ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 03.02.2010, 20:42
بیانیه مهم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات


کلمه: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه ای، از اقشار مختلف مردم برای شرکت پرشور و همراه با نمادهای سبز در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

در این بیانیه که خطاب به مردم منتشر شده آمده است: شما می دانید که وحدت و یکپارچگی کشور و اعتماد به مسئولین، به رغم تنوع و تکثر در اندیشه، اقوام، مذاهب و سلایق جناح های مختلف سیاسی، با و جود برخی موانع سبب گردید تا بحران های مختلف که جنگ تحمیلی مهم ترین آن بود با رهبری بی نظیر امام خمینی(ره) و همراهی قاطع مردم یکی پس از دیگری پشت سر نهاده شود.رمز و راز این توفیق، همراهی ملت با دولت و فقدان دوگانگی و شکاف بین آنها بود. دولت خود را از ملت و متقابلاً ملت هم دولت را از خود می دانست تا آنجا که صفت دولت خدمتگذار توسط آن یار سفر کرده به دولت جناب مهندس میرحسین موسوی اطلاق گردید و ملت ایران را بهتر از مردم مسلمان در صدر اسلام نامیدند.

همچنین مجلسی که برآمده از رأی مردم و مواضع بر حق آنها بود، با وجود مشکلات ناشی از جنگ، تحریم ها و بحران های اقتصادی، ذره ای در انجام وظایف نظارتی خود مماشات نمی ورزید و از همین رو بود که امام مجلس را در رأس امور می خواست و می دانست.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این بیانیه آورده است: می آییم تا نشان دهیم جنبش سبز با آگاهی سیاسی و توانایی، در عین حال با نجابت اجتماعی و با نفی هرگونه خشونت، با اصول و ارزش های ملی و دینی عجین بوده و حقوق مصرح در قانون اساسی را مطالبه می نماید. می آییم تا با صدایی رسا فریاد خویش را به گوش رفیق و رقیب و دوست و دشمن برسانیم که جنبش سبز همچنانکه بزرگان انقلاب چون آقایان خاتمی ، کروبی و میرحسین موسوی اعلام نموده اند، مدافع استقلال و بی نیاز از حمایت و دخالت بیگانه است و با اتکا به قدرت خدادادی ملت برای احیا و حفظ ارزش ها، اجرای قانون. آزادی ملت، تعمیق دین و نجات جامعه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: در ۲۲ بهمن با نماد سبز می آییم تا اعلام نماییم وا اسفا از تنگ نظری و کوته بینی کوچکانی که بر صدر نشسته اند و هر معترض و منتقدی را عامل بیگانه و فریب خورده و برانداز می دانـند و هـر انتـقادی را تـخریب، کـه ظرفیـت انقـلاب اسـلامی و پویایی آن در گرو تضارب اندیشه و افکار است و نابودی کشور، سرنوشت محتوم سیستم های تک صدایی. می آییم تا فریاد زنیم زندانیان سیاسی که اکثراً فجرآفرینان بهمن ۵۷ بودند را آزاد کنید و به جای زندان و برخورد و خشونت با ملت، به اصول و آرمان ها برگردید، به اجرای قانون همت گمارید و به جای توهم توطئه به تحلیل عملکرد خود و نهادهای همسو همت گمارید، که آیینه چون نقش تو بنمود راست، خودشکن آیینه شکستن خطاست.

می آییم تا همه با هم فریاد کنیم که انگ بی دینی و تهمت بیگانه خواهی و دروغ انقلاب مخملی وصله های ناچسبند برای جنبش سبز که صد البته از خصایص ذاتی حاکمیت های قانون گریز و فرافکن و هنجارشکن و عوام فریب است که با روش های نخ نما شده چون کارناوال عاشورا و پاره کردن عکس و …، ملت را متهم به اخلالگری و اغتشاش کند.

شوای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از گروهها و احزاب اصلاح طلب است که اسامی امضا کنندگان این بیاینه به این شرح است:

۱) حزب مشارکت ایران اسلامی.
۲) سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران.
۳) مجمع نمایندگان ادوار مجلس.
۴) انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها.
۵) مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی.
۶) حزب اسلامی کار.
۷) مجمع نیروهای خط امام.
۸) حزب اراده ملت ایران.
۹) حزب جوانان ایران اسلامی.
۱۰) حزب مردم سالاری.
۱۱) انجمن اسلامی معلمان ایران.
۱۲) انجمن اسلامی مهندسان ایران.
۱۳) حزب کارگزاران ایران اسلامی.
۱۴) انجمن روزنامه نگاران زن ایران.
۱۵) مجمع فرهنگیان ایران اسلامی.۱۶) حزب همبستگی.
۱۷) مجمع مدرسین و محققین حوزة علمیة قم