ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 04.04.2010, 22:24
آخرین وضعیت اعضای زندانی دفتر تحکیم وحدت

در سال جدید هم فشارها بر دانشجویان ادامه دارد و عده زیادی از فعالان دانشجویی همچنان در بندند.

بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم، از جمله این دانشجویان است که روز گذشته با همسرش، امین احمدیان، در زندان اوین ملاقات کرد. احمدیان در مورد این دیدار به روز گفت: "بهار بعد از اینکه هشتاد و یک روز را در بند ۲۰۹ گذراند، از روز دوم فرودین به بند نسوان منتقل شده است. او گرچه کمی درباره مکان نگهداری خود ابراز ناراحتی کرد، اما هم چنان روحیه اش خوب است. اما مشکل این است که چند نفر اعدامی نیز با او هم بند هستند."

احمدیان با اشاره به برخی مشکلات همسرش در بند نسوان، اضافه کرد: "هنوز نتوانسته‌ایم لباس و دیگر ملزومات یک زندانی را به دست بهار برسانیم."



وی درباره آخرین وضعیت پرونده همسرش هم چنین گفت: "روز یک شنبه به دادگاه انقلاب مراجعه کردم که به من اعلام کردند پرونده بهار در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب است. اما شعبه ۲۸ اعلام کرده که هیچ پرونده ای از بهاردر این شعبه نیست. وقتی هم سئوال کردم که پرونده کجاست، فقط به من اعلام کردند روز ۱۷ فروردین مجددا به دادگاه مراجعه کنم."

در حالی که بهاره هدایت روز نهم دی ماه بازداشت شده، تاکنون هیچ دادگاهی برای وی تشکیل نشده است. دادستان تهران در ملاقاتی که با بهاره هدایت در زندان اوین داشته، ۱۵ مورد اتهام را به او تفهیم کرده اما وی هیچ کدام را نپذیرفته است.

همچنین وضعیت میلاد اسدی، دیگر عضو بازداشتی دفتر تحکیم نیز نامشخص است. اسدی روز ۹ آذر بازداشت شده و در این مدت چندین بار بازجویی هایش متوقف و دوباره آغاز شده است. از طرف دیگر در آخرین روزهای سال گذشته اعلام شد که خانواده این فعال دانشجویی تهدید شده اند در صورت پافشاری بر استفاده فرزندشان از مرخصی نوروزی، قرار بازداشت وی برای دو ماه دیگر تمدید خواهد شد. اسدی در روزهای پایانی سال گذشته به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل و همچنین برای چهارمین بار با مرخصی وی مخالفت شده است.

آن گونه که "ادوارنیوز" گزارش داده، دادگاه این فعال دانشجویی روز ۳۱ فروردین برگزار خواهد شد.

از وضعیت مجید توکلی، فعال دانشجویی و عضو انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک هیچ اطلاعی در دست نیست.

توکلی که روز ۱۶ آذر و به دلیل سخنرانی در مراسم روز دانشجو بازداشت شده بود، در دادگاه به حبس محکوم شده اما همچنان در سلول انفرادی به سر می برد.

آن گونه که خانواده وی اعلام کرده اند وی بعد از تماسی که روز ۱۷ دی ماه با منزل خود داشته، هیچ تماس دیگری با خانواده خود نداشته و تلاش خانواده وی برای ملاقات با او نیز بی ثمر بوده است.

بی اطلاعی از وضعیت توکلی باعث نگرانی خانواده وی شده است.