ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 22.11.2009, 17:12
سه كلیدواژه دروغ، ‌تقلب و جنایت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر علیرضا زاكانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته(شنبه) در نشستی كه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با عنوان "فتنه و فرجام" به منظور بررسی حوادث پس از انتخابات برگزار شد، خاطرنشان كرد: اصل فتنه به تعبیر مقام معظم رهبری مظلومیت نظام اسلامی است معطوف به برنامه ریزی برای مخدوش كردن دو ویژگی انقلاب اسلامی كه یكی اسلامیت و دیگری وحدت كلمه و اتحاد عمومی كه همان جمهوریت نظام است بود كه امام راحل استمرار آن دو را با ولایت میسر می‌دانستند.

وی با اشاره به اینكه سه كلید واژه در انتخابات اخیر به صورت رایج مورد استفاده قرار گرفت، تصریح كرد: دروغ، ‌تقلب و جنایت سه كلید واژه بودند كه مورد استفاده قرار گرفتند یعنی مسوولان این كشور در قبل از انتخابات كه به عنوان بخشی از فعالان در عرصه‌ رقابت بودند متهم به دروغ شدند و پس از آن نظام اسلامی متهم به جنایت شد و در حین انتخابات نظام متهم به تقلب شد.

زاكانی ادامه داد: آنچه مورد توجه همه‌ حق‌گویان و حق‌طلبان شد و به روشنی پیام انقلاب را درك كردند و همراه شدند بخش عمده‌اش معطوف به پیام‌های انقلاب اسلامی بود كه به عدالت، ‌آزادی و معنویت و حضور دین در جامعه خلاصه می‌شد و بخشی از ویژگی‌های انقلاب كه مورد توجه قرار گرفت قیمت مردم و اهمیت آنها برای تغییر و تحولات در جوامع مختلف بود.

وی با بیان اینكه با این سه كلید واژه و با تبلیغات گسترده عملا چهره‌ وارونه‌ای از انقلاب نشان داده شد، افزود: بر این اساس پیام‌هایی كه از انقلاب صادر شده بود در داخل كشور مورد توجه قرار نمی‌گرفت و نظام اسلامی كه داعیه‌دار جریان بیداری اسلامی در جهان است خود از درون دچار تناقضات جدی و نقض كننده ارزش‌هایی بود كه روزهایی شعار آن را می‌داد لذا اولین ویژگی‌ این حركت این بود كه جنبه‌ اسلامیت و تجلی آن را در جمهوری اسلامی مورد هجمه قرار دهند كه این كم گناهی نیست.

طرح شعار تقلب در انتخابات، گناهی نابخشودنی است

دبیركل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی دومین ویژگی انقلاب كه در انتخابات اخیر مورد هجمه قرار گرفت را جمهوریت نظام عنوان كرد و گفت: با توجه به شرایطی كه به سر می‌بردیم بعد از سی سال از انقلاب انتخاباتی با شور و ذوق و با حضور حداكثری امكانی برای انقلاب به عنوان دستاورد بزرگ ایجاد كرد كه نظام را بر پایه پشتوانه مردمی در مسیر امروز و آیند‌ه‌اش یاری می‌كرد و منتخبانش نیز ایمان و پیوستگی متن مردم را به انقلاب ثابت كنند كه مخدوش كردن این بخش نیز با طرح شعار تقلب و امثال آن گناهی نابخشودنی است كه یك عده مرتكب شدند.

زاكانی ادامه داد: این عده با استمرار آن مسیر غلط خود را به جایی بردند كه برای برخی از آنها غیرقابل برگشت است؛ چرا كه همه‌ی پل‌های پشت‌سر را خراب كردند و امروز بر حرف غلط‌شان پافشاری می‌كنند.

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به دیدار منتخبان كمیسیون امنیت ملی با كاندیداها در زمان انتخابات خاطرنشان كرد: وقتی اعضای كمیسیون پیش آقای موسوی می‌روند و بیان می كنند كه تقلب نشده ایشان می‌گوید اگر امروز همه‌ی مردم بگویند تقلب نشده من می‌گویم تقلب شده و این حكایت از یك ویژگی می‌كند كه یك عده خوب شناختند كه این عناصر را آوردند به خاطر اینكه می‌دانستند بعدا چه منافعی از قبل آنها ببرند.

