ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 13.04.2010, 11:02
تعطیلی شرکت نوشابه خرمنوش و اخراج کارگران


کلمه: روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی نوشت : همزمان با شروع سال همت و کار مضاعف با اخراج کارکنان شرکت تولید نوشابه خرمنوش خرمشهر و تعطیلی این واحد تولیدی یکی از بزرگترین خطوط تولید نوشابه در خاورمیانه و ایران از ادامه کار ایستاد تا نشان دهد مدیریت های پروازی چگونه در سایه کنترل از تهران تیشه به ریشه خرمشهر رنج کشیده می زنند.

این گزارش می افزاید کارخانجات بزرگ نوشابه سازی خرمنوش خرمشهر که با دلارهای دولتی در دوران بازسازی دوباره احیا گردیده برخوردار بود که بعدها واحدهای تولید نوشابه به خانواده و دستگاه تولید CO2 بود از واحدهای خط تولید نوشابه ساخت تشتک و گاز آب شیرین با امتیاز حق برداشت آب از رودخانه کارون نیز به آن اضافه شد.

در خصوص بدهی های این واحد تولیدی باید گفت بدهی میلیاردی به شعبه هفتم تیر بانک ملی تهران و یکی از شعب بانک صادرات خرمشهر نکات قابل توجهی وجود دارد که از آن جمله گرفتن وام بیش از صد میلیون تومان از بانک ملی شعبه هفتم تیر برای خرید خطوط جدید تولید نوشابه است که از کشور آلمان خریداری می گردد اما اهمال در ترخیص آن از گمرک سبب متروک ماندن این خط تولید و در نتیجه یک میلیاردی شدن بهره این وام است و در خصوص بانک صادرات خرمشهر نیز همان اتفاق افتاده است و اکنون بهره بانکی سنگین گریبان این واحد تولیدی را گرفته است.

این گزارش می افزاید در همین حال مدیرعامل جدید این کارخانه که بازنشسته یکی از ادارات است از همین کارخانه ورشکسته و تعطیل شده اضافه حقوقی یک میلیون تومانی می گیرد تا خرمشهر بهشت مدیران پروازی شود.

این مدیر که از دیار رستم آباد البرز به خرمشهر اعزام شده است در حال مرخصی هم از امتیازات اضافه حقوق و سایر مزایا بهره می برد.

گزارش می افزاید: کارخانه نوشابه سازی خرمشهر که از امتیاز همسایگی با مهم ترین استان عراق (بصره) برخوردار است که با سو مدیریت حضور در این بازار مهم را به رقبای عربی باخت این وضعیت تلخ در حالی روی می دهد که آب میوه ها و نوشابه های تولید عربستان کویت و امارات بازار جنوب ایران را اشباع کرده است .

یکی از نکات جالب توجه در اخراج کارکنان این واحد صنعتی کنار گذاشتن دو نفر از کارکنان بخش فنی آن بوده است که اخیرا برای توجیه و آموزش دستگاه های جدید خط تولید به کشور آلمان اعزام شده بودند که یکی از این دو نفر از پرسنل قدیمی کارخانه خرمنوش خرمشهر هم اکنون برای امرار معاش بر روی تاکسی کار می کند.