ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 10.02.2010, 18:28
گردهم آیی در سالگرد ۲۲ بهمن در کلن

فراخوان مشترک پشتیبانان جنبش آزادیخواهانه، دموکراتیک و سبز مردم ایران
کلن، اسن، دورتموند، بوخوم، ووپرتال، مونستر

برای برگزاری گردهم آیی در سالگرد ۲۲ بهمن
دادخواهی همگانی ایرانیان در برابر رژیم ولایت فقیه


بهار آزادی ملت ایران همراه با بهاران طبیعت در پی رستاخیز ملی و مسالمت آمیز میلیونها انسان آگاه، هوشیار و با اراده ایرانی برای برپایی حاکمیت مردم و بهروزی آنان بزودی فرا میرسد. پایان یافتن حکومت دینی و برچیدن ولایت فقیه، نه تنها آرزو و باور نیرومند و ژرف میلیون ها جوان ایرانی است، بلکه شعار و حکم تاریخی ملتی است که ۳۱ سال داغ و درفش انواع فشارها، محرومیتها، شکنجه ها، زندان ها ، اعدام ها ، تجاوز جنسی در زندان ها و غیره و بویژه دزدی آشکار و قلدرانه میلیونها رای شان را بر چهره و گرده شان دارند.

بیش از نیمی از جمعیت کشور یعنی زنان، مادران و دختران ایرانی، پیش و بیش از همه در پی انقلاب اسلامی و بنیان گذاری ولایت فقیه و سلطه این حاکمان قرون وسطایی و جاهل بر کشورمان از حقوق انسانی و شهروندی شان محروم مانده و از همان آغاز همراه با پیکارگران و دلیران دگراندیش و دموکرات به رویارویی با این رژیم برخاسته اند.

جوانان و دانشجویان ایرانی از دیرباز برای احقاق حقوق خود و پشتیبانی از مبارزات مردم در صحنه پیکار حضور داشته اند. در دوره اخیر نیز میلیونها تن از نوجوانان و دانش آموزان به همراه بقیه اقشار مردم، برای پیشبرد انتخابات آزاد مبارزه نموده و در پی تقلب آشکار و دزدی آرا توسط حکومت کودتا و کشتار و حملات وحشیانه توسط بسیجی ها و نیروهای لباس شخصی به کارزار گسترده ملی و رهایی بخش پیوسته اند.

رژیم جمهوری اسلامی در ماههای اخیر هرچه بیشتر در بحران سیاسی فرورفته و از پیشبرد و مدیریت اجرائی امور جاری بدور مانده است و با اتخاذ سیاستهای نابخردانه و ناشیانه موجب افزایش نرخ تورم، رشد بیکاری، ورشکستگی واحدهای تولیدی و خدماتی، اخراجهای دسته جمعی، عدم پرداخت دستمزد در بخش های دولتی و بخش خصوصی بر نارضایتی و فقر عمومی مردم بیش از پیش افزوده است. ما بزودی شاهد امواج اعتراضات کارگران و زحمتکشان و کارمندان میهنمان خواهیم بود که در نقاط مختلف کشور داروندارشان برباد رفته است. این امواج اعتراضی به جنبش کنونی دموکراتیک و سبز خواهند پیوست.

حکومت پادگانی و استبداد دینی تا کنون به رغم اعمال خشونت و استفاده از همه ابزارهای سرکوب و کاربرد انواع ترفندها و سیاستهای اتاقهای فکریش، در برابر شبکه های گسترده پیکار، مقاومت و خبررسانی آزادیخواهان و دلاوران جنبش سبز و برافرازندگان پرچم رنگین کمان مبارزه در میهنمان ناتوان بوده است.

نسل جوان میهن، آگاه و بیدار، مسالمت آمیز اما پیگیر و بی مهابا به پبش میرود و برای گشایش فضای سیاسی در ایران به تلاش گسترده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و سازمان یابی مبادرت میورزد. میلیونها جوان ایرانی،(از جمله از طریق جنبش های زنان ،دانشجویی و غیره) در نبردی مشترک، همراه با نسلهای پیش از خود در صحنه این پیکار از تجربه های تلخ و شیرین حرکتهای بزرگ تاریخی ایران می آموزند و فرا میگیرند که دگرگونی بزرگ اجتماعی در پی یک ضربت و یک عمل جراحی اجتماعی به ثمر نخواهد نشست. بلکه دستیابی به یک تحول بزرگ، حاصل کوششهای دامنه دار و گسترده و کار و پیکار و برنامه و مهندسی دقیق اجتماعی و بویژه حاصل کنش خلاق ملی و خشونت پرهیزانه است.

راهیابی جهت خروج از این وضعیت خاص و شکننده و خروج از بحران قدرت و مدیریت و جستن راههای دفاع از خود در برابر هجوم چکمه پوشان و گسترش مقاومت ملی در برابر آنان وظیفه سترگ نیروهای دموکرات و ملی ایران است. این بن بست و دشواری اما بی گمان با همبستگی صفوف ملت و فشردگی اراده آگاهان سیاسی زنان، جوانان، گروهها و قشرهای متوسط جامعه، کارگران، زحمتکشان، کارمندان، اقوام تحت ستم، اقلیتهای عقیدتی و مذهبی و ایرانیان برون مرزی گشوده و از پیش پای برداشته خواهد شد.