وی ادامه داد: در این مسیر اتفاقاتی رخ داد كه بخش‌های ناگفته‌ای دارد. در انتخابات سال ۷۶ كه تحولی ایجاد كرد و حضور گسترده‌ای در آن رقم خورد مقام معظم رهبری نیز با دید گسترده‌ای كه داشتند فرمودند من سجده‌ی شكر به جای آوردم . لذا در انتخابات ۷۶ چند طیف بودند كه یك طیف خود را خط امامی می‌دانستند و با یك پرچم مشخص كار می‌كردند كه منجر به پیروزی آنها می‌شد كه منتخب اولشان آقای موسوی بود كه وقتی به سراغش رفتند قبول نكرد بعد به سراغ آقای خاتمی رفتند و ایشان وارد رقابت شدند و پیروز شدند و خود را عامل تحول معرفی كردند. یك بخش دیگر در مقابل آقای خاتمی پیروی از خط امام و رهبری را سرلوحه‌ی كار قرار دادند كه عملا نامزد آنها ناكام ماند. اما بخشی از جریان فعال در كشور را تشكیل می‌دادند.

این نماینده‌ی اصولگرای مجلس اضافه كرد: گروه سوم مخالفین بودند كه توصیه به حضور می كردند اما می‌گفتند با رای سفید مخالفت خود را نشان دهید مثل جریان نهضت آزادی و از این دست و برخی معاند بودند كه اصل انتخابات را قبول نداشتند.

در انتخابات ۸۸ همه جریانات در كنار هم و در مخالفت با احمدی‌نژاد اتحاد كردند

زاكانی با بیان اینكه از ویژگی‌های انتخابات ۸۸ این بود كه همه‌ی این جریانات با هم شدند و در كنار هم قرار گرفتند، افزود: یعنی از آقای ناطق نوری كه جزو جریان پیرو خط امام و رهبری بود تا نهضت آزادی ، دوم خردادی، معاندین و ضد انقلاب كنار هم قرار گرفتند و در مخالفت با آقای احمدی‌نژاد اتحاد كردند لذا تشویق و مشاركت می‌كردند كه حضور شما باعث می‌شود فرصتی برای ما ایجاد شود كه مسیری كه نظام جمهوری اسلامی دارد را تغییر دهیم.

وی تصریح كرد: همه‌ی این جریانات دست به دست هم دادند و با یك شكست انتخاباتی روبرو شدند؛ چرا كه مدل و پایه‌ای كه گذاشته بودند و تحلیل‌شان غلط بود. چون كه مردم ایران به كسی رای داد كه شعارهایش از جنس انقلاب بود و حتی بسیاری كه به آقای موسوی رای دادند رای‌شان علیه نظام نبود بلكه تصویر خوبی از ایشان داشتند كه اگر بیاید تجلی خط امام خواهد بود و درواقع آنها نیز رای به نیرویی دادند كه شعار پایبندی به قانون و نخست‌وزیری امام را می‌داد لذا از ۱۳ میلیون نفر نیز عده‌ای رای به شعار انقلاب دادند.

نماینده‌ی مردم تهران در خانه‌ی ملت تاكید كرد: در انتخابات اخیر همگرایی جدی را بین سران بخشی از عناصر می‌بینیم كه اصلا سابقه نداشته است یعنی یارگیری رقیب از درون جبهه‌ی انقلاب تا متن ضدانقلاب است.

زاكانی با بیان اینكه در مرور تاریخی می‌بینیم تمام این برنامه‌ها سناریوهایی است كه یكی پس از دیگری اجرا شده است، گفت: طرح شعار دروغ و استفاده از كاندیداهایی با یك سری ویژگی‌های متفاوت برای بهره‌گیری از همه‌ ظرفیت‌ها جهت كاهش رای احمدی‌نژاد و پس از آن طرح بحث تقلب از سناریوهایی بود كه برنامه‌ریزی شده بود.

عضو گروه شش نفره مجلس برای بررسی حوادث انتخابات همچنین با اشاره به دیدارهای این گروه در زمان انتخابات با كاندیداها و برخی از مسوولان اظهار كرد: در این زمان یك بار با آقای موسوی، ‌كروبی و رضایی و دو بار با آقای هاشمی دیدار كردیم كه اعضای این گروه آقای نادران، ‌بنده، ‌آقای كاتوزیان،‌عباس‌پور، ابوترابی و جلالی بودند كه تركیب منصفانه‌ای بود. زمانی كه به پیش آقای موسوی رفتیم یك و نیم ساعت با ایشان صحبت كردیم و آقای جلالی در مورد تركیب این هیات توضیحاتی داد و پس از كلی بحث آقای موسوی یك كلمه حرف درست و حسابی نزد. من به ایشان گفتم ما تا شب انتخابات تلاش كردیم تا شما رای نیاورید اما ما دشمن شما نیستیم و به شما علاقمند هستیم. شما به درد ریاست جمهوری نمی‌خوردید اما نیروی انقلاب هستید؛ چرا خودتان را خراب می‌كنید. اگر شما ادعا می‌كنید یك سر نخ بدهید؛ اما دریغ از اینكه ایشان یك كلمه دلیل وسندی ارائه كنند.

