ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 20.11.2009, 16:16
افزایش نگرانی‌ها درباره سلامت بهمن احمدی امویی

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی - براساس خبرهای دریافتی اززندان اوین پس از انتقال بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگار، به سلول انفرادی نه فقط داروهایی که به طور معمول مصرف می‌کند، قطع شده که داروهای مربوط به آنفلوانزایش نیز در اختیار او قرار نمی‌گیرد.

در همین حال سلول انفرادی فاقد امکانات گرمایشی است و لباس و پتوی کافی نیز در اختیار او و دیگر زندانی های سلول انفرادی قرار نمی‌گیرد.

بهمن احمدی امویی در آخرین تماس خود که مربوط به چهار روز قبل است خبر از تشدید بیماری و افزایش تب خود داده بود . به همین دلیل و با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای نوع "آ" خانواده اش در باره وضعیت او اظهار نگرانی می کنند.


گفته می شود یکی از دلایل انتقال احمدی امویی به سلول انفرادی گفت و گوهای تلفنی او با همسرش در باره شرایط نامناسب بهداشتی -رفاهی زندان و نبود دارو و درمان مناسب برای بیماری اش بوده است.اعتراض به شرایط نامناسب بند 350 از دیگر دلایل انتقال به انفرادی ذکر شده است.

در ده روز گذشته در حدود یکصد نفر از زندانی های سیاسی از جمله زندانی های حوادث پس از انتخابات به بند 350 منتقل شده اند.این بند فاقد استانداردهای رفاهی و بهداشتی است.

اوایل این هفته ،جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در نامه ای به دادستان تهران نسبت به وضع نامناسب بند 350 زندان اوین که تعدادی از زندانیان حوادث پس از انتخابات در آن نگه داری می شوند ،اعتراض کرده بودند.

آنها در بخشی از نامه خود نوشته بودند :

« در حالی که غذای بند 350 زندان اوین بدون کیفیت و ناکافی است ،فروشگاه داخل زندان از فروش موادغذایی مناسب و موادی مانند میوه و سبزیجات به زندانی ها خودداری می کند.اگربرای آنها غذای مناسب فراهم نمی کنید حداقل اجازه بدهید که گاهی با پول خود غذا و میوه بخرند. غذای نامناسب با کیفیت بسیار پایین زندان نیز دلیلی بر طولانی مدت شدن بیماری آنان شده است. با خبر شده ایم در هفته چند بار فقط به آنها برنج سفید و یا حداکثر برنج به اضافه رب گوجه فرنگی به عنوان غذای اصلی داده می شود.این در حالی است که اکثر آنها هم بیمار هستند و هم به خاطر تحمل فشار پنج ماه زندان ضعیف و رنجور شده اند .ادامه این وضع سلامت آنها را بیشتر دچار مخاطره می کند.»