ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 17.12.2009, 3:07
سبزها منتظر مجوز راهپیمایی هستند

مجید انصاری: در روز دیگری که مجوز بگیریم راهپیمایی می کنیم نه روز جمعه

عضومجمع روحانیون مبارزگفت: مجمع درخواستی رسمی برای راهیپیمایی مستقل به وزارت کشور داده است و منتظر دریافت مجوز برای برگزاری این تجمع هستیم.

مجیدانصاری در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه با توجه به آنکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی روز جمعه دعوت کرده است آیا در این راهپیمایی شرکت می کنید گفت: آن پیشنهاد شواری هماهنگی به جای خود محترم است اما همانطور که گروه های مختلف در چند روز اخیر راهپیمایی کردند ماهم درخواست خود را ارائه کردیم و منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در صورت دریافت مجوز زمان آن را اعلام می کنیم.

درخواست مشترک کروبی و موسوی

علاوه بر مجمع روحانیون، مهدی کروبی و میرحسین موسوی نیز بطور مشترک درخواست مجوز راهپیمایی کرده‌اند. هدف راهپیمایی محکوم کردن سناریوی عکس پاره‌ی آیت‌الله خمینی است که تلویزیون دولتی آن را پخش کرده است.

مهدی کروبی از تصمیم مشترک خود و مهندس میرحسین موسوی برای درخواست مجوز به منظور راهپمایی در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته نسبت به امام راحل خبر داد.

سایت تغییر روز دوشنبه ۲۴ آذر در گفتگویی با سایت تغییر خبر داد:«امروز بنده با مهندس میرحسین موسوی تلفنی صحبت کردم و قرار بر این شد که برای راهپیمایی و محکوم کردن رفتارهای این چنینی یک درخواست مجوز بدهیم.»

وی خاطر نشان کرد:«گرچه برای راهپیمایی مسالمت‌آمیز، طبق اصل ۲۷ قانون اساسی نباید درخواست مجوز داد اما با توجه به شرایط امروز ما و عدم خواست ما برای آسیبی‌پذیری مردم، مجوز خود را به وزارت کشور ارایه می‌کنیم. امیدواریم که این حسن نیت ما پاسخ درخور مناسب بگیرد اما در صورت مخالفت، ما نمی‌توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتاد مسئولیتش متوجه آقایان است. با این حال ما گزارش خود را در صورت موافقت یا مخالفت به مردم اعلام می‌کنیم.»

تسلیم ‌درخواست‌ موسوی ‌و كروبی به ‌استانداری ‌تهران‌

محمد تقى كروبى، فرزند مهدى كروبى گفت كه آقایان موسوى و كروبى درخواست مشتركى را صبح روز چهارشنبه به استاندارى تهران تسلیم كرده و خواستار راهپیمایى براى اعتراض به «هتك حرمت» امام خمینى شده‌اند.

محمد تقى كروبى اظهار داشت: «در ارتباط با درخواست راهپیمایى كه آقاى موسوى و كروبى براى انجام راهپیمایى داشتند، تقاضایى چهارشنبه صبح با امضاى آنها به استاندارى تهران ارائه شد و منتظر پاسخ این دوستان هستیم.»

وى افزود: «این درخواست بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسى جمهورى اسلامى و بدنبال جسارت و توهینى كه به عكس امام و پخش این موضوع از سوى صدا و سیما صورت گرفته است تهیه و تنظیم شده و در آن به طور عام درخواست راهپیمایى شده است.»

وی مى گوید: تاریخ و مكان راهپیمایى پس از اینكه با اصل آن موافقت شد اعلام مى شود.

كروبى مى گوید: «ما بر این باوریم كه هر چه آن دوستان انجام دادند در شان و منزلت امام نبود، چرا كه این جریان {منتقد}، قدرت آن را دارد كه بر خلاف راهپیمایى هاى كوچكى كه انجام شد با دعوت از مردم مى تواند در مقابل این هتك حرمت كه از سوى صدا و سیما صورت گرفته، آن را پخش و چنین حركتى را علنى كرده است و به تنش در دانشگاه ها دامن زده است، راهپیمایى معقولى برگزار كند.»

وى اظهار داشت: «به همین خاطر، هم آقاى موسوى و هم كروبى طبق روال این درخواست را داده اند و هم احزاب اصلاح طلب نظیر مجمع روحانیون مبارز و مجمع اسلامى بانوان هم رسما درخواست خود را براى انجام راهپیمایى ارائه كرده اند.»