بنا بر گفته هاشمی؛ موسوی جز به ابطال انتخابات راضی نبود

زاكانی یادآور شد: روز چهارشنبه نیز پیش آقای هاشمی رفتیم چند نكته را از دیدار با آقای موسوی گفتیم. آقای هاشمی گفت ایشان روی‌شان نشده همه‌ی حرف‌ها را به شما بزند و گفت آقای خاتمی فردای انتخابات زنگ زد كه به همراه آقای موسوی و سیدحسن خمینی می‌خواهند با بنده دیدار كنند و ظهر انتخابات پیش من آمدند كه آقای موسوی در این دیدار جز به ابطال انتخابات راضی نبود و كف خواسته‌هایش ابطال انتخابات بود. نكته‌ی دیگری كه آقای هاشمی گفت این بود كه آنها ابطال انتخابات را مطرح كردند اما من گفتم از مسیر قانونی دنبال كنیم كه این‌ها قائل نبودند و به شورای نگهبان بدبین بودند و بنده پیشنهاد شورای حكم را دادم.

وی ادامه داد: در این دیدار آقای هاشمی همچنین شرایط كشور را بسیار سخت‌ عنوان كردند و گفتند اولا گروه مرجع ما تغییر یافته و دیگر روحانیت گروه مرجع نیستند و دانشجویان گروه مرجع هستند. این تعداد كه به خیابان‌ها آمده‌اند دیگر بر نمی‌گردند تا چیزی بگیرند. پس بهتر است خودمان چیزی به آنها بدهیم تا برگردند.

همه اتفاقات بعد از انتخابات برنامه‌ریزی از قبل بود

زاكانی تصریح كرد: اگر همه‌ی این حرف‌ها را در كنار سخنرانی چهارشنبه‌ قبل از انتخابات آقای جاسبی با آقای صدر بگذاریم كه می‌گویند یا از صندوق‌های رای آقای موسوی رای می‌آورد یا نافرمانی مدنی صورت می‌گیرد و اگر این را كنار صحبت‌های خانم هاشمی بگذاریم كه موقع رای دادن می‌گوید اگر چیزی غیر ازاین شد به خیابان‌ها بریزید همه نشان می‌دهد كه این یك برنامه‌ریزی از قبل بوده است.

این نماینده‌ی اصولگرای مجلس با بیان اینكه برنامه‌ی آنها این بود كه دو حالت موفقیت در انتخابات یا عدم موفقیت برای خود ترسیم كرده و برای آنها نیز برنامه‌ای داشتند، ابراز عقیده كرد: آنها می‌گفتند اگر موفق شویم شرایطی فراهم می‌كنیم كه گام به گام ولی فقیه را محدود كنیم كه اظهارات آقای ابطحی نشان‌دهنده‌ی این موضوع است و اگر موفق نشویم به خیابان‌ها می‌ریزیم تا نظام برای ما امكانی فراهم كند لذا از همه‌ی ظرفیت‌ها به ویژه دانشگاه و مطبوعات و فضای رسانه‌ای استفاده كردند و سالها كار كرده بودند تا سازماندهی منسجمی ایجاد كنند به طوری كه در تهران حدود ۳۵۰ هزار نفر سازماندهی به صورت خوشه‌ای داشتند و در كنار این سازماندهی اراذل و اوباش هم داشتند. لذا از همه‌ی ظرفیت‌های گذشته یارگیری‌ها از درون اصولگراها و همچنین ظرفیت‌های جدیدی برای خود ایجاد كرده بودند و از طرفی نیز از حضور خود در مناصب و دستگا‌ه‌ها استفاده كردند.

زاكانی با بیان اینكه بسیاری از مناصب در دست این عوامل است و تنها اسم اصولگرایی بر روی آنها است، مدعی شد: به عنوان مثال تمام نظرسنجی‌های صدا و سیما، فارس و جهاد دانشگاهی اعلام می‌كردند كه احمدی‌نژاد پیروز است اما یكدفعه روز پنج‌شنبه دو نظرسنجی از دو دستگاه رسمی یعنی وزارت اطلاعات و وزارت كشور بیرون آمد كه انتخابات را دور دومی اعلام كرد تا زمینه ایجاد شود كه بعدا برای حرف خود به نظرسنجی این دستگاه‌های دولتی تمسك پیدا كنند. بعد از انتخابات بخش‌هایی كه از مشكلات جدی پیدا شد از بخشی از دستگاه‌ امنیتی خودمان بود كه سرخط‌هایی پیدا شد كه از درون آنجا هدایت عملیات می‌شده یعنی اینها از همه ظرفیت‌شان استفاده كردند تا نگذارند جهت كشور همین جهت باقی بماند.

