ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 06.11.2009, 15:54
ایرنا، محفلی با اهداف کثیف امنیتی

تغییر: روز پنجشنبه چهاردهم آبان ماه خبرگزاری ایرنا خبری دروغ را به نقل از حسین کروبی فرزند مهدی کروبی بر روی خروجی خود قرار داد. در این خبر به نقل از حسین کروبی آمده بود که مهندس موسوی شهامت حضور در مراسم ۱۳ آبان را نداشته است. تکذیبیه ذیل به نقل از حسین کروبی آشکار کننده زوایای تازه ای از چگونگی شنود تلفن ها و دروغ پردازی سازمان یافته در یک نهاد دولتی همچون خبرگزاری ایرنا است.

متن این توضیح بدین شرح است:

به نام خدا

مدیرعامل محترم خبرگزاری ایرنا
با سلام

روز پنجشنبه، گفتگویی از اینجانب حسین کروبی، توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد که سراسر کذب و دروغ بود. لذا خواهشمند است ضمن انتشار توضیحات ذیل نسبت به تکذیب متن این خبر مبادرت ورزید. در غیراینصورت اینجانب پیگیری قضایی و شکایت از آن خبرگزاری را حق قانونی خود خواهم دانست. خبرگزاری ایرنا با انتشار گفتگویی به نقل از اینجانب آورده است که آقای موسوی شهامت حضور در مراسم ۱۳ آبان را نداشته است و بدین ترتیب آقای موسوی را به نقل از اینجانب متهم به دروغگویی کرده است. اما شرح ماجرای این گفتگوی انجام نشده و دروغ پردازی های آن رسانه دولتی که رسالت خود را به جای اطلاع رسانی بر دورغ پراکنی بنیاد نهاده است، بدین شرح است:

۱- در هفته‌های گذشته یکی از خبرنگاران آن رسانه براساس آشنایی قبلی طی تماس های مکرر، درخواستی مبنی بر گفتگو با ابوی اینجانب را با من درمیان می گذاشت، که پاسخ من نیز به دلیل شناختی که از رویه آن خبرگزاری و فضای امنیتی حاکم بر آن داشتم، همواره منفی بوده است.

۲- روز پنجشنبه پس از آنکه اینجانب مطابق معمول پاسخ منفی ابوی مبنی بر عدم گفتگو با آن رسانه را منتقل کردم، با پرسشی از سوی خبرنگار آن رسانه درباره حضور جناب آقای موسوی و کروبی در مراسم ۱۳ آبان مواجه شدم که صورت مصاحبه نیز نداشت و بدین ترتیب مبتنی بر آشنایی سابق، گفتگوی ساده و کوتاهی میان ما برقرار شد؛ و لاغیر.

۳- در این گفتگوی کوتاه و دوستانه اینجانب در پاسخ به پرسش آن دوست که راجع به حصر آقای موسوی می پرسید گفتم که «نشنیده‌ام که ایشان در حصر باشند. حصر به موقعیتی گفته می شود که آیت الله العظمی منتظری گرفتار آن بوده‌اند؛ البته برخی نیروهای نظامی و امنیتی گویا درمقابل ساختمان دفتر آقای موسوی تجمع کرده و با ایجاد فضای رعب و وحشت مانع از حضور ایشان در مراسم ۱۳ آبان شده‌اند.» سخن ما که صورت گفتگو نیز نداشت در همین حد بود و نه بیشتر.

۴- اما با کمال تعجب روز گذشته متوجه شدم که خبرگزاری ایرنا خبری را به نقل از اینجانب براساس آن گفتگوی کوتاه دوستانه تنظیم کرده و با دخل و تصرف فراوان و دروغ پردازی آشکار آن را بر خروجی خبرگزاری خود قرار داده است. درتماسی که با آن خبرنگار داشتم وی مدعی شد که او چنین گفتگویی را منتشر نکرده و روی خروجی خبرگزاری قرار نداده است.

۵- لذا مشخص است که در تاریکخانه ساختمان آن رسانه دولتی، محفلی با اهداف کثیف امنیتی اتاقی را به خود اختصاص داده اند و ضمن شنود تلفن خبرنگاران آن رسانه اقدام به انتشار چنین گزارش ها و اخباری با اهداف اختلاف افکنانه می نمایند.

نیازی به توضیح نیست که جناب آقای موسوی و کروبی براساس روحیات شخصی شان و البته با شجاعتی که در هریک از آنها سراغ دارم در آینده نیز مبتنی بر وحدت در عمل، به هدایت جنبش سبز ایران تا رسیدن به اهداف خود و ریشه کن سازی دروغ گویان محفل نشین ادامه خواهند داد و از پای نخواهند نشست و چنین دروغ پردازی هایی عزم راسخ مهندس موسوی را در مبارزه با دروغ راسخ تر خواهد کرد و نشان می دهد که ایشان به درستی رسالت خود در این مبارزه را انتخاب کرده اند.

حسین کروبی
۱۵ آبان ۱۳۸۸