ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 10.10.2009, 10:41
بازداشت یك عضو شورای شهر تبریز

جوان فردا: علاالدین نورمحمدزاده، منتخب سه دوره مردم تبریز در شورای شهر، عضو فعلی و رییس سابق شورای شهر تبریز، به جرم حمایت از میر حسین موسوی در جریان انتخابات دهم، از هفته گذشته توسط اداره اطلاعات تبریز دستگیر شده و هنوز در بازداشت به سر می‏برد.

هفته گذشته ماموران اداره اطلاعات تبریز با حکم "یحیی میرزا محمدی" دادستان عمومی و انقلاب تبریز به دفتر محل کار "نورمحمدزاده" مراجعه کرده و پس از بازرسی آنجا، وی را بازداشت کرده و کامپیوتر و سایر مدارک موجود را با خود بردند. چندی بعد ادعا شد که وی به اتهام «زمین خواری» دستگیر شده و به صورت بازداشت موقت در زندان تبریز به سر می برد.

منابع آگاه با رد این ادعا «اتهام زمین خواری» نورمحمدزاده را امری کاملا صوری دانسته و دلیل بازداشت وی را حمایت او از میرحسین موسوی در جریان انتخابات ریاست جمهوری می‏دانند. همینطور روز چهارشنبه گذشته اداره اطلاعات تبریز مدعی شده است، سندی مبنی بر کمک 50 ملیون تومانی از طرف نورمحمدزاده به ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی به دست آورده‌اند که با بررسی‏های به عمل آمده مشخص شد این ادعا کذب محض است که البته در حالی که مسولین ستاد میرحسین موسوی در تبریز نیز چنین ادعایی را رد کرده‏اند حتی بر فرض وقوع چنین کمکی هم وی جرمی مرتکب نشده است.

علاالدین نورمحمدزاده هم اکنون نماینده مردم تبریز در شورای این شهر و رییس هیئت مدیره «شرکت تعاونی مسکن جماران» است که از سال‏ها پیش در زمینه ساخت مسکن و واگذاری آن به اعضای تعاونی که عمدتا از خانواده‏های فاقد مسکن هستند فعالیت می‏کند. این شرکت تعاونی با سرمایه سپرده‏های اعضای آن برپا شده و به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نیست.

از سال‏ها پیش برخی از مقامات دولتی در تبریز قصد برکناری و حذف نورمحمدزاده را داشته‏اند که پس از بارها احضار و پرونده سازی به دلیل سابقه جبهه و شهرت وی و عدم وجود مدرکی دال بر خلاف‏ کاری او راه به جایی نبرده‏اند. ولی انتخابات ریاست جمهوری و حمایت او از میرحسین موسوی بر خشم مقامات محلی افزوده و بهانه‏ای شده است تا با امنیتی جلوه دادن پرونده نورمحمدزاده او را بازداشت کنند و به رسم معمول خود در مراحل بعدی برای وی «جرم تراشی» کنند.