ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 14.01.2010, 18:44
ملاقات برخی زندانیان سیاسی با خانواده‌هایشان


مدرسه فمینیستی: روز پنج شنبه ۲۴ دی ماه، برخی از خانواده های زندانیان سیاسی توانستند با عزیزان دربندشان ملاقات کنند.

از میان زنان زندانی منصوره شجاعی، شیوا نظرآهاری، مهدیه گلرو و برخی از مردان زندانی از جمله عیسی سحرخیز، سعید لیلاز، شهاب الدین طباطبایی، جلایی فر و برخی دیگر از زندانیان بند 209 اوین، با خانواده های خود ملاقات کردند.

ملاقات منصوره شجاعی، شیوا نظرآهاری و مهدیه گلرو و برخی دیگر به صورت کابینی بود و برخی نیز ملاقات حضوری داشتند.

منصوره شجاعی اجازه ملاقات کابینی یافت

فرهاد داودی همسر منصوره شجاعی در این ملاقات کابینی که پس از نزدیک به سه هفته بعد از بازداشت اش انجام شده، گفت روحیه منصوره خوب بود اما به لحاظ جسمانی به طرز نگران کننده ای ضعیف و لاغر شده بود. به گفته‌ی آقای داودی منصوره شجاعی که سالهاست از بیماری میگرن رنج می‌برد به علت حملات میگرنی یک بار به درمانگاه اوین منتقل شده و با تزریق سرم بهبود موقتی یافته است.

همچنین در بند 209 اوین به واسطه عدم امکانات حداقلی و وسایل گرمایش، بیماری آنفولانزا به طور گسترده شیوع پیدا کرده است. شیوع این بیماری به حدی است که دیگر دارو در درمانگاه زندان، دچار کمبود شده است.

فرهاد داودی در ادامه گفت که منصوره با 3 نفر دیگر، از جمله مهدیه گلرو، مهین فهیمی، در یک سلول به سر می برند و منصوره از روحیه قوی و بسیار خوب همسلولی هایش گفته هرچند هر چهار نفر دچار برونشیت مزمن شده اند. منصوره در دومین هفته بازداشت اش دچار عفونت مجاری ادراری شده بود که با مراجعه به درمانگاه به طور نسبی بهبود یافته اما همچنان با این عفونت نیز دست و پنجه نرم می کند.

منصوره شجاعی، سالهاست از بیماری میگرن رنج می برد و در طول این 18 روز، نیز دچار حملات میگرنی شده بود که خوشبختانه در درمانگاه اوین و زیر سرم، بهبود موقتی یافته است.

مهین فهیمی، یکی از همسلولی های منصوره شجاعی، از فعالان مادران صلح است که در روزهای پس از عاشورا به همراه پسرش بازداشت شد. مهین فهیمی در هفته گذشته توانسته بود با خانواده اش تماس تلفنی بگیرد.

شیوا نظرآهاری با مادرش ملاقات کرد

شیوا نظرآهاری، از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر، امروز توانست با خانواده اش ملاقات کند. او در روز 29 آذرماه هنگامی که به همراه گروهی از فعالان سیاسی و جنبش زنان، قصد رفتن به قم و حضور در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری را داشت بازداشت شده بود.

شیوا نظرآهاری که هنوز در سلول انفرادی بسر می برد، امروز به همراه ده ها زندانی دیگر توانست با مادرش ملاقات کابینی داشته باشد.

مهدیه گلرو نیز با خانواده اش ملاقات کرد

به گزارش جرس: مهدیه گلرو دانشجوی محروم از تحصیل بازداشتی، در ملاقات با خانواده‌اش از شرط بازجویان مبنی بر آزادی همسرش وحید لعلی‌پور در قبال همکاری وی با بازجویان خبر داده است. به گزارش جرس، صبح امروز، خانواده گلرو پس از چهل روز موفق به ملاقات کابینی با وی شدند. بازجویان به او گفته‌اند که تنها راه آزادی همسرش، همکاری وی با ماموران است. وحید لعلی‌پور، همسر مهدیه گلرو هیچ گونه فعالیت سیاسی و مدنی نداشته و علت بازداشت وی، تنها افزایش فشار بر گلرو است.

مهدیه گلرو، در این ملاقات از افزایش چشمگیر تعداد زندانیان، پس از روز 16 آذر خبر داد که به دنبال آن وضع غذای زندانیان با مشکل بسیار مواجه شده است. وی همچنین از وضعیت بند 209 زندان اوین، ابراز نارضایتی کرده و از نبود وسایل گرمایشی کافی در بندها شکایت کرد. به گفته‌ی گلرو سرد بودن محیط بازداشت‌گاه موجب سرماخوردگی تعداد زیادی از زندانیان شده است.