ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 21.10.2009, 19:21
بیانیه ملی‌مذهبی‌ها برای آزادی زندانیان سیاسی

به نام خدا

بیانیه شورای فعالان ملی- مذهبی برای آزادی زندانیان سیاسی

بویژه دکتر ملکی، مهندس صمیمی و دکتر زیدآبادی

اینك، پس از برپایی دادگاه‌های نمایشی، باید بیش از پیش روشن شده باشد كه با این اعمال نمی‌توان جنبش سبز مردم ایران را که در اعتراض به انتخابات ریاست‌جمهوری دهم آغاز شده، خاموش کرد و ناراضیان را اعم از نهادها و فعالان سیاسی و مدنی، دانشجویان، معلمان، روشنفکران و مردم آزاده‌ی ایران را خانه‌نشین و روند «ریزش و فرسایش» کنونی را با روش‌های سرکوگرانه متوقف ساخت.

در روند بازداشت‌های غیرقانونی پس از انتخابات، برخی روشنفکران، و شخصیت‌های سیاسی و آزادیخواه به جرم عقیده و انتقاد به وضع موجود زندانی شدند و ماههاست که در سلول‌های انفرادی تحت فشارهای گوناگون قرار دارند از جمله روشنفکران آزادیخواه آقایان دکتر محمد ملکی، مهندس کیوان صمیمی و دکتر احمد زیدآبادی، با نقض صریح حقوق اساسی و مدنی، بازداشت شدند و با گذشت ماهها، همچنان در بازداشت غیرقانونی به سر می‌برند.

ما ضمن محکوم کردن تداوم بازداشت فعالان سیاسی- مدنی و معترضان به انتخابات، خواهان آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی- عقیدتی و رسیدگی به اعمال غیرقانونی آمران و مباشران تخلفات رخ داده در بازداشتگاه كهریزك و 2الف هستیم.

اکنون که بازجویی زندانیان حتی با سناریوهای طراحی شده، به پایان رسیده، تحت فشار نگه داشتن زندانیانی که کل روند دادرسی‌شان خلاف مفاد قانون اساسی، آیین‌دادرسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر بوده، فاقد توجیه حقوقی و قانونی می‌باشد.

ما به حاکمان توصیه می‌کنیم که از تاریخ درس بگیرند و ریشه‌ی اعتراضات کنونی را نه با توهم توطئه، بلکه در رفتارهای سیاسی- امنیتی پیشین خود، پی‌جویی کنند و دست از رفتاری سلطه‌جویانه‌ی خود بردارند و بدانند که بازداشت‌های غیرقانونی کنونی نه تنها به نفع آنها نخواهد بود، بلکه بازتاب‌های جدیدی را به دنبال خواهد آورد. «روزگار بین مردمان دست به دست می‌شود» و خدا و مردم در باره‌ی چنین رفتارهایی داوری خواهند کرد.

شورای فعالان ملی- مذهبی
29/7/88