ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 03.11.2009, 8:34
همبستگی حزب لیبرال هلند با مردم ایران

همبستگی حزب لیبرال هلند با مردم ایران در آستانهء ۱۳ آبان

حزب لیبرال هلند تحولات شگرف اخیر در صحنه سیاست ایران را به دقت پیگیر است. راهپیمایی اعتراض آمیز چهارشنبهء پیشِ رو دیگربار مهر تاییدی‌ست برای ملتی که به پا خاسته و حرکتش خیال توقف ندارد. ما باورداریم این جنبش لاجرم به ایرانی دیگر منتهی خواهد شد که در آن حقوق شهروندی، حق آزاد انتخاب و حقوق بشر نهادینه شده است. ما در این خصوص در ژوئن پیش دولت هلند را فراخواستیم که در چهارچوب اتحادیه اروپا فشارهای بیشتری را بر ایران اعمال کند.

این تقاضای فشار ما نه تنها بدلیل برنامه اتمی ایران که نگرانی از آن روزافزون است، بلکه در واقع بیشتر به اموری چون نقض مستمر حقوق بشر، آدم‌ربایی‌های بی‌شمار، زندان‌های مملو از دستگیرشدگان اعتراضات مسالمت جویانه و اعدام‌هایی که در این میان انجام گرفته، مرتبط بوده است. ما براین نظریم - بدلایلی که در بالا ذکر شد - تحریم حکومت غیرمنتخب احمدی‌نژاد می‌باید تشدید شود. ناممکن شدن سفر کارگزاران رژیم ج.ا. و تحریم‌های اقتصادی می‌تواند از موارد آن باشد.

ما همراه با حزب سبزها(GL) و کارگر هلند (PvdA)، مدافع طرح گسترش فن آوری ضد فیلترینگ هستیم و همچنین از طرح قانونی حمایت می کنیم که شرکتهای غربی فعال فن آوری ارتباطات که از فروش تجهیزات کمک به سانسور در ایران خودداری می کنند، پشتیبانی شوند.(طرح گوفا، Global Online Freedom Act) (1)

حکومت ج.ا. در این میان توسط بعضی از شرکتها[ی غربی] به تجهیزات فیلترکردن اینترنت دست یافته است، اما [متاسفانه] تحریمها و یا قوانینی که آزادی ارتباطات اینترنتی را تضمین کند هنوز باید در انتظار تدوین و تصویب باشند. و صد البته شهروند ایرانی که بانگ آزادیخواهیش در این برهه گسترش وانعکاسی درخور را می طلبد، سزاوار این انتظار نیست. این حقیقت که هم اکنون شهروندان ایرانی با نوشتن بر اسکناسهای پول برای راهپیمایی های خود اطلاع رسانی می کنند، بسیار قابل تعمق است. از اینرو رهبر حزب لیبرال هلند، مارک روته و رهبر فراکسیون این حزب در پارلمان اروپا، هانس فان بالن، قاطعانه از طرح پروکسی هلند (2) iProxyIranجانبداری می کنند. ما حمایت خودمان را نسبت به شهروندان آزادیخواه و مسالمت جوی ایرانی از همه راههای ممکن تداوم خواهیم بخشید.

حزب لیبرال هلند (VVD)

هان تن بروکه ، نمایندهء پارلمان هلند
----------------
(1) فراکسیون حزب لیبرال هلند در پارلمان اروپا خواهان بکارگیری طرح گوفا (Global Online Freedom (Act - بر اساس مدل آمریکایی آن- در این اتحادیه می باشد. در این طرح شرکتهای اینترنتی اروپا ملزم خواهند شد که سرورهای خود را تمامن درغرب مستقر کنند بنحویکه امکان استفادهء دولتهای تمامیت خواه برای ردیابی مخالفین از بین برود. به علاوه گوفا مشتمل بر بندهاییست که در آن چگونگی تعامل شرکتهای اینترنتی با دولتهای تمامیت خواه پیش ینی شده است. به گفتهء "گزارشگران بدون مرز" در حال حاضر در دنیا دستکم 64 نفربه دلیل فعالیت در فضای مجازی(اینترنت) زندانی هستند.

(2) http://www.iran-emrooz.net/index.php?/news1/18736/