وی با ریز كردن عوامل فتنه به عوامل مختلف تصریح كرد: به اعتقاد من دشمن خارجی،‌ عناصر استحاله كه طی بمباران مختلف تقید خود را به انقلاب از دست دادند، عناصر قدرت‌طلب كه قدرت‌طلبی‌شان آنها را به میدان آورد و در مقابل این جریان اصولگرا بایستند و عناصر بی‌بصیرت و اهل تردید نیز آب به آسیاب آنها ریختند.

این نماینده مجلس اضافه كرد: وقتی پیش آقای هاشمی بودیم گفتند آقای رضایی ادعا كرده ۳۲ میلیون رای بوده و هشت میلیون خبری نبوده. وقتی پیش آقای رضایی رفتیم و موضوع را گفتیم اول گفت چنین چیزی نبوده اما بعد استدلال كرد كه این حرف را گفته است.

زاكانی با اشاره به دیدار این كمیته با كروبی نیز گفت: نكته‌ جالب این بود كه كرباسچی كه مسوول ستاد آقای كروبی بود روز انتخابات به موسوی رای داد اما در این دیدار دوباره پیش آقای كروبی نشسته بود كه آقای كروبی گفت تقلب شده و استدلال كرد كه در دوره‌ی قبل این قدر رای داشتم و مگر می‌شود این دوره این قدر كاهش داشته باشد.

وی ادامه داد: به آقای كروبی گفتم اشكال كار شما این است كه فكر می‌كنید یك عده انقلابی و یك عده ضد انقلاب هستند و یك عده مردم بی‌تفاوت. بلایی كه سر شما آمده این است كه در خانه‌هایتان نیز فرش زیرپای‌تان را كشیدید و در واقع انتخابات را تبدیل به نماد عدالت و اشرافیت كردید كه اینها با هم رقابت می‌كنند.

دبیر كل جمعیت ره‌پویان انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه اینها عملا مسیری را دنبال كردند كه بعضی اشتباهاتی را مرتكب شدند كه نمی‌توان از آنها گذشت، افزود: مثلا به ما گفتند در قضیه‌ كهریزك چرا مخالفت می‌كنید كه گفتیم این موضوع هیچ نسبتی با نظام اسلامی ندارد. با چند تا آدم خودسر كه ممكن است رسمی یا غیررسمی باشند كه این كار را كردند باید برخورد كنیم.

زاكانی با تاكید بر اینكه عنوان فتنه شئون مختلفی دارد كه خیلی‌ها را گرفتار كرد، گفت: بعد از انتخابات قرار بود احكام این هیات ۶ نفره را بنویسند در ابتدای برگه‌ها جمله تبریك انتخابات نوشته شده بود كه وقتی برگه‌ها را بردند و آوردند كه به ما بدهند این جمله تبریك خط خورده بود. از آقای كاتوزیان پرسیدم چرا این جمله خط خورده گفتند من اطلاعی ندارم اطرافیان آقای لاریجانی این كار را كردند دلیلش را پرسیدم گفتند می‌گویند تقلب شده است من اعتراض كردم كه علی‌الظاهر شما می‌خواهید سناریویی را بازی كنید و ما را اجیر خود بگیرید.

بیچار‌گی‌های ما از آنجا آب می‌خورد كه آنهایی كه مال انقلاب هستند خود گرفتار فتنه شده‌اند

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینكه بیچار‌گی‌های ما از آنجا آب می‌خورد كه آنهایی كه مال انقلاب هستند خود گرفتار این فتنه شده‌اند، اظهار كرد: آنچه كه برای ما مهم است شفاف‌سازی و بصیرت‌بخشی به اجتماع است كه باید آن را از همین مسوولان شروع كرد و دایره‌ی بعد مردم هستند اینها یا نمی‌دانند تقلب چیست یا نمی‌دانند ۱۱ میلیون یعنی چه؟ كه تقلبش چه امكانی می‌خواهد.

زاكانی معتقد است : فرجام حوادث وفتنه‌های اخیر پوست‌انداختن نظام جمهوری اسلامی است كه باید سعی كنیم حداقل ریزش و حداكثر پذیرش و بازگشت به درون انقلاب را داشته باشیم.

وی با توصیه به دانشجویان و خطاب به آنها گفت: در این مسیر آنچه نظام جمهوری اسلامی دنبال كرده روشنگری بوده كه ماحصل آن ریزش آنها باشد كه ریزش آنها را در روز قدس و در ۱۳ آبان شاهد بودیم.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینكه در بخش تبلیغی كمتر موفقیت داشته‌ایم، خاطرنشان كرد: در صدا و سیمای ما از ۸۰۰ رای كه به صندوق ریخته شده بود ۷۵۰ رای برای آقای موسوی بود لذا معلوم است كه صدا و سیما كه باید تبلیغ كند نمی‌كند و دیگران علیه ما عمل می‌كنند لذا در این مسیر از كسانی آسیب خوردیم كه از جنس انقلاب نیستند اما شعار انقلابی می‌دهند.

