ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 04.10.2009, 13:27
پاسخ فرزند کروبی به شعبان بی‌مخ‌های مسلح

نوروز: به دنبال اتهام وارده از سوی رسانه‏های حامی دولت کودتا در خصوص خروج ارز از کشور توسط مهدی کروبی، دکتر محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی طی بیانیه‏ای پاسخی صریح به این ادعاهای دروغین داد.
متن این پاسخ بدین شرح است:

آنرا كه حساب پاک است، از محاسبه چه باك است

چند روز پیش خبری در یكی از سایت‌های حامی جریان سركوبگر با عنوان انتقال اموال آقای كروبی به خارج از كشور از طریق صرافی‌ها و نظام بانكی منتشر و بلافاصله مورد استفاده سایت‌های وابسته به جریان سركوبگر و سایت رسمی دولت ایرنا قرار گرفت. آز انجا كه این روزها روزنامه‌های زرد و وابسته به حاكمیت دریدگی كرده و هر نوع بی حرمتی و اتهام علیه این یار امام را مجاز می‌دانستند، و پاسخگوئی به خضعبلات مربوطه که هدف در انحراف افكار عمومی از حوادث اخیر داشته را به مصلحت نمی‌دانستم. لیكن ارسال فله‌ای اس ام اس این اتهام و اصرار برخی از همكاران دانشگاهی ام مبنی بر پاسخ به اتهام‌های مالی (بیماری لاعلاج بخشی از اشخاص در سیستم فعلی) موجب نگارش این متن گردید. اگرچه لازم است كه بگویم:

جواب است‌ای برادر نه جنگ است
كلوخ انداز را پاداش سنگ است

اما اصل اتهام منتشره چنین بود: " بررسی عملکرد مالی 5 شعبه صرافی مستقر در جزیره کیش نشان داد که مهدی کروبی از 6 تیر لغایت ۱۸ شهریور ۸۸ طی ۳۸ مرحله، مبلغ ۲۴ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۴۸۰ یورو را به خارج از کشور انتقال داده است. با توجه به این حجم بالای نقل و انتقال ارزی، احتمالاً کروبی قصد خروج از ایران را دارد که بر همین اساس لازم است وی در اولین فرصت ممنوع الخروج شود."

برای تنویر افكار عمومی فرصت را غنیمت شمرده و به اطلاع ملت بزرگ و فهیم ایران می‌رسانم كه خبر فوق الذكر كذب محض است و آقای كروبی نه تنها در هیچ كشور خارجی حساب بانكی ندارد بلكه یك یورو و یا یک دلار نیز به خارج از كشور انتقال نداده است. ورود این اتهام مطابق قوانین كشور مستوجب مجازات است، البته اگر مدعی العموم به جز صدور كیفر خواست‌های سیاسی علیه مظلومان دربند و حصر مخفی یاران نزدیک امام(ره) فرصتی برای رسیدگی به افعال خلاف شرع، قانون و اخلاق این دین فروشان روئین تن داشته باشد.

خوشبختانه این سایت و رسانه‌های اقماری دولت در انتشار این دروغ بزرگ ادعا كرده است كه انتقال این وجوه از طریق صرافی‌هائی معتبر در كیش صورت گرفته است. این بدین معنا است كه اولا بر خلاف آنان كه نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار با كامیون به تركیه حمل كردند و ثروت بادآورده‌ای برای آن كشور به ارمغان آوردند، مجموعه آقای كروبی را مجموعه‌ای عاقل دانستند كه بر فرض انتقال وجوه مالی، این امر را از طریق سیستم بانكی انجام دهند. ثانیا وظیفه مدعی العموم و سایر مراجع ذی صلاح در رسیدگی به این امر را آسان ساخته است.

متاسفانه فرهنگ دروغ و اتهام از سوی كسانیكه كه خود آلودگی شدید مالی دارند، حكایت دزدی است كه در هنگام فرار بانگ ذرد را بگیر فریاد می‌زد. مثل حكیمانه‌ای است كه می‌گوید كافر همه را به كیش خود پندارد . بیاد داریم كه در مناظره تاریخی انتخابات دهم، رئیس دولت به دروغ مدعی شد ستاد آقای كروبی به شركت مخابرات برای ارسال اس ام اس به میزان 20 میلیارد تومان رجوع كرده است. ادعائی که دو روز بعدتوسط شركت مخابرات وابسته به همین دولت تكذیب شد. این در حالی بود كه هزینه ارسال اس ام اس این ستاد تا آن زمان هفت میلیون یکصد پنجاه هزار تومان بود. جای تاسف است كه در پرتو این مدیریت، دروغ و اتهام بعنوان بخشی از فرهنگ حاكمیت در آمده است، فرهنگی كه كلیت نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته است. همانطور كه شیخ اجل سعدی می‌فرمایند:

