ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 13.03.2010, 18:26
عماد بهاور برای چهارمین بار بازداشت شد

شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۸۸

میزان: مهندس عماد بهاور که از آغاز سالجاری سه بار توسط دستگاه های امنیتی بازداشت شده و بیش از ۵۰ روز را در سلولهای انفرادی محبوس شده است، امروز پس از مراجعه به دادگاه انقلاب برای چهارمین بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «میران خبر» بهاور همچنین هفته گذشته و در پی احضار برای ارائه آخرین دفاع در مورد پرونده بازداشت اصلاح طلبان به دادگاه انقلاب، هنگام خروج از دادگاه توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد اما به دلیل عدم موافقت قاضی پرونده با صدور حکم بازداشت پس از ۲۴ ساعت مهلت قانونی آزاد شده بود.

همچنین پس از احضار مجدد بهاور به دادگاه انقلاب وی روز چهارشنبه گذشته نیز در دادگاه حضور یافته و از اتهامات وارده دفاع کرده بود، اما در آخرین ساعات چهارشنبه مامورین نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به ساختمان محل سکونت وی هجوم آوردند و در اقدامی غیرقانونی علاوه بر بازرسی منزل شخصی وی، ضبط اموال و توهین و تهدید خانواده، بدون در دست داشتن حکم ورود، اقدام به بازرسی منازل دیگر همسایگان و ضبط برخی اموال شخصی آنان کردند.

سرانجام صبح روز شنبه مهندس بهاور در حالیکه برای اعتراض به این رفتار غیر قانونی ماموران به دادگاه مراجعه کرده بود برای چهارمین بار بازداشت شد.

هم اکنون عماد بهاور، امیر حسین کاظمیان و مهندس فرید طاهری از اعضای نهضت آزادی در بازداشت به سر می برند.