ما هم اکنون بیش از پیش شاهد ناتوانی، سرگردانی، بی برنامگی، عقب نشینی های موضعی و اختلافات فزاینده درونی اقتدارگرایان و کودتاچیان میباشیم. روی دیگر سیاستهای حاکمان تظاهر به اطاعت از فقیه، صدور مکرر فرمان آتش و خشونت، اعدامهای سریع و خواستن خبرچینی از مردم، از سوی بالاترین رده های مسئولان میباشد که نشانگر ترس آنان از برآمدهای بیش از پیش جنبش میلیونی و همگانی مردمی است. روندی که از جانب بسیاری از تحلیلگران سیاسی و جامعه شناسان جهان بعنوان نمودار قطعی و نزدیک بودن فروپاشی رژیم جمهوری اسلامی ارزیابی می گردد.

هم میهنان آزادیخواه!
ما در خارج از ایران، نه روزانه، بلکه لحظه به لحظه و بسرعت تلاش و پیکار شما وجدانهای آزاد در راه احقاق حقوق انسانی و شهروندیتان، در راه برقراری عدالت و بهروزی اجتماعی را بازتاب و مورد پشتیبانی قرار داده و به گوش جهانیان میرسانیم. ما میکوشیم تا در سازمانهای بین المللی و حقوق بشری و در پارلمانهای کشورهای دیگر از حقوق شما هم میهنانمان پیگیرانه و قاطعانه دفاع کنیم و نیز در برابر سیاستهای سود جویانه و نادرست دولتهایی (مانند روسیه و چین و...) بایستیم.

ما همراه و هم پیمان با شما در این نبرد بزرگ سرنوشت ساز برای آزادی، دموکراسی، استقلال، برابری اجتماعی، برپایی حاکمیت ملی و ایجاد دولتی مدرن و حقوق مدار برای همه ایرانیان میکوشیم.

دلاوران و آزادیخواهان میهن!
سالگرد ٢٢ بهمن،فرصتی است که بانگ رسای خود را در ایران و در همه جهان باز تاب دهیم، که ایران نه متعلق به یک اقلیت سرسپرده به ولایت فقیه، بلکه متعلق به همه ایرانیان است. بقا و دوام ایران در لحظات حساس و سرنوشت ساز کنونی مهمترین وظیفه و در گرو همبستگی و وفاق ملی است. رژیم ولایت فقیه و دولت حقیر کودتاگرش، عاملان اصلی بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و آتش افروزی و خشونت گستری و تهدیدی بزرگ برای امنیت ملی در ایران و صلح در منطقه و جهان میباشند.

پایان دادن به این بحران از طریق برچیدن دستگاه دیکتاتوری ولایت فقیهی، از رهگذار جنبش گسترده همگانی و مسالمت آمیز و محاصره مدنی رژیم، اعمال فشار و پذیراندن اراده مردم و تحمیل اهداف نیروهای دمکراتیک به رژیم برای گشایش مداوم فضای سیاسی صورت می گیرد. امری که بدون تردید کارپایه تلاش و پیکار ملی و ضامن آزادیها و برقراری امنیت ملی است.

با فرارسیدن ۳۱مین سالگرد ۲۲ بهمن
هر چه بیشتر برای رهایی ایران و ایرانیان از بند خودکامگی و استبداد
و برقراری حاکمیت ملت درمیهنمان بکوشیم

زمان تظاهرات: ساعت چهار و نیم بعدازظهر روز ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ خورشیدی برابر با ۱۲ فوریه سال ۲۰۱۰ میلادی
مکان تظاهرات: میدان رودلف پلاتز ـ کلن

کوشندگان برای آزادی و دمکراسی در ایران، بوخوم- دورتموند
پشتیبانان مبارزه برای آزادی و حقوق بشر، اسن
جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران، کلن
جوانان و دانشجویان موج سبز ، ووپرتال
جمعیت کردهای مدافع حقوق بشر،کلن
هواداران جنبش سبز ایران ـ مونستر
جوانان و دانشجویان موج سبز، کلن
انجمن زنان ایرانی ـ آلمانی کلن
خانه همبستگی مهر، کلن


کلیه هم میهنان و نهاد هایی که مایل به همکاری و همراهی می باشند را صمیمانه به یاری می طلبیم.

شعارهای تظاهرات:
ما خواهان قطع سریع سرکوب و کشتار مردم میهنمان میباشیم.
ما خواهان شناسائی، محاکمه و مجازات مسئولان کشتار، تجاوز جنسی و شکنجه در زندانها میباشیم.
ما خواهان آزادی فوری و بلا شرط همه زندانیان سیاسی میباشیم.
ما خواهان آزادی مطبوعات هستیم.
ما خواهان حذف سانسور از صدا و سیمای ایران هستیم.
ما خواهان برقراری انتخابات آزاد و لغو نظارت استصوابی هستیم.
دولت کودتاگر احمدی نژاد فاقد اعتبار و مشروعیت است. پایان دادن به آن خواسته مبرم مردم ایران است.

ما خواهان لغو احکام اعدام میباشیم
ما خواهان جدایی نهاد دین از نهاد دولت میباشیم
ما خواهان لغوحجاب اجباری و قوانین ضد زن میباشیم
ما خواهان آزادی اجتماعات، احزاب، سندیکاها و تشکلها میباشیم.
ما خواهان رعایت منشور جهانی حقوق بشر و میثاقهای پیوست به آن در ایران میباشیم.

ما از جهانیان می‌خواهیم که از ملت صلح جوی و دمکرات ایران حمایت کنند.