ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 23.10.2009, 21:25
حمله‌ی حامیان احمدی‌نژاد به مهدی کروبی

بی بی سی: آقای کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت که روز جمعه اول آبان (۲۳ اکتبر) به تماشای نمایشگاه مطبوعات رفته بود، ابتدا مورد استقبال هواداران جنبش اعتراضی ایران موسوم به "جنبش سبز" قرار گرفت، اما دقایقی بعد حمله هواداران دولت به او آغاز شد.

پارلمان نیوز، وبسایت خبری فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی گزارش داده است که حمله کنندگان قصد "ضرب و شتم" آقای کروبی را داشته اند.

خبرگزاری فارس، خبرگزاری حامی دولت ایران هم عکسی را منتشر کرده است که به نظر می رسد لحظه برخورد یک لنگه کفش به سر آقای کروبی را نشان می دهد.

این خبرگزاری همچنین نوشته است: "یکی از محافظان مهدی کروبی برای متفرق کردن معترضان به این کاندیدای شکست خورده انتخابات تیری را به صورت هوایی شلیک کرد که این امر در بین محافظان شخصیت های کشوری بسیار به ندرت انجام می گیرد".

آقای کروبی در نهایت در حالی که عمامه از سرش افتاده بود، محل نمایشگاه را ترک کرده است.

او روز ۲۶ تیرماه هم هنگامی که قصد ورود به دانشگاه تهران برای شرکت در نمازجمعه را داشت، مورد حمله لباس شخصی ها قرار گرفت.

حملات علیه آقای کروبی به ویژه پس از آن شدت گرفت که در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواهان رسیدگی به موضوع تجاوز جنسی علیه بعضی بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.

مقامات قضایی ایران این گفته های آقای کروبی را رد کردند و برخی از آنها اخیرا از محاکمه او به اتهام تبلیغ علیه نظام سخن گفته اند.