوان”ديدگاه‌ها پيرامون چشم‌انداز جنبش‌سبز مردم ايران” با شركت آقايان داريوش همايون، حسن شريعتمدارى و فرخ نگهدار، به ابتكار «راه سبز اميد – سوئد» برگزار شد. در اين سمينار فرزاد جواهرى از فعالين «راه سبز اميد – سوئد» با قرائت متن كوتاهى به معرفى اين جریان پرداخت. وى در معرفى «راه سبز اميد – سوئد» از جمله گفت كه فعالين اين سايت افرادی با انديشه و تعلقات‌سياسى و ايدئولوژيك مختلف هستند و اين جريان به هيچ جريان سياسى خاصى چه در ايران و چه در خارج از ايران ارتباط نداشته و تنها پشتيبان جنبش‌سبز مردم ايران است. وى پس از معرفى «راه سبز اميد – سوئد» و خوش‌آمد‌گوئی، از سخنرانان كه دعوت به شركت در اين سمينار را پذيرفتند، از آن‌ها درخواست كرد كه به ايراد سخنرانى بپردازند. اداره اين سمينار را شهرام فرزانه‌فر ژورناليست ساكن استكهلم بعهده داشت. وی پس از تشكر از «راه سبز اميد – سوئد» كه امكان اين سمينار را فراهم كردند، با معرفى كوتاهى از سخنرانان تقاضا كرد كه طبق توافقى كه قبل از آغاز جلسه صورت گرفت، هركدام بمدت سى‌دقيقه به ايراد سخنرانى بپردازند.

نخستين سخنران اين سمينار حسن شريعتمدارى از فعالين و صاحب‌نظران سياسى جمهورى‌خواه و سوسيال‌دموكراتِ و فرزند مرحوم آیت‌الله شریعتمداری، سپس داريوش همايون فعال‌سياسى باسابقه‌ی مشروطه‌خواه و بعنوان سومین سخنران در این سمینار فرخ نگهدار تحلیلگر سیاسی چپ و سوسیال‌دموکرات به ايراد سخنرانى پرداختند.

مشاهده فیلم این سمینار

”سمینارديدگاه‌ها پيرامون چشم‌انداز جنبش‌سبز مردم ايران در استکهلم” from Parking on Vimeo.






نظر کاربران:


با درود
من در این سمینار شرکت داشتم و به نظر من این سمینار هم بلحاظ کیفی و هم بلحاظ انتخاب افراد برای سخنرانی، بسیار خوب و در نوع خود کم نظیر بود. پختگی نظرات، برخورد عاقلانه و کارشناسانه و درعین حال متین سخنرانان، حاکی از این است که سیاستمداران قدیمی، درسی را که باید از زندگی در تبعید می گرفتند، گرفته‌اند و به آنها باید تبریک گفت که توانستند حرف‌های یکدیگر را گوش بدهند.
واقع بینی آنها حتی اگر از سر اجبار باشد نیز قابل تحسین است. برخلاف جلسات مشابه از فحاشی و افترا زدن هم خبری نبود که شاید دلیلش تنوع نظرها بود. مدیریت جلسه هم بسیار خونسرد و آگاهانه رفتار کردند که جای تشکر از آنها هم هست.
در بخش صحبت های آقای همایون تحقیر بخشی از جامعه ایران دیده می شد که علی رغم همه مشکلاتی که این بخش برای ایران بوجود آورده‌اند، به هر حال قابل حذف نیستند و باید طور دیگری با آنها برخورد کرد، وگرنه عقده های تحقیر شدنشان را با انتقام از مردم میهنمان بیشتر تلافی خواهند کرد. آقای شریعتمداری از موضع شخصی که الان در ایران حضور دارد صحبت می کرد و اگرچه فرد میهن دوستی است، اما هزینه‌ای را که مردم در ایران و رهبرانی که ایشان رهبران نمادین جنبش می نامند، می پردازند، را ظاهراً اهمیت زیادی ندادند و شاید دوری از میهن کمی ایشان را دچار خوشبینی کرده. امیدوارم از این سمینارها باز هم برگزار شود و با نظرهای آنهایی که کمتر دیده می شود و بخصوص زنان را هم بیشتر ساهد باشیم.
جهانگیر