ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 20.10.2009, 9:31
ترور را محکوم می‌کنیم

بیانیه «کانون مدافعان حقوق بشر»

«کانون مدافعان حقوق بشر» در پی عملیات انتحاری در استان سیستان و بلوچستان که به کشته و مجروح شدن ده ها نفر منجر شد، بیانیه ای مطبوعاتی منتشر کرد. به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، این سازمان مردم نهاد در بیانیه خود با محکوم کردن این اقدام، ترور را یکی از پدیده های خشونت آمیز در جوامع بشری دانسته که آثار زیانبار آن در چرخه باز تولید و تداوم خشونت امری بدیهی است. متن بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر که بیست و هفتم مهرماه 1388 منتشر شده، به شرح زیر است:

به نام خدا
ترور را محکوم می‌کنیم

« ترور» یکی از پدیده های خشونت آمیز در جوامع بشری است که آثار و نقش زیانبار آن در چرخه باز تولید و تداوم خشونت امری بدیهی است.
انسان کشی در هر شکلی چه در قالب اعدام و چه به صورت عملیات انتحاری، تروریستی و هرگونه عملیات تلافی جویانه خشونت آمیز امری مذموم و ضد حقوق بشری است و تهدیدی برای صلح و امنیت به شمار می‌آید.

کانون مدافعان حقوق بشر عملیات انتحاری ۲۶ مهر ماه ۱۳۸۸ علیه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرده و بیزار از چنین اقدامات ضد انسانی و ترویج انسان کشی اعلام می دارد که به کارگیری خشونت در هر شکل آن و از سوی هر جریانی و با هر هدفی نه تنها صلح و عدالت را یاری نخواهد رساند بلکه مهم ترین عامل تهدید این دو مقوله خواهد بود.

کانون مدافعان حقوق بشر
27/7/1388