ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 30.12.2009, 20:56
دروغ‌پردازی خبرگزاری دولت دروغ

ایران امروز: ایرنا عصر روز چهارشنبه در خبری ادعا کرد، مهدی کروبی و میرحسین موسوی از «خشم مردم» فرار کرده‌اند.

خبر ایرنا که حدود ساعت ۹ شب به وقت تهران در وبسایت این بنگاه خبرسازی قرار گرفت به شرح زیر است:

«سران فتنه از تهران گریختند
بعضی از سران فتنه پس از انتخابات در پی تشدید خشم مردم از تهران خارج شدند.
به گزارش ایرنا دو تن از عوامل اصلی اغتشاشات پس از انتخابات به دنبال وقوع حوادث تلخ روز عاشورا و افزایش مطالبات مردم خشمگین برای مجازات آنها، امروز از تهران به سوی شمال کشور گریختند.
براساس این گزارش این دو فتنه گر شناخته شده هم اینک در غرب مازندران به سر می برند و گزارش ها از سردرگمی و هراس آنان حکایت می کند.»

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، در گفت‌وگو با دویچه وله این ادعای ایرنا را قویا تکذیب کرد. حسین کروبی به دویچه وله گفت، آقای کروبی در تهران و در کنار مردم هستند.

حسین کروبی درباره‌ی میرحسین موسوی نیز گفت، آقای موسوی روز چهارشنبه در بهشت زهرا بر سر خاک خواهرزاده‌اش حضور یافته و پس از آن به منزل خود بازگشته است.

حسین کروبی همچنین در گفت‌وگو با پایگاه خبری "پارلمان‌نیوز"، ضمن تکذیب شایعه‌سازی هواداران دولت، تاکید کرده است: «کسانی از مردم فرار می‌کنند که ظلم و جنایت کرده‌اند نه کسی مانند پدرم که سوابق روشنی دارند و امروز آقای کروبی و موسوی با مردم و مردم مخالف ظلم با آن‌ها هستند.»

وی افزود:«آقای کروبی مانند روزهای قبل در تهران هستند و به جد پیگیر مسائل روز و مطالبات مردم هستند.»

کروبی خاطر نشان کرد:«انتشار شایعاتی اینچنینی توسط کسانی صورت میگیرد که چون میدانند به این آرزوی خود دست نمییابند میخواهند با انتشار شایعات دروغی مانند آنچه امروز منتشر کردهاند برای دقایقی احساس کنند که به آرزوی خود رسیدهاند و احساس سرخوشی کنند.»

گفتنی است که محمدجعفر بهداد، مدیر‌عامل خبرگزاری ایرنا، از کارمندان سابق دفتر محمود احمدی‌نژاد است و پس از منصوب شدن به ریاست خبرگزاری ایرنا، این رسانه‌ی عظیم دولتی را به مرکزی برای تهیه و پخش اخبار و تفسیرهای جهت‌دار و تبلیغاتی به سود دولت محمود احمدی‌نژاد تبدیل کرده است.

منابع گزارش: دویچه وله، پارلمان‌نیوز