ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 05.01.2010, 21:54
هشدار ملی‌مذهبی به آمران و عاملان بحران‌ها


به نام خدا
محکومیت تشدید بازداشت‌ها و فشارهای سیاسی بر نیروهای ملی- مذهبی

پس از سرکوب خونین مردم در عاشورا و راه اندازی سناریوهای رسانه‌ای و تبلیغاتی، موج جدید دستگیری روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی- مدنی از طیف‌های مختلف آغاز شده است. در این روند، نیروهای ملی- مذهبی نیز به طرق مختلف تحت فشار و ایذاء قرار گرفته‌اند:

۱- تشدید فشار بر احزاب و سازمان‌های سیاسی، محدود نمودن فعالیت‌ها و دستگیری رهبران و اعضای آنها نظیر بازداشت آقای دکتر ابراهیم یزدی (دبیر کل) و برخی اعضا و منسوبین دیگر نهضت آزادی ایران و بازداشت آقای امیر دلیرثانی عضو شورای مرکزی جنبش مسلمانان مبارز ایران.

۲- بازداشت غیرقانونی و غیرمنصفانه روزنامه‌نگاران هم‌اندیش ما نظیر آقایان مرتضی کاظمیان و عبدالرضا تاجیک و راه اندازی اتهامات واهی نسبت به آنها از طریق بلندگوهای تبلیغاتی دولتی.

۳- قطعی نمودن حکم ناعادلانه آقای احمد زیدآبادی مبنی بر زندان، تبعید و محرومیت نامحدود از حقوق اساسی و مدنی.

دستگیری افرادی که دارای شناسنامه فکری و سیاسی روشن بوده و همیشه در چارچوب حقوق اساسی مصرحه در قانون اساسی عمل کرده‌اند و در راستای منافع ملی، حقوق و آرمانهای ملی- مذهبی مردم ایران را پی‌جویی نموده‌اند، نتیجه‌ای برای عاملان و آمران آن نخواهد داشت.

دوستان ما سالهاست که با مشی مسالمت‌آمیز و آگاهی‌بخش، بر حقوق ملت پافشاری نموده و هزینه‌های آن را پرداخت نموده‌اند و در پیشگاه خداوند و وجدان ملت، پرونده‌ی روشنی از عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی و مشی مسالمت‌آمیز داشته‌اند. اتهاماتی که از رسانه‌های اقتدارگرا برای فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران ملی- مذهبی و صدها فعال سیاسی- مدنی (از اصلاح‌طلبان تا فعالان دانشجویی و اپوزوسیون قانونی کشور) طرح شده، سرانجامی جز خسران برای بازیگران عرصه‌ی قدرت نخواهد داشت.

کسانی که قصد داشتند طی یک هفته بساط اعتراض به انتخابات را جمع کنند، از بازداشت‌های قبلی چه نتیجه‌ای گرفته‌اند، که اینک پس از شش ماه، هر روز با بازداشت‌های جدید و تهدیدهای بیشتر، همان سیاست را پی‌گیری می‌کنند؟! ما بار دیگر به آمران و عاملان این بحران‌ها هشدار می‌دهیم که از تاریخ درس بگیرند و با تمکین در برابر خواست ملت، راه مدارا و مسالمت با مردم را برگزینند.

یا أَيُّهَا الَّذینَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى‏ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ
(المائده/8)

ای كسانی كه ایمان آورده‏اید، برای خدا به پاخیزید و گواهان عدالت باشید. دشمنی با گروهی دیگر شما را به بی‌عدالتی نکشاند. دادگری کنید كه به تقوی نزدیكتر است و از خدا بترسید كه او به کردار شما آگاه است.

شورای فعالان ملی- مذهبی
۱۵/۱۰/۸۸