ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 29.01.2010, 13:48
دعوت دو امام جمعه به ادامه کشتار مردم

جنتی‌: دو نفر را سریعا اعدام کردید، دستتان درد نکند

امام جمعه موقت تهران با تجلیل از اعدام دو تن از متهمان حوادث اخیر، خواستار شدیدترین برخورد ها با آشوبگران شد.

به گزارش ایلنا، احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: در ۱۸ تیر ۷۸ با یک حرکت مردم آتش‌های افروخته خاموش شد و در قضیه عاشورای اخیر هم که از آن مهم‌تر بود و از قبل به قصد براندازی برنامه‌ریزی شده بود با راهپیمایی ۹ دی خاموش شد و این نشان می‌دهد که امام همچنان زنده است، فرمان می‌دهد و مردم براساس دستور او عمل می‌کنند.

وی تاکید کرد: در دهه فجر باید واقعیات بیان شود و توصیه می‌کنم که برای نسل‌های جدید هم روشنگری شود و مسوولین هم باید به مردم خدمت کنند زیرا این مردم واجب‌الخدمت هستند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با تاکید بر اینکه مسوولیت سنگین قوه قضائیه، رسیدگی به وضع آشوب‌گران است، خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: ای برادر! ما شما را می‌شناسیم، قبلا در حوزه استاد بودید و علاقه شدیدی به درس خواندن و درس دادن داشتید، اما شما مسوولیت را قبول کردی و می‌دانیم که روحیه ضدظلم و ولایی داری و برای رضای خدا همانطور که دو نفر را سریعا اعدام کردید و دستتان درد نکند، بایستید.

وی ادامه داد: در ۱۸ تیر ضعف نشان دادید؛ چند نفر در آن زمان اعدام شدند؟ اگر حالا هم ضعف نشان دهید آینده بدتری در انتظار شماست.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید دستور می‌دهم به منافقین، کسانی که دل بیمار دارند و شایعه‌سازان حمله کنید و آنها را سخت بکشید، تصریح کرد: در عین حال قانون هم باید رعایت شود اما قرآن و اسلام و ولایت هم باید حفظ شود و نباید به کسانی که مفسده می‌کنند رحم کرد، زیرا علی(ع) هم در عین داشتن رافت اسلامی چند هزار نفر را در یکی از جنگ‌ها کشت و لذا نه می‌توانیم افراط در مجازات داشته باشیم و نه تفریط.

آیت‌الله جنتی همچنین با اشاره به سالگرد حادثه ۶ بهمن ۶۰ در آمل تاکید کرد: دشمن بداند سنگرها را مردم فتح می‌کنند همانگونه که در آن هنگام این کار را انجام دادند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به زمین‌لرزه هائیتی گفت: آمریکا از هر وضعیتی استفاده می‌کند تا بلایی بر سر مردم بیاورد و در هائیتی به جای غذا و دارو تسلیحات نظامی وارد کرده است که به همین دلایل ما با این دولت دشمن هستیم.


حسنی: جنازه های اعدام شده ها را در خیابانهای تهران مقابل دید عموم بگذارید.

امام جمعه ارومیه گفت: چرا باید روز به روز حلقه‌های حفاظتی از سران فتنه افزایش یابد و چرا باید مردم انقلابی را با هزینه کردن پولهای بیت المال برای حفاظت از سران فتنه، ناراحت کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حسنی، در خطبه های نمازجمعه ابن شهر افزود: تحمل اینکه سران فتنه را درکمال امنیت نگهداری کنیم و اینها به فکر براندازی حکومت صالحان باشند برای ملت خون داده ایران، سخت است.

وی یادآورشد: تمنا و خواهش ملت این است که فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی را به سمع ملت ایران برسانند و چشم فتنه را از بیخ و بن برکنند.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به اعدام دو نفر از عوامل فتنه گر و سلطنت طلب و محکومیت ۱۱ نفر از عوامل دیگر گفت: باید برای جلوگیری از آشوبها، جنازه های اعدام شده ها در خیابانهای تهران در مقابل دید عموم قرار بگیرد.

وی افزود: این زبانی که به جای جمهوری اسلامی، جمهوری ایرانی می گوید باید کنده شود و قلوب داغدار خانواده های شهدا و دلسوزان انقلاب با اعدام آنهایی که به عاشورای حسینی اهانت کردند، درمان می یابد.

امام جمعه ارومیه گفت: ایران برای فتنه گران جا ندارد باید اینها بروند اگر این افراد بمانند نماز مقدس جمعه را آلوده می کنند، اینها افرادی هستند که در نماز جمعه تهران رقصیدند، اینها در ایران ماندنی نیستند.