زاكانی ابراز عقیده كرد: در خود این دولت افرادی مثل آقای رحیمی و مشایی جز عناصری هستند كه آب به آسیاب آنها می‌ریزند. آنچه برای ما مهم است اصول و اصولگرایی یعنی ارزش‌های ناب اسلامی است كه باید محكم روی آنها بایستیم و تلاش كنیم ظرفیت‌ها و آگاهی‌های جامعه را بالا ببریم و در این مسیر ثابت قدم باشیم و خسته نشویم چون این فتنه‌ای كه آمد و ضربه زد به این راحتی پایین نمی‌رود و به این سادگی جبران نمی‌شود.

وی كسب آگاهی توسط دانشجویان و انتقال آن به سطح خانواده‌ها و جامعه را ابزار مهم مقابله با چنین فتنه‌هایی عنوان كرد و گفت: امروز علاوه بر دانشجویان كه عده‌ای از احساسات آنها بهره می‌گیرند متاسفانه ذهن برخی از اساتید را مساله دار كرده‌اند و بخشی از روحانیت را با مظلوم‌نمایی و دروغ‌هایی كه می‌گویند با خود همراه كرده‌اند. البته قشر دانشگاهی و حوزوی بالاتر ازاینهاست كه بازیچه‌ی دست عده ای قرار گیرد.

باید با بصیرت بخشی ، ایستادگی و آمادگی این فتته را پشت سر بگذاریم

زاكانی تاكید كرد: باید سعی كنیم با بصیرت بخشی ، ایستادگی و آمادگی این فتته را پشت سر بگذاریم تا نظام با نوعی پوست انداختن ، تجلی مجدد اسلام ناب داشته باشد و پایه‌های نظام مستحكم‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، زاكانی در ادامه این نشست به تعدادی از پرسشهای دانشجویان پاسخ داد.

شكایت‌مان از رحیمی را دنبال می‌كنیم

دانشجویی درباره موضوع كهریزك ، اخبار مربوط به خودكشی یك پزشك، بحث شكایت از محمدرضا رحیمی و این كه چقدر عده‌ای در انتخابات به دنبال انقلاب مخملی بوده‌اند، سوال كرد كه زاكانی در پاسخ گفت: شكایت‌مان را از آقای رحیمی دنبال می‌كنیم. سعی كردیم بیشتر با كار غیررسانه‌ای این كار را انجام دهیم و تعارف نداریم؛ چرا كه نظام ما نظام پاك‌هاست و اگر كسی باشد كه مشكل داشته باشد نمی‌تواند در چنین سمت‌هایی قرار بگیرد.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس تاكید كرد: ان‌شاء‌الله نتیجه عملی بگیریم، اما سعی می‌كنیم كار را غیررسانه‌ای دنبال كنیم؛ چرا كه اگر به نتیجه نرسید به تضعیف دولت هم منجر نشود.

زاكانی با بیان این كه وقتی نسبت به مجموعه‌ای از خودی‌ها یا از گروه رقیب دچار مشكل می‌شویم، قبل از این كه مشكل را سر سفره مردم بیاوریم، ابتدا باید خودمان موضوع را حل كنیم، اظهار كرد: این كار با اصول ما سازگارتر است؛ اگر كسی ایستادگی كرد، علنی‌شدنش (علنی‌شدن موضوع) معطوف به این است كه اصل انقلاب را مورد توجه قرار می‌دهیم، اگر دیدیم ریشه انقلاب را زد، مقاومت می‌كنیم و تمام درد ما با آقای مشایی از این جهت است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به این كه حرف و حدیث ما با دادستان وقت تهران نیز، از سه سال پیش بوده، با برشمردن برخی موارد اتهاماتی را علیه وی مطرح كرد.

زاكانی در پاسخ به این پرسش كه آیا اصل فتنه دنبال مخدوش كردن انقلاب بود؟ گفت: بخشی به دنبال این بودند، اما برخی به خاطر این كه آقای موسوی را نخست‌وزیر امام می‌دانستند از ایشان حمایت كردند. اگر بنا بود مقابل انقلاب بایستد، حتما به او رای نمی‌دادند. وی از قانون‌گرایی و صداقت حرف زد و خود را بسیجی و انقلابی معرفی كرد كه از امام تبعیت كرده و الان نیز از مقام معظم رهبری به عنوان ولی تبعیت می‌كند، اما معلوم شد همه این‌ها كف روی آب است.

