ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 06.03.2010, 8:39
فشاربه خانواده ولیان برای تکذیب خبر اعدام


۱۴ اسفند ۱۳۸۸- درحالی که طی روزهای گذشته برخی از منابع از اینکه محمدولیان به عنوان کسی که حکم اعدام او دردادگاه تجدیدنظر تایید شده سخن گفتند، خانواده ولیان از تایید این خبر خودداری می کند. یکی از همکلاسی های محمدولیان به کمپین بین المللی حقوق بشردر ایران گفت که خانواده وی به شدت تحت فشارهستند که از مصاحبه با رسانه ها و نهادهای حقوق بشری خودداری کنند.

به گفته این منبع مقامات اطلاعاتی به خانواده وی قول داده اند که به نحوی عفو رهبری را برای فرزندشان بگیرند درصورتی که این موضوع را رسانه‌ای نکنند. پدر محمدولیان از مصاحبه خودداری می کند و به کسانی که با او برای خبر تماس می گیرند می گوید شماره اشتباه است. وزارت اطلاعات به پدرولیان فشار آورده که خبر صدور حکم اعدام را با یکی از خبرگزاری های داخلی تکذیب کند.

خانواده ولیان برای دادخواهی طی روزهای گذشته به افراد متعددی مراجعه کردند. دراین افراد شخصیت های برجسته مذهبی نیز به چشم می خورند. خانواده ولیان امیدوارند که با انجام آنچه وزارت اطلاعات از آنها خواسته است بتوانند حکم اعدام فرزندشان را بشکنند. قابل ذکر است که در بسیاری موارد دیگر که مامورین اطلاعاتی قول تخفیف حکم یا بخشش در صورت همکاری آنان به زندانیان یا خانواده ها داده اند، به آن عمل نکرده اند.