ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 02.12.2009, 23:31
نامه جمعی از دانشجویان امیرکبیر به اساتید این دانشگاه

چهارشنبه، ۱۱ آذر، ۱۳۸۸

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران (پلی تکنیک) در نامه ای سرگشاده خطاب به اساتید این دانشگاه خواستار همراهی آنان با دانشجویان در روز ۱۶ آذر شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در این نامه ضمن اشاره به روند سرکوب صورت گرفته طی سالیان اخیر در دانشگاه پلی تکنیک از جمله حمله شبانه به دفتر انجمن اسلامی و جعل نشریات دانشجویی برای توطئه بر علیه فعالین دانشجویی آمده است: "شاهد بودیم که عزتکده اوین، پذیرای ده های نفر از همکلاسی هایمان بود. به همان نشان که هنوز نام و یاد پلی تکنیک در دیوارهای سلول های انفرادی هویداست."

در این بیانیه ضمن اعلام تعطیلی کلاس ها توسط دانشجویان در روز دوشنبه ۱۶ آذر از اساتید دانشگاه پلی تکنیک خواسته شده است تا با شرکت در تجمع روز دانشجو در صحن دانشگاه دانشجویان این دانشگاه را همراهی کنند.

بسمه تعالی

اساتید محترم پلی تکنیک؛

بی تردید، سالهاست که به عنوان قلب تپنده جنبش دانشجویی ایران شناخته می شویم. جامعه آگاه و هوشیار ما که بیش از ۶ ماه است که بپاخاسته است، چشم به پلی تکنیک تهران دوخته است. و در هر لحظه منتظر است تا خبری از مادر دانشگاه های صنعتی کشور بشنود تا آگاهی کسب کند و شوق و نشاط را به بدنه خود منتقل کند.

خوشحالیم که اکنون بعد از ۴ سال دوران خفقان، با شجاعت و درایت خانواده بزرگ پلی تکنیک و با هوشیاری و هدایت بزرگان و فارغ التحصیلان، خون تازه‌ای را به جامعه رسانده‌ایم و شاهد شور و هیجان در تمامی دانشگاه های کشور و در بدنه جنبش دانشجویی هستیم. حالا پس از گذراندن ۴ سال خفقان و ناامیدی، جامعه دانشگاهی کشور بپاخاسته است و عزم و تصمیم خود را برای ادامه حرکت اصلاحی ملت ایران بکار گرفته است.

در این سالها شاهد جفاها و ظلم های بسیاری بودیم. تشکل منتخب و محبوبمان، انجمن اسلامی دانشجویان را منحل کردند. شبانه به دفتر انجمن حمله کردند، و آن را از میان برداشتند. علیه مان توطئه کردند، نشریاتمان را جعل کردند. هر روز هر ساعت شاهد احضار یاران دبستانی خود به کمیته ی انضباطی بودیم. تا شرایط اتاق بازجویی رادر دانشگاه تجربه کنیم. در این سالها، پلی تکنیک تهران دانشکده جدیدی را افتتاح کرد. دانشکده مهر و محبت که در آن تنها درس شجاعت، تعقل و معنویت می دادند. ما شاهد بودیم که عزتکده اوین، پذیرای ده های نفر از همکلاسی هایمان بود. به همان نشان که هنوز نام و یاد پلی تکنیک در دیوارهای سلول های انفرادی هویداست. و امیدبخش اسیران سبز ملت ایران است که در چنگال ظلم گرفتار شده اند.

در این سالها مدیریت انتصابی دانشگاه به جای آنکه حامی دانشجویان باشد. در هماهنگی کامل با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، سعی داشت دانشگاه را به پادگانی نظامی تبدیل کند. متاسفیم که تمام فعالیت این مدیریت به جای آنکه برای اعتلای نام دانشگاه باشد، در جهت کسب رضایت حاکمان بود. ریاست دانشگاه، نظر یک بازجو را به نظر اساتید و بزرگان دانشگاه ترجیح می داد. به جای آنکه مشکلات صنفی علمی دانشجویان را برطرف کند و مطالبات به حق اساتید را تامین کند،با کینه ورزی و بی خردی سعی در حذف دانشجویان و اساتید داشت.

اساتید محترم؛
خود شاهد بودید که شاگردانتان در هر حالتی مرگ را بهتر از ذلت و خواری می دانستند. چگونه ذلت به خاک و خون افتادن هموطنانمان را شاهد باشیم و سکوت کنیم. چگونه شاهد به بند کشیدن فرزندان برومند ایران باشیم و سکوت کنیم. چگونه شاهد حبس انفرادی رادمردان پلی تکنیک، همچون مهندس بهزاد نبوی، دکتر محسن امین زاده و میردامادی باشیم و سکوت کنیم. نه هرگز، ما دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچون نیم قرن گذشته، ۱۶ آذر این نماد حق طلبی و ظلم ستیزی جنبش دانشجویی را بزرگ می داریم. و صراحت و صلابت بیشتر در کنار سایر همکلاسی های خود در سایر دانشگاه های کشور قیام خواهیم کرد. و تنها حق خود را فریاد خواهیم زد. همچنان از خشونت نفرت داریم، و می خواهیم نشان دهیم که پلی تکنیک تهران، همچنان زنده است.

اساتید محترم؛
شاگردان شما در پلی تکنیک تهران، با توکل به لطف و عنایت پروردگار همراه و هماهنگ با سایر دانشجویان کشور، قصد دارند تا ۱۶ آذر امسال را با شور و نشاط بیشتر گرامی بدارند. تعطیلی کلیه کلاس های دانشکده ها و دانشگاه در روز دوشنبه ۱۶ آذر ۸۸ امری ابتدایی و لازم است. تا حداقل در شرایط سخت امنیتی که از سوی مدیریت و حراست دانشکاه اعمال می شود، بتوانند صدای اعتراض و صدای همراهی خود را به ملت بزرگ ایران برسانند. حال همراهی و همکاری شما بزرگواران، گامی بلند برای اصلاح کشور و رسیدن به آرمان های بلند جنبش سبز ملت ایران است. به نمایندگی از کلیه دانشجویان، تعطیلی کلیه کلاس های درس پلی تکنیک در اعتراض به پایمال شدن حق ملت در تعیین سرنوشت خود، بازداشتهای غیرقانونی و حبس های انفرادی دانشجویان، محرومیت از تحصیل دانشجویان، ستاره شده آنان، اعلام می کنیم. همکاری وهمیاری شما را میخواهیم و از شما عزیزان دعوت می کنیم تا در تجمع مسالمت آمیز دانشجویان پلی تکنیک در روز ۱۶ آذر همراه با دانشجویان فهیم پلی تکنیک در صحن دانشگاه حضور بهم رسانید و فریاد آزادی و استبداد ستیزی را همراه یکدیگر در دانشگاه طنین انداز کنیم.

با سپاس
جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
(پلی تکنیک تهران)

لازم به توضیح است که اسامی دانشجویان امضا کننده این نامه به دلایل امنیتی تا اطلاع ثانوی منتشر نخواهد شد.