ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 26.10.2009, 22:35
خانواده‌های زندانیان سیاسی تجمع می‌کنند

خانواده‌های زندانیان سیاسی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که روز چهارشنبه، ششم آبان ماه در اعتراض به ادامه بازداشت عزیزان خود تجمع اعتراض آمیز برگزار خواهند کرد.

به گزارش نوروز، در بیانیه خانواده‌های زندانیان سیاسی تاکید شده است که در صورت بی توجهی مسئولان به اعتراضات آنها و عدم رسیدگی به وضعیت عزیزان دربندشان اقدامات بعدی آنها تحصن و اعتصاب غذای دسته جمعی خواهد بود.
متن بیانیه خانواده‌های زندانیان سیاسی به شرح زیر است:

بسم رب المظلومین

بیش از چهارماه از اسارت فرزندان مظلوم این دیار می‌گذرد. عزیزان ما در بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات دولت بعد از نهم و یا دربند سپاه هستند که به دستور شورایعالی امنیت ملی که رئیس آن احمدی نژاد است که خود طرف مناقشه اصلاح طلبان می‌باشد. در این چهارماه كوشش كرده‌اند با پرونده سازی و اتهام زدن و اخذ اعترافات به روش استالینی به عمل خود وجهه قضایی بدهند. اغلب كسانی كه در اسارتند یا خانواده شهید یا جانباز جنگ و یا هم جانباز و هم خانواده شهید و یا از فرزندان اندیشمند، خدوم و پر تلاش انقلاب اسلامی‌اند. اغلب آنان كسانی هستند كه سالیان سال را در مبارزه برای استقرار نظام جمهوری اسلامی با آرمان آزادی و استقلال و پیوند اسلامیت و جمهوریت مبارزه كرده‌اند.آنان از عاشقان خاندان اهل بیت (ع) بوده‌اند. همیشه نگران سلطه اقتدارگرایان بوده و از افتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیم داشته‌اند. و همین احساس خطر، آگاه و بیدار در صحنه نگاهشان داشته است.

امروز آنان در زندانند و خانواده‌هایشان به شدت تحت انواع فشارها قرار دارند و نمونه اخیر آن تهاجم و دستگیری دسته جمعی شركت كنندگان در مراسم دعای كمیل در منزل یكی از اعضای جوان جبهه مشاركت ایران اسلامی بود كه اكثر آنان را بستگان و دوستان او و خانواده‌های زندانیان سیاسی تشكیل می دادند.

متأسفیم كه می بینیم اگر زینب كبری(س) پس از حادثه خونبار كربلا به اسارت رفت و در كاخ یزید در برابر او و سپاهش به یزید تاخت و خطبه تاریخی اش را خواند اما یزیدیان حق فریاد و اعتراض را از او نگرفتند اما امروز در ایران همسران و فرزندان اسرای اصلاحات كه برای تسلای خویش گرد هم می آیند تا با دعای كمیل كه یادگار امام علی (َع) است به درگاه خداوند و اهل بیت او متوسل شوند مورد هجوم ماموران امنیتی قرار می گیرند و به اسارت می روند. این رفتار سیاه در ادامه فشارها و شكنجه روحی و روانی بر اسرای اصلاحات و فشارهای وارده برخانواده‌های مظلوم آنان و قانون شكنی‌هایی است كه نشان می دهد گروه حاكم حتی به قوانین خود هم اعتنایی ندارد و بر ما آشكار شده است كه دیگر به این گروه امیدی نمی توان بست.

متاسفیم كه باید بگوییم در این چهارماه كه هر روزش چون سالی برما و عزیزان دربندمان گذشته است همه راههای قضایی و حقوقی را رفته ایم و امروز دریافته ایم كه كانون اصلی تصمیم گیری در بیرون از قوه قضائیه است. علاوه بر دهها مراجعه بی ثمر به دستگاه قضایی و امروز و فردا كردن‌ها وبه این مرجع و آن مرجع پاس داده شدن‌ها و اقدامات دیگر از جمله دیدار با دیگر مسوولان و علما و مراجع و انتشار نامه‌های سر گشاده و صدور بیانیه را به انجام رساندیم و نتیجه ای نگرفتیم این در حالی است كه خانواده‌ها از اطلاع رسانی و گفت و گو منع می شوند اما با توجه به محدودیت رسانه ای ؛ ما همچنان عكس العمل در مقابل ظلم و اطلاع رسانی در مورد عزیزانمان را وظیفه خود می دانیم. امروز كه ما از دادخواهی كه طبق قانون اساسی و شرع حق شهروندان است مایوس شده ایم، حجت بر ما ومسئولین تمام است و لذا خود را با تمام توان و قوا برای هر رنج و سختی در اقدامات بعدی، مهیا كرده ایم .

در این مرحله ضمن اعتراض به احكام سنگینی سیاسی و ناعادلانه برای تعدادی از مدیران و خدمتگزاران و جوانان متدین و تلاشگر اصلاح طلب و نیز ادامه دستگیری‌ها و بحرانی تر كردن شرایط ، كمترین مطالبه مان كه از حقوق اولیه ما به شمار می رود، خروج بازداشت شدگان از بلاتكلیفی و آزادی آنها و تبدیل قرار بازداشت‌ها و نیز پایان بخشیدن به روند كند رسیدگی به پرونده آزادگان دربند، اعلام می كنیم با توجه به اینكه طبق قانون احیای دادسراها در صورتیكه بازداشت متهم چهارماه به طول انجامید و برای متهم تعیین تكلیف نشد دادسرا موظف است متهم را آزاد كند ؛ در حال حاضر بیش از چهارماه از بازداشت اغلب عزیزان ما می گذرد اما اراده‌های فراقانونی مانع از آزادی آنان می شوند. لذا ما ضمن تمنای امنیت و آرامش برای كشور چون گذشته بیش از این اجازه سوء استفاده از آرامش و متانت خود را به زیاده خواهان اقتدارگرا نمی دهیم تا آنان بتوانند همچنان بر فشار‌های غیرقانونی و غیر حقوقی خود ادامه دهند و به حكم آیه شریفه«لاَّ يُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ .نساء/148» و به حكم دین مقدس اسلام انظلام را حرام و تظلم را تكلیف شرعی خود می دانیم واقدامات بعدی خود را آغاز خواهیم كرد.

تجمع مسالمت آمیز ما در تاریخ ششم آبان ماه برای دریافت پاسخ، اولین اقدام ما خواهد بود كه باهدف اتمام حجت برای آزادی عزیزانمان انجام خواهد شد. و اگر مسوولین همچنان تظاهر به ندیدن ما و نشنیدن پیاممان كه تاكنون هم گوش فلك را كر كرده است، بنمایند و به رویه‌های پیشین ادامه دهند، در گام بعدی دست به تحصن خواهیم زد كه در زمان خود مكان آن را اعلام خواهیم كرد و اگر باز هم نتیجه ای نگرفتیم دست به اعتصاب غذای دسته جمعی می زنیم تا آنانكه قدرت؛ چشم و گوش شان را بسته است شاید به خود آیند و همزمان در صورت بی پاسخ ماندن اعتراضات شكایت به نهادهای حقوق بشری و كیفری بین المللی قرار خواهیم برد. گام‌های بعدی ما در موقع خود اعلام خواهیم شد و بدین وسیله اعلام می كنیم كه تا تمكین زورگویان بی مروت و انصاف به رهایی آزادگان دربندمان از پای نخواهیم نشست. تا سرنوشت خود را به دست خود تغییر دهیم و تأییدش را از حضرت حق تمنا كنیم كه « ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»