ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 19.01.2010, 16:08
اقدام به قتل به اتهام زدن يک بوق کوتاه

آینده: يکی از شاهدان عينی حوادث روز عاشورا، در گفتگو با "آينده" گوشه هايی از جنايات لباس شخصی ها در اين روز در تهران را تشريح کرد.

اين گفتگو که به دليل ملتهب بودن شرايط جامعه با سه هفته تاخير منتشر می شود، حاوی نکات تکان دهنده ای از جنايات انجام شده در روز عاشورا توسط نيروهای لباس شخصی است که به مجروح شدن تعداد زيادی از هموطنان بر اثر اصابت گلوله و سلاحهای سرد و کشته شدن تعداد ديگری از شهروندان انجاميد که بنابر آمار رسمی ۸ نفر و بنابر ادعای معترضان بيش از ۳۰ نفر می باشند.

اگرچه اقداماتی نظير هتک حرمت مقدسات، آتش زدن تعدادی خودرو و مغازه و درگيری با ماموران انتظامی به هيچ وجه پذيرفتنی نبوده و زمينه ساز التهابات وخشونتهای بعدی است، اما بايد به اين نکته توجه داشت که اغلب قربانيان، نقشی در اين گونه اقدامات نداشته‌اند و اگر گروهی جوان پرشور و کم شعور به صرف اهانت به رهبر انقلاب خود را مجاز به هرگونه اقدام بدون مجوز قانونی بدانند، زيانی چندين بار سنگين تر از اقدامات متخلفان گروه نخست به اسلام و نظام وارد می‌شود. زيرا به اسم اسلام، نظام و رهبری به جنايت می پردازند.

به نظر می رسد شناسايی لباس شخصی های مسلح به سلاحهای گرم که براساس تصاوير موجود بر روی اينترنت به سادگی امکان پذير است، از اقداماتی است که انجام آن برای جلوگيری از تداوم خشونتها و انتقام گيريهای خودسرانه ضروری است.

يک شاهد عينی به خبرنگار "آينده" گفت: شامگاه عاشورا حدود ساعت ۲۱و۳۰ از خيابان ميرداماد که وارد خيابان شريعتی شدم، حدود ۲۰ نفر از لباس شخصی ها را مشاهده کردم که کنترل ميدان را در دست گرفته بودند.

وی افزود: تعدادی از ماموران راهنمايی و رانندگی نيز با هدايت خودروها به ساير مسيرها از ازدحام در اين منطقه جلوگيری می کرد.

با وجود آن که در خيابانهای اطراف شعارهای معترضين شنيده می شد، اما در اين منطقه به دليل حضور لباس شخصی های موتورسوار که مجهز به باتوم بوده و تعدادی از آنها صورتهای خود را با پارچه مشکی پوشانده بودند، حتی صدای بوق هم شنيده نمی شد.

در پشت چراغ قرمز ميرداماد- شريعتی يک صدای بوق کوتاه برخاست، يکی از لباس شخصی ها که تصور می کرد اين صدا از خودرو پيکان کرم رنگی برخاسته، به راننده گفت که بايستد تا پلاک خودرو وی را بکند، اما راننده پيکان که جوان لاغراندامی بود و با توجه به فرسودگی خودرو مسافرکش به نظر می‌رسيد، به اين درخواست توجه نکرد و به حرکت ادامه داد.

اما چند متر جلوتر که اين خودرو پشت ترافيک خيابان شريعتی متوقف شد، حدود ده لباس شخصی با عجله خود را به اين جوان رساندند، ابتدا شيشه های پيکان را خرد کردند و سپس راننده را بيرون کشيده و او را که پس از اصابت باتوم به سرش بيهوش شده بود، کف خيابان انداخته و با تمام قدرت به جان اين جوان افتادند.

چند ثانيه بعد که ما از کنار آنها رد شديم، بدن اين جوان در حالی که لباس شخصی های کم سن و سال پاهای وی را گرفته بودند، وسر وی آويزان شده بود، در حال انتقال از صحنه جنايت بود.

-----------
یادآوری می‌شود که این گزارش ساعتی پس از انتشار آن در سایت «آینده»، از روی این وبسایت حذف شد، اما تیتر آن هنوز در خبرخوان (RSS) آینده دیده می‌شود.