وی تاكید كرد: حتما یك عده مشخص بودند كه دل در ریشه‌كنی انقلاب داشتند و همین‌ها بودند كه شورش و آشوب كردند و در این جهت استنادات متعددی وجود دارد. روز به روز كه می گذرد ارزش و عظمت ولی فقیه و جایگاه او در میان مردم معلوم می‌شود.

تنها و تنها به دستور آقای مرتضوی كسی می‌توانست به كهریزك برود

عضو كمیسیون آموزش تحقیقات مجلس درباره موضوع كهریزك نیز خاطرنشان كرد: كهریزك جایی بود كه برای اراذل اوباش ساخته شده بود؛ برای آنهایی كه دارای ویژگی‌هایی بودند كه در زندان‌های عادی نمی‌توانستند را نگه دارند. در این قضیه كهریزك تنها و تنها به دستور آقای مرتضوی كسی می‌توانست به آنجا برود و آن كه در نهایت دستور داده آنها را به كهریزك ببرند دادستان وقت تهران است.

وی اضافه كرد: من دیدم حقی تضییع می‌شود، لذا مخالفت كردم. این اصل فتنه نیست، اما در حواشی فتنه اتفاقاتی می‌افتد كه همان‌ها باید باعث مصونیت‌سازی و پاكسازی نظام اسلامی شوند. قبل از این جریان‌ها نیز عده‌ای به كهریزك برده شده بودند كه یكی از آنها نامه‌ای زده بود و از اتفاقات آنجا گفته بود كه وقتی به مقام معظم رهبری رسید فرمودند برای چه آنها را به آنجا بردند؟

زاكانی اضافه كرد: دو سال قبل نیز گروهی از دادگستری تهران برای بررسی كهریزك رفته و از وضعیت بد آنجا انتقاد كرده بودند؛ لذا در جریان‌های اخیر نیز عده‌ای را به كهریزك بردند كه رهبری دستور دادند آنها را آزاد كنند.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: علت این كه بعضی عناصر نامطلوب خیلی راحت با دوم خردادی‌ها سازگاری می‌كنند این است كه دوم خردادی‌ها اولین مخالفان قوه قضاییه بودند و در دوم خرداد آنها علیه قوه قضاییه صحبت كردند، اما در مجلس هفتم كه ما از قوه قضاییه تحقیق و تفحص كردیم و خواستیم گزارش آن را در صحن بخوانیم، همین‌ها مجلس را طرد و آبستراكسیون كردند و گفتند نباید گزارش را بخوانیم؛ لذا قول و عمل دوتاست و نباید گول بخوریم.

نظام بایستی حادثه كهریزك را به دقت جراحی كند

زاكانی ادامه داد: حادثه كهریزك كه مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنایت یاد كرده‌اند، جزو حاشیه ماجراست كه نظام بایستی به دقت آن را جراحی كند و مشكلات خود را برطرف سازد و مسوولان چند چهره را از دستگاه‌ها خارج كند.

دبیر كل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم‌چنین با ادعای این كه سعید مرتضوی توسط مشایی به دولت برده شده، گفت: البته برخی به هم می‌آیند، اما حسرتی كه ما به آقای احمدی‌نژاد می‌خوریم این است كه این‌ها كسانی هستند كه به شعارهای ما نمی‌خورند.

زاكانی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری در ارتباط با پاسخ رییس‌جمهور به این دغدغه‌ها گفت: آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال ما می‌گویند شما نمی‌دانید.

وی هم‌چنین درباره گزارش كمیته ویژه مجلس برای بررسی حوادث انتخابات نیز در پاسخ به همین دانشجو گفت: گزارش كمیته مجلس آماده شده بود، اما چند تن از نمایندگان راجع به آن نظر داشتند كه قرار شد بررسی و پس از آن به رییس مجلس ارایه شود كه به صورت علنی قرائت كنند.

این نماینده مجلس در رابطه با موضوع پزشك كهریزك نیز تصریح كرد: گفته می‌شود این پزشك خودكشی كرده ولی اصل موضوع این است كه وی متهم بوده و به این رسیده بوده كه اتهاماتش منجر به زندانی شدنش می‌شود. او با قرار كفالت آزاد شده و پس از آن قرص خورده و خودكشی كرده است.

برخی سعی ‌كردند بگویند آنهایی كه در كهریزك فوت كرده‌اند بر اثر مننژیت بوده است

زاكانی اتهام این پزشك را مربوط در چگونگی رسیدگی به زندانیان و هم چنین گزارش غلط وی عنوان كرد و گفت كه برخی در این ارتباط سعی ‌كردند بگویند آنهایی كه در كهریزك فوت كرده‌اند بر اثر مننژیت بوده است، اما پزشك قانونی اعلام كرد این گونه نبوده است. مرتضوی فشار آورد چرا گزارش خلاف می‌دهید، اما پزشك قانونی گفت گزارش كارشناسی ماست كه مننژیت نبوده است.

