ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 08.01.2010, 23:03
امنیت جانی کروبی را تامین کنید!

شواهد نزدیکان کروبی مبنی بر مداخله سپاه و بسیج در سوء قصد به جان کروبی

۱۸ دیماه ۱۳۸۸- به گفته یکی از نزدیکان مهدی کروبی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، نشانه‌هایی وجود دارد که سوء قصد روز گذشته به حجت الاسلام کروبی؛ توسط نهادهای رسمی سازماندهی شده بود و پس از آن، اطلاعات مربوط به این جنایت در همآهنگی با خبرگزاری فارس بصورت کنترل شده‌ای منتشر شد.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در باره این سوء قصد گفت:" مشاهدات نشان می‌دهند که شخصیت‌های مخالف دولت در خطر حذف فیزیکی توسط سپاه پاسداران و شبه نظامیان بسیجی هستند که بصورت ناشناس عمل می‌کنند و به گونه‌ای وانمود می‌کنند که این جنایات توسط مردم خشمگین انجام می‌شود. "

هادی قائمی تاکید کرد که "ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم که عاملین این جنایت را مشخص و محاکمه کنند و امنیت جانی افراد مخالف حکومت را تامین کنند. "

یکی از نزدیکان مهدی کروبی در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:

"افراد بسیجی و سپاهی پیش از حضور آقای کروبی در پایگاه‌های بسیج و سپاه جمع شده بودند. پس از چند دقیقه از ورودی آقای کروبی به قزوین، همه شان وارد شدند. آنها کاملا با خبرگزاری فارس هماهنگ بودند، چون پس از وارد شدن آقای کروبی به منزل، خبر آن روی سایت این خبرگزاری قرار گرفت. این یعنی اینکه هماهنگی بین خبرگزاری فارس و سپاه کامل بود.

در جریان تجمع هماهنگ شده نیروهای بسیجی وسپاهی دو تیر به خودروی آقای کروبی شلیک شد. خوشبختانه ماشین از نوع زرهی بود. شیشه جلو که خیلی محکم تر بود، ترک برداشت اما پایین نریخت. اگر شیشه ضدگلوله نبود تیر وارد ماشین می‌شد وصدمه جدی می‌رساند".

وی درخصوص جدی بودن سوء قصد گفت: اگر ماشین ضدگلوله نبود، به ایشان صدمه جدی وارد می‌شد. از خبری که خبرگزاری فارس تنظیم کرده بود می‌شد فهمید که آنها می‌دانستند ماشین زرهی است و تیر رد نمی‌شود. به نظر من تیر زده‌اند که به آقای کروبی بگویند شما هیچ کجا نمی‌توانید بروید و اگر از خانه بیایید بیرون ترور هم بدنبالش است. "

منابع آگاه در قزوین در تائید حمله به کروبی به کمپین گفتند که کسانی که به حضور کروبی در قزوین معترض بودند، افراد کاملا شناخته شده بسیج و اعضای سپاه پاسداران هستند که بصورت لباس شخصی ظاهر شدند.