اگر جفت گردد زبان با دروغ
نگیرد ز بخت سپهری فروغ

مردم بزرگ ما بدانند كه بر خلاف آنان كه دست در اموال بیت المال كردند، به قاچاق نفت و ... مشغول بودند ( البته بخوانید برای امور خیریه)، و یا هنر غیب كردن سیصد میلیارد تومان از دارائی شهرداری تهران ظرف دو سال را داشتند یا اینكه اختلاف حسابی ناقابل قریب ۲۵ میلیارد دلار از پول نفت میان وزرات نفت و بانك مركزی را در مدت كوتاهی ایجاد کنند، كروبی و فرزندانش زندگی شفاف و روشن داشته و دارند. مطمئن باشید كه اگر چنین نبودكروبی و یارانش اینگونه به حمایت از حقوق مردم مظلوم نمی‌پرداختند. آقای كروبی غیر از سه دانگ از منزل مسكونی اش كه در حال حاضر در حال ساخت است، مال غیر منقول شخصی دیگری نداشته و ندارند. او نه ویلا دارد نه کارخانه ونه در صادرات قیر فعال است و نه دستی بر واردات شکر ومرکبات دارد.

بر خلاف بسیاری از این دوستان كه به بركت انقلاب از شهرستان به تهران آمدند و سپس شمیران نشین شدند، كروبی از سال ۱۳۴۹ در شمیران بوده و بعنوان یك فرهنگی هنگامیکه در زندان نبودند در دبیرستان‌های معروف تهران و شمیران تدریس می‌کردند. ساختمان دفتر ایشان، حزب اعتماد ملی و روزنامه اعتماد ملی که در حال حاضر پلمپ شده، همگی استیجاری است. از ۱۳۵۴ كه به همراه عده‌ای خیر، صندوق قرض الحسنه بعثت در تجریش را افتتاح كردند، حساب جاری و قرض الحسنه ایشان در این موسسه و موسسات مالی مشابه كاملا شفاف بوده است.

ایشان بنابر سنت دیرینه روحانیت و با اذن مراجع بزرگ شیعه از دیر باز وجوه مالی اعم از وجوهات شرعی و یا وجوهی كه برای انجام امور خیریه توسط اشخاص حقیقی كه انتظار و توقعی در قبال آن نداشتند از یك دست دریافت و از دست دیگر به صاحبان واقعی بدون گزینش مذهبی، سیاسی و قومی پرداخت می‌كردند. كما اینكه این روزها عده‌ای از خیرین و مومنین جهت كمك به قربانیان جنایات اخیر، كروبی این امین مالی امام راهمراهی كرده تا بتواند در این شرائط سخت، باری ولو ناچیز از خانواده‌های دردمند بردارد. بزودی جزئیات بیشتری از زندگی ایشان خودم و برادرانم در اختیار افکار عمومی قرار خواهم داد تا سیه روز شود آنکه در او غش باشد.

ضرب المثلی است كه می‌گوید آنرا كه حساب پاک است، از محاسبه چه باك است. لذا از وزرات اطلاعات، نهادهای موازی فعال و رسانه میلی (همان ملی سابق) به جد می‌خواهم تا با بهره گیری از تمام توان و امکانات پیدا و پنهان خود به اتهام وارده رسیدگی كنند و اگر یکصدم آن نیز واقعیت داشت، مراتب را از طریق برنامه‌های متعدد سیما به اطلاع عموم برسانند. در عین حال پیشنهاد آقای كروبی در مناظره‌ها ی انتخاباتی را مبنی بر تشكیل یك كمیته مستقل حقیقت یاب مورد اعتماد ملت جهت رسیدگی به اموال مسئولین خاصه مدیران اجرائی پس از انقلاب و اعلان نتایج بررسی و تحقیق به مردم که به تعبیر امام ولی نعمت ما هستند را تکرار می‌کنم.

