ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 24.12.2009, 21:55
مراقب کارناوال عاشورای دیگری باشید

سلام: بر اساس اطلاعات موثق نیروهای زخم خورده از مراسم عظیم تشییع مرحوم آیت‌الله منتظری در نظر دارند با تکرار سناریوی شکست خورده کارناوال عاشورا در روز چمعه این هفته اقدام به حرمت شکنی برنامه ریزی شده از آیین های عزاداری محرم کنند.

سایت کلمه که زیر نظر میرحسین موسوی اداره می‌شود، نسبت به «حرمت شکنی برنامه ریزی شده از آیین های عزاداری محرم» هشدار داد.

به گزارش پايگاه خبري-راهبردي سلام،دراين اطلاعيه آمده است:

«بر اساس اطلاعات موثق نیروهای زخم خورده از مراسم عظیم تشییع مرحوم آیت الله العظمی منتظری در نظر دارند با تکرار سناریوی شکست خورده کارناوال عاشورا در روز چمعه این هفته (فردا) اقدام به حرمت شکنی برنامه ریزی شده از آیین های عزاداری محرم کنند و این امر را به جنبش سبز نسبت دهند.

برای این منظور متاسفانه برخی از خانم‌های معلوم الحال را جمع کرده و در این مورد به آنها ماموریت داده‌اند. لذا به مردم عزیز هشدارباش داده می شود تا این توطئه را خنثی کنند. با توجه حضور اکثر مردم در آیین های عزاداری توصیه می‌شود از وسائل ارتباطی به جز شبکه اینترنت جهت اطلاع رسانی استفاده شود.»

سایت رویدادنیوز، این برنامه احتمالی را «سناریوی کاناوال عاشورای دو» خوانده است.

۱۲ سال پیش در بعد از ظهر عاشورا، عده‌ای از دختران "بدحجاب"و پسران در شهرک غرب، سوار بر خودروهایی نسبتا گران‌قیمت، در حالیکه تا نیم تنه از پنجره‌های ماشین بیرون آمده بودند، می‌رقصیدند و به نفع خاتمی شعار می‌دادند.

یک گروه نیز از این حرکت فیلمی تهیه کردند و در سطحی وسیع در مراکز مذهبی پخش شد. این فیلم به «کارناوال عصرعاشورا» معروف شد.

بعد از به قدرت رسیدن سيد محمد خاتمی، یک تیم حقوقی مسوول پیگیری این مساله شد، اما نتایج نهایی پرونده بر بسیاری از شهورندان معلوم نشد. گفته می‌شد وزارت اطلاعات وقت و صدا و سیما نقش مهمی در تهیه، تکثیر و توزیع این فیلم به منظور تحریل مذهبی‌ها علیه خاتمی بر عهده داشته‌اند.