ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 08.01.2010, 0:01
گزارش تجمع گروه فشارعلیه کروبی در قزوین +عکس

وبلاگ حرفهای درگوشی

۱- پس از اطلاع از حضور کروبی در شب آخر مراسم روضه خوانی امام حسین در منزل قوامی، نیروهای بسیجی که شمارآنها به دویست تن می رسید با کسب خبر از عامل نفوذی خود در شورای تامین استان و خط دهی چهره‌های شاخص سپاه استان در فاز دوم خیابان جانبازان اجتماع کردند.

این اجتماع که از ساعت ۸ شب تا ۱۰:۳۰ شب به طول انجامید همراه با شعارهای توهین آمیزعلیه کروبی و اعلام متابعت و پیروی از رهبری بود.(نکته جالب اینکه بسیجی ها به کروبی توصیه می کردند که با چادر از صحنه بگریزد و چند زن بسیجی که در نهایت معلوم شد از خانواده سپاهیان حاضر در صحنه هستند و تعدادشان به ده تن نیز نمی رسید این شعار را تکرار می‌کردند!)

۲-از ساعت ۹ شب به بعد به تدریج نزدیک به پانصد تن ازشهروندان عادی که برای تماشا درصحنه حضور پیدا کرده و صرفا شاهد ماجرا بودند و در شعارها بسیجی ها را همراهی نمی کردند نیزوارد خیابان شدند.

۳- نیروی انتظامی دراین ماجرا حضور مثبت و فعالی داشت و مانع از حمله بسیجی ها به خانه آقای قوامی شد و سخنگوی پلیس با بسیجی ها سخن گفت و از آنها خواست از اقدامات خشونت بار اجتناب کنند.

۴- حضور مسوولان استانداری وفرماندهان ارشد سپاه ازنکات قابل توجه بود و ازهمه جالب تر اینکه تظاهرات و شعارهای توهین آمیز با هدایت این افراد صورت می گرفت تا جایی که طاهرخانی فرمانده سپاه قزوین در موردی به چند بسیجی توصیه می کرد که در صورت ممانعت پلیس شیشه ی خودروی پلیس را بشکنند.

۵- به هنگام خروج کروبی که با حمایت دالانی پلیس صورت گرفت خودروی وی مورد اصابت تخم مرغ و تکه آجر قرار گرفت و بسیجی ها مانع از حضور کروبی در حسینیه‌ای شدند که در کوچه پایینی قرار داشت.

۶- کروبی به هنگام خروج چهره ای کاملا آرام داشت و بی هیچ عجله و با طمانیه وارد خودرو شد.

۷- پیش از حضور کروبی قرار بود سخنرانی وی در میان هم حزبی هایش باشد که این افراد پیشتر با هماهنگی فرماندهان سپاه و نوشتن مطالبی از کروبی اعلام برائت کرده بودند (یکی از این افراد با نام چگینی از کاندیداهای آتی شورای شهراست) که این خبر در سایت فارس انعکاس گسترده یافته بود.

۸- چند بسیجی با مشاهده همسایگان خانه قوامی که از پنجره نظاره گر صحنه بودند آنها را خطاب قرار می دادند که چرا این آشغال را (منظور میزبان آقای کروبی بود) از این کوچه بیرون نمی‌اندازید.

۹- فرماندهان سپاه حاضر در صحنه عبارت بودند از:
سرهنگ پاسدار وفاپور جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر استان قزوین
سرهنگ پاسدار طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه قزوین
فرمانده اطلاعات سابق سپاه استان
خانجانی، از فرماندهان سپاه صاحب الامر
سردار پاسدار حمزه قربانی مشاور استاندار قزوین
بابا مسوول روابط عمومی استانداری قزوین
سرهنگ پاسدار میربها، فرماندار قزوین


گزارش سحام نیوز
اتومبیل مهدی کروبی هدف گلوله مهاجمان قرار گرفت


مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی که شب گذشته به دعوت حجت الاسلام قوامی نماینده سابق قزوین و رییس کمسیون قضایی دوره ششم مجلس شورای اسلامی، جهت شرکت در مراسم عزاداری، وارد شهر قزوین شده بود،متاسفانه با نیروهای اجیر شده از جانب بسیج و سپاه مواجه می گردد. ایشان برای استراحتی کوتاه و اقامه نماز به منزل یکی از اقوام آقای قوامی میروند در این هنگام جمعیتی بالغ بر پانصد نفر که از پایگاهای بسیج شهر قزوین و روستاهای اطراف با مینی بوس جمع اوری شده بودند محل اقامت اقای کروبی را محاصره و اقدام به پرتاب سنگ و اجر می کنند که موجب شکسته شدن شیشه های محل اقامت و رعب وحشت مردم میگردد.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز این جمعیت اجیر شده و مزدور در حالی که شعار وفحاشی علیه یار امام سر داده بودند در دفاع از ولایت فقیه شعار هایی همچون ” خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست” ، ” این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده” و “شهر مقدس ما جای منافقین نیست” رئیس مجلس دوره های سوم و ششم را منافق خطاب کردند.

این در حالی بود که بسیاری از نیروهای مهاجم مسلح بودند و آقای کروبی را تهدید به خارج شدن از منزل می کردند و نیروی انتظامی نمی توانست کمکی برای متفرق کردن نیروهای مزدور داشته باشد.

تلاش و گفتگوهای مسئولین شهر از جمله فرماندار محترم و مسئولین محترم نیروی انتظامی که در آنجا حضور داشتند اثری نداشت و کاملاً از آنها خائف و نگران بودند. بعد از گذشت نزدیک به چهار ساعت با ورود و کمک نیروهای یگان وی‍‍ژه و پلیس ضد شورش آقای کروبی برای امنیت صاحب خانه و همسایگان قزوین را به مقصد تهران ترک کردند و در حین خروج از منزل اتومبیل حامل ایشان و همراهان مورد حمله و تیراندازی قرار گرفت و شیشه های اتومبیل ایشان با توجه به ضد گلوله بودند آن شکست.

مهدی کروبی علت ترک خود را حفظ امنیت مردم ساکن در آنجا دانستند و بدنبال آن از معذوریت تیم حفاظت خود سخن به میان آورد و افزود: محافظین من از اقدام مقابله به مثل معذور بودند چرا که اگر کادر حفاظت درگیر می شد و یا تیراندازی می کردند برخلاف نیروهای آشوبگر که به راحتی وهیچ گونه نگرانی تیراندازی می کنند به دادگاه احضار و محاکمه می شدند و البته خدامی داند چرا سلاحی که باید در راه دفاع از مردم و میهن بکار برده شود، به روی مردم گشوده میشود.


حمله به اتوموبیل حامل کروبی با گلوله و ...


از چپ به راست سرهنگ طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه قزوین و بابا مسوول روابط عمومی استانداری


از چپ به راست سردارحمزه قربانی مشاور استاندار قزوین از عوامل اصلی هدایت گروه فشار و محمد جباری از مسوولان حراست دانشگاه بین الملل