به گزارش ایسنا، این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با مفاسد اقتصادی كه توسط رییس‌جمهور در مناظره انتخاباتی اعلام شد و از اسامی برخی افراد درآن یاد كرده بود، گفت: مفاسد اقتصادی یك واقعیت تلخ این جامعه است كه به فرض مثال در حال حاضر ۶ هزار شركت هستند كه بالای یك میلیارد معوقات بانكی دارند و پرداخت نكرده‌اند كه برخی از آنها چند ده میلیارد گرفته‌اند.

وی خاطرنشان كرد: در سال ۸۷ كل دزدی‌هایی كه در اداره آگاهی ثبت شده ۲۰۰ میلیارد تومان بوده اما پرونده‌ای داریم كه مربوط به دو نفر جوان است كه دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به جیب زده‌اند كه این یعنی آن‌چه ۱۵ سال دزدان مملكت می‌توانستند ببرند این دو جوان برده‌اند.

مبارزه غلط بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی را زیر سوال می‌برد

زاكانی با تاكید بر این كه مفاسد اقتصادی در كشور جدی است، اظهار عقیده كرد: اصل مفاسد اقتصادی موجود است اما گاه مبارزه غلط با آن می‌شود و همین مبارزه غلط بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی را زیر سوال می‌برد.

وی هم‌چنین گفت: بحثی كه آقای احمدی‌نژاد راجع به بیمه‌ها كردند این گزارش دستمایه و ساخته شده آقای رحیمی بود كه گزارش او را خواند و بعد كه این‌ها را عزل كرد عذرخواهی كردند و خواستند دوباره برگردند و در مجلس نیز این موضوع پیگیری شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاكید كرد: باید با فساد اقتصادی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبارزه كرد كه اگر به این فرازهای فرمایشات ایشان توجه شود ریشه مفاسد اقتصادی در كشور خشك می‌شود.

زاكانی با اشاره به عملكرد قوه قضاییه در دوره قبل در این ارتباط ابراز داشت: متاسفانه در دور قبل ریاست قوه قضاییه قائل به فساد اكبر و فساد اصغر بود و می گفتند این فسادی كه شما می‌گویید فساد اصغر است و فساد اكبر فرار سرمایه است. اگر با دزدی‌ها برخورد كنیم سرمایه از كشور خارج می شود كه دقیقا مقام معظم رهبری سال ۸۰ به آنها پاسخ دادند.

وی با بیان این كه یك سری انسان‌های رادمرد برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نیاز است كه هزینه‌هایش را پرداخت كنند، خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان نیز در این ارتباط وظیفه سنگینی برای مطالبه دارید.

به گزارش ایسنا، زاكانی در پاسخ به سوال همین دانشجو درباره فرزندان هاشمی رفسنجانی كه در مناظرات انتخاباتی توسط احمدی‌نژاد از آنها نام برده شده بود، گفت كه مهدی هاشمی پرونده‌های جدی دارد كه مربوط به دهه ۷۰ می‌شود اما این كه آقای احمدی‌نژاد به این ترتیب در تلویزیون گفتند را مقام معظم رهبری انتقاد كردند.

اگر دو برادر شایستگی تصدی دو قوه را داشته باشند اشكالی ندارد

دانشجوی دیگری در ارتباط با تصدی دو قوه از سوی برادران لاریجانی، موضع‌گیری‌های روسای قوه قضاییه و مقننه و هم چنین مباحث مربوط به شهردار تهران و ادامه روند اصولگرایان پرسید كه زاكانی گفت: اگر دو برادر شایستگی تصدی دو قوه را داشته باشند اشكالی ندارد و تا به امروز مطلبی در مورد رییس قوه قضاییه نشنیده‌ام كه محل شائبه قرار گیرد. موضوعی می‌خواستند برای ایشان درست كنند كه خلاف واقع و ناجوانمردانه بود.

وی تصریح كرد: رییس قوه قضاییه در سخنرانی عمومی در آغاز كار و هم اكنون نشان داده‌اند استحكام دارند و معتقد به برخورد با مفاسد و دنبال عدالت هستند و در عمل نیز تا به امروز رویه درستی از ایشان دیده‌ایم.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: حتی برخی نسبت به اقدام رییس قوه قضاییه درباره این كه از علنی برگزار شدن دادگاه ها جلوگیری كردند اعتراض كرده‌اند كه ایشان به ماده ۱۸۶ آیین دادرسی كیفری استناد كرده بودند كه این كار خلاف قانون است، لذا زمانی كه خدمت مقام معظم رهبری رسیدند ایشان فرمودند به مر قانون عمل كنید.