در این شرائط تیره و تار و بعنوان یک معلم حقوق امیدی به رسیدگی قضائی به حریم این روئین تنان را ندارم ، اگرچه مطمئنم عقلای قوم بدرستی می‌دانند بدنام کردن امین امام بیش از آنکه به او آسیبی برساند ماهیت جمهوری اسلامی را لکه دار می‌کند، زیرا بخت از اینان برگشته و مردم دیگر به آنان اعتماد ندارند. و لا تلبسو الحق بالباطل و تکتمو الحق و انتم تعلمون؛ حق را به باطل نپوشانید تا حقیقت را پنهان سازید، حال آنکه به حقانیت آن واقفید.

بدخواه كسان هیچ به مقصد نرسد
یك نكند تا بخودش صد نرسد
من نیك تو خواهم و تو خواهی بد من
تونیك نبینی و بمن بد نرسد

و اما در ارتباط با اهداف این اتهام آنهم از سوی كسانی كه مدعی انقلاب امام و دین و دینداری هستند. این رفتار مذبوحانه كه عموما با ارتزاق از اموال بیت المال صورت می‌پذیرد، انسان را به یاد این آیه قران كریم می‌اندازد:

اولئك الذین اشترو الحیواه الدنیا بالاخره فلا یخفف عنهم الغذاب ولا هم ینصرون؛ كسانیكه متاع دو روز دنیا را خریدند و ملك ابدی را فروختندو پس در آخرت در عذاب‌اند و تخفیفی نیابند و كسی آنان را یاری نكند. آیا براستی اینان فكر می‌كنند حریم اهریمنی آنان ابدی است و یا آنكه به مانند این دنیا در محكمه الهی نیز روئین تن هستند. واتقو ا یوما لا تجزی نفس عن نفس شیئا ولا یقبل منها شفاعه و لا یوخذ منها عدل و لا هم ینصرون؛ حذر كنید از روزی كه در آن روز كسی به جای كسی دیگر مجازات نشود و شفاعت از كسی پذیرفته نگردد.

آیا براستی گناه ناكرده كروبی غیر از پیگیری حوادث و جنایات سه ماهه گذشته از سوی متجاوزان به حریم حقوق ملت بوده است؟ آیا تلاش در جهت احقاق حق مظلومان در این نظام آنهم از سوی کسی که 5 دهه سابقه مبارزاتی دارد و امام او را مجاهد صف اول اسلام نامید باید با چنین واكنش‌های ابلهانه‌ای مواجه شود؟ با تاسی از مولایم امام حسین (ع) به این قبیله دنیا پرست توصیه می‌كنم كه اگر دین ندارید و به آخرت اعتقاد ندارید لاقل آزاد مرد باشید.

اینقدر مرد باشید كه با صراحت بار جنایت‌های اخیر و افعال شنیع متجاوزان علیه هموطنان خودتان را بر عهده بگیرد و كروبی را بخاطر مواضع‌اش در قبال حوادث اخیر مورد تهاجم قرار دهید. آزموده را آزمودن خطاست. بدنبال هتاکی‌های شعبان بی مخ‌های مسلح در نماز جمعه تهران به ایشان در مقاله‌ای نوشتم کروبی بیدی نیست که با این باد‌ها بلرزد. ضرب‌المثلی در فرهنگ انگلیسی است كه می‌تواند شعبان‌های موجود در روزنامه‌های زرد و حکومتی و سایت‌های زنجیره‌ای کمک کند. این ضرب المثل می‌گوید:

Even an ass will not fall twice in the same quick sand
حتی یك الاغ هم دوبار در یك چاله نمی‌افتد

پس بدانید كروبی بر اساس وظیفه شرعی و ملی خود در قبال متخلفان و متجاوزان به حریم ملت ایستاده و خواهد ایستاد و دراین راه از پرداخت هر هزینه‌ای استقبال می‌كند و به كوری چشم دشمنان اش، این فرزند غیرتمند زاگرس، همچون زاگرس در این راه استوار خواهد ایستاد وتا پایان عمر و در جهت خدمت به این مردم مظلوم در این دیار باقی خواهد ماند. مروری كوتاه بر حوادث چند دهه گذشته گواه این واقعیت است كه فرار از خشم ملت‌ها عاقبت ظالمان بوده است نه آنان كه تنها رضایت باری تعالی و خادم بودن ملت را افتخار خود می‌دانند.

محمد تقی كروبی
۱۰ مهر ۱۳۸۸