ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 11.10.2009, 20:18
می‌خواهند احمد را بشکنند و به دادگاه بیاورند

اعضای شعبه استان کرمانشاه سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت) روز شنبه با حضور در منزل دبیرکل و سخنگوی دربند این سازمان، احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی با خانواده های آنان دیدار و با آنان ابراز همدردی کردند.

به گزارش ادوار نیوز، مهدیه محمدی همسر احمد زیدآبادی در جمع اعضای شعبه کرمانشاه سازمان ادوار تحکیم ضمن تشکر از آنها و سایر فعالان سیاسی و اجتماعی که پی گیر وضعیت همسر او و سایر بازداشت شدگان عقیدتی هستند، ‌گفت: “همه ما مدیون حرکت عمومی و گسترده مردم ایران هستیم که در این مدت جهانیان را به شگفتی آورده‌ و همه محاسبات را بر هم زده‌اند”.

همسر دکتر احمد زیدآبادی با تشریح آخرین وضعیت همسر زندانی‌اش به آخرین مراجعه خود به دادگاه انقلاب اشاره کرد و گفت: “در این مراجعه به من گفتند که برای آقای زیدآبادی قرار مجرمیت صادر شده است و پرونده برای نوشتن کیفرخواست به دادگاه رفته تا هرچه زودتر ایشان به دادگاه آورده و محاکمه شود، این در حالی است که یکبار دیگر نیز برای آقای زیدآبادی کیفرخواست نوشته بودند”.

همسر احمد زیدآبادی در بخش دیگری از سخنان‌اش با اشاره به یک‌ماه بی خبری مطلق از وضعیت همسرش و بلاتکلیفی پرونده او و اعمال نفوذ برای توقف روند آزادی و قرار وثیقه زیدآبادی که گفته شده از سوی دادستان صورت گرفته است،‌ از “شدت گرفتن فشارها برای اخذ اعتراف از احمد زیدآبادی” خبر داد و گفت:‌ “عجب دادی می‌ستاند این دادستان و عجب پیروزی بزرگی است که فردی را بعد از این همه آزار و اذیت به دادگاه آورده و از او اقرار بگیرند،‌ امری که هیچ ارزشی نزد مردم و علاقمندان به او ندارد”.

همسر دبیرکل زندانی سازمان دانش آموختگان ایران در ادامه به تشریح انواع فشارها و شکنجه‌هایی که بر احمد زیدآبادی در مدت چهار ماه گذشته رفته پرداخت و گفت:‌ “۱۲۰ روز او را در انفرادی و تنهایی مطلق نگاه داشته‌اند، در این مدت او در بی خبری مطلق بوده است، در یکماه ابتدایی همسرم ۱۷ روز اعتصاب غذا کرده است که حتی یکنفر به سراغ او نیامده و در شرایطی که هیچ کس خبری از او نداشته به گفته خودش در آن ایام به مرز جنون رسیده و چندین بار تصمیم به خودکشی گرفته است،‌ اکنون نیز قریب به یکماه است که همین وضعیت را برای او تکرار کرده‌اند و مجددا از او بی‌خبریم”.

مهدیه محمدی همچنین گفت:‌ “برای ما مسجل است که در این مدت بارها او را کتک زده‌اند و رفتارهای خشونت آمیزی علیه او داشته‌اند که واقعا از عمق و ابعاد این خشونت‌ها بی‌اطلاعیم”.

او افزود:‌ “حتی همین که هفته گذشته با تعیین وثیقه وعده ازادی او را دادند و سپس منکر همه چیز شدند در واقع نوعی شکنجه برای خانواده و دکتر زیدآبادی بود”.

همسر احمد زیدآبادی در ادامه به برخی از موارد نقض صریح قانون در برخورد با همسرش اشاره کرد و گفت: “پس از بازداشت توام با خشونت و شب‌هنگام همسرم تا کنون حتی یکبار با وکیل خود نتوانسته‌ است ملاقات کند، و حتی بازجویان با وجود نامه مکتوب و رسمی قاضی و رییس دادگاه مبنی بر موافقت با ملاقات زیدآبادی با خانواده با این امر مخالفت می‌کنند”.

محمدی با اشاره به صدور قرار وثیقه برای همسرش در هفته گذشته گفت:‌ “علیرغم قانون دادستان مانع اجرای این قرار که از سوی بازپرس پرونده صادر شده بود شد و حتی نظر دادگاه حل اختلاف را هم اجرا نکردند”.

همسر زیدآبادی ادامه داد: “قرار بازداشت آقای زیدآبادی چهارشنبه این هفته تمام می شود و قاضی صراحتا می‌گوید که دادستان مانع آزادی آقای زیدآبادی است به بهانه این که پرونده‌ها باید مسیر قانونی را طی کنند در حالیکه خود ایشان عملا جلوی اجرای قانون ایستاده‌اند و من نمی‌دانم چرا آقای دادستان که این مقدار دغدغه قانون دارد موارد نقض قانون را نمی‌بیند”.

وی افزود: “می‌خواهم به آقای دادستان بگویم وقتی خبر آزادی احمد بر اساس رای و نظر بازپرس و قاضی پرونده با تودیع وثیقه اعلام شد چشمان من و فرزندانم از شوق پر از اشک شد و شما با نقض قانون جلوی آزادی او را گرفتید و درتعجبم این آقای دادستان چطور وقتی چشمانش در چشمان فرزندان و نوه‌هایش گره می‌خورد به یاد فرزندان من که در انتظار آزادی و دیدار پدر بی گناهشان هستند نمی‌افتد”.

همسر دکتر زیدآبادی گفت:‌ “آیا وقتی با نامه قاضی به ما ملاقات نمی‌دهند این نقض قانون نیست؟ چطور یک بازجو یا به قول خودشان کارشناس آن قدر قدرت دارد که به نامه قاضی بی اعتنایی کند،‌ یا وقتی قاضی قرار وثیقه می‌گذارد و اساسا دادستان نمی‌تواند مانع آن شود این از موارد نقض صریح قانون نیست؟ چگونه است که این قانون همیشه فقط وقتی اجرا می‌شود که به ضرر ماست”.

مهدیه محمدی افزود:‌ “انشا‌الله آقای جعفری دولت آبادی متوجه آنچه به نام ایشان می‌شود باشند و از مسیر عدل و انصاف خارج نگشته و دین خود را به دنیای دیگران نفروشند”.

همچنین در دیدار روز شنبه اعضای شعبه کرمانشاه سازمان ادوار تحکیم وحدت با خانواده عبدالله مومنی، فاطمه آدینه‌وند از بلاتکلیفی در پرونده همسرش انتقاد کرد و گفت: “اخبار ضد و نقیضی در مورد وضعیت همسرم به گوش ما می‌رسد که نمی‌دانیم کدام را باور کنیم، یک روز خبر می دهند که به زودی آزاد می‌شود و وقتی به دادگاه مراجعه می کنیم این اخبار را رد می‌کنند”.

آدینه‌وند افزود: “پس از گذشت نزدیک به چهار ماه و درحالی که بازجویی‌ها از آقای مومنی به پایان رسیده و به اصطلاح دادگاه او نیز مدتی است برگزار شده است،‌ چه دلیل وجود دارد که هنوز ایشان با توجیه بازداشت موقت در زندان باشد و حق ملاقات با وکیل را هم نداشته باشد، ما و وکلای ایشان اکنون نمی‌دانیم پرونده آقای مومنی در چه مرحله‌ای است و وی با چه مجوزی در زندان به سر می برد”.