زاكانی در ادامه در ارتباط با ریاست علی لاریجانی برقوه مقننه نیز گفت: نامزد ما در مجلس آقای حداد عادل بود ولی در حقیقت اتفاقی كه افتاد اقلیت مجلس به لاریجانی رای دادند، اصولگرایان سنتی و دولتی‌ها هم در دور اول به آقای لاریجانی رای دادند؛ علت آن این بود كه دوستان دولتی احساس كردند ممكن است آقای حداد رقیبشان در انتخابات باشند، لذا مانع شدند، اما ما حدود ۵۰ نفر در فراكسیون بودیم كه نظرمان به آقای حداد بود.

این نماینده اصولگرای مجلس اضافه كرد: در دور دوم هر چند به قول‌هایی كه آقای لاریجانی به فراكسیون اقلیت داده بود عمل نشده بود كه می رفت از رای‌شان برگردند كه اتفاقی نزدیك انتخابات رییس مجلس افتاد كه دو سه نفر از آنها خارج از قاعده آیین‌نامه به كمیسیون امنیت اضافه شدند و دو نفر به كمیسیون بودجه رفتند و این باعث شد قضیه تغییر پیدا كند و دوباره به آقای لاریجانی رای دادند، اما رای ایشان نسبت به گذشته ریزش داشت و آن مربوط به طرفداران آقای احمدی نژاد بود كه این بار به لاریجانی رای ندادند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این كه اكنون آقای لاریجانی به عنوان رییس قوه مقننه است و ما موظفیم انتقادات به صورت جدی داشته باشیم، تصریح كرد: از طرفی نیز حمایت‌ها را در جهت اموری كه تصدی مسوولیت دارند انجام می دهیم و در این ارتباط وظیفه داریم كه از دید بالا نگاه كنیم.

دود دعوای بین شهرداری و دولت به چشم ملت می‌رود

زاكانی در ارتباط با قالیباف شهردار تهران نیز اظهار كرد: دعوایی بین شهرداری و دولت است كه دود آن به چشم ملت می‌رود و مردم تهران بیش از همه متضرر می شوند، اما دولت و شهرداری باید در جهت وحدت برای خدمت به مردم دست به دست هم دهند.

وی ادامه داد: نمی شود وقتی دولت سوء ظن دارد و كمك‌هایش را قید می‌زند یا برخی از عناصر شهرداری ، بعضی از رفتارها را كه خلاف خواسته دولت است انجام می‌دهند، كاری پیش برد، بنابراین تا وقتی این‌ها وجود دارد، كار مشكل است.

توقع داریم منفعت مردم در دعواهای بین شهرداری و دولت ذبح نشود

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان این كه با توجه به گفته رییس شورای شهر تهران دولت و شهرداری هر كدام ۴۸ میلیارد تومان راجع به مترو تعهد داشته‌اند، گفت: به گفته چمران، دولت تا الآن یك میلیارد و شهرداری ۴۹ میلیارد تومان داده است كه با توجه به شرایطی كه وجود دارد این سمت كوتاه می‌آید لذا ما توقع داریم منفعت مردم در دعواهای بین شهرداری و دولت ذبح نشود.

زاكانی با بیان این كه معتقدم شیوه دیگری باید به كار گرفته شود، افزود: نباید هربار از بین دوم خردادی‌ها یك نفر و از بین اصولگراها یك نامزد به رقابت بپردازند و این رقابت آنقدر غلط باشد كه بر سر ساختارهای نظام بروند و با ساختارشكنی رقابت كنند.

اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری نهم فرصت طلایی برای درونی كردن رقابت بود

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان كرد: اتفاقاتی كه بعد از انتخابات ریاست جمهوری نهم افتاد فرصت طلایی به دست ما داد كه رقابت را درونی كنیم یعنی احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور ، حداد عادل رییس مجلس، لاریجانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، رضایی دبیرخانه مجمع تشخیص، توكلی رییس مركز پژوهش ها، قالیباف شهردار تهران و از این جنس افراد بر سر كار بوده‌اند كه اگر رقابت در خدمت می كردند همانند زمان جنگ كه جریان اصولگرا و انقلابی را مدنظر قرار می دادند حاصل آن خدمت به مردم و دستاوردش برای جریان انقلاب بود.

زاكانی در پایان تصریح كرد: متاسفانه رقابت بین این افراد به تخاصم تبدیل شد و ما وظیفه داریم نسبت به همه مسوولان كمك كنیم تا در خدمت مردم شایسته عمل كنند و اگر انتقادی داریم به جد بایستیم تا اصلاح صورت گیرد.