ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 02.10.2009, 21:26
رهنمودهای دبیرکل حزب پادگانی به بسیجی‌ها

آفتاب: فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دنیای ابهامات در جنگ نرم را در فتنه اخیر مشاهده کردیم، یادآور شد: «این فتنه حقیقتاً بزرگترین خطر برای محتوای نظام و انقلاب اسلامی در طول ۳۰ انقلاب بود، درحالی که همه فکر می‌کنند ۸ سال جنگ تحمیلی بزرگترین خطر برای انقلاب بوده است».

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز در گردهمایی دو روزه مسئولین بسیج دانشجویی ۳۱۳ دانشگاه کشور که در مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: «‌امروز شاهد عزت و اقتدار بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران هستیم که این اقتدار و عزت را مدیون ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی هستیم».

جعفری با بیان اینکه امروز صحبت از تهدید نرمی می‌شود که در سال‌های اخیر همواره به آن اشاره شده بود، یادآور شد: «سال‌هاست که از سوی رهبر معظم انقلاب به این مورد اشاره می‌شود و امروز شاهدیم که معظم‌له از این تهدید به عنوان «جنگ نرم» یاد می‌کنند اما هنوز بسیاری به این مسئله با این شفافیت باور ندارند».

* فتنه‌های اخیر بسیار سخت‌تر از۸ سال جنگ تحمیلی بود

وی مشکل اصلی مبارزه در میدان جنگ نرم را احساس نشدن خطر آن خواند و گفت: «در جنگ سخت این خطر به راحتی احساس می‌شود و به همین دلیل به راحتی می‌توان با آن مقابله کرد، چون به خوبی این خطر دشمن و حمله و تجاوز آن به خاک کشور احساس می‌شود در نتیجه غیرت‌مندان برای مقابله با دشمن در میدان حاضر می‌شوند، عده‌ای در پشت جبهه به حمایت می‌پردازند و تعداد محدودی نیز از دشمنان حمایت می‌کنند».

فرمانده کل سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: «مشکل جنگ نرم این است که معمولا در غفلت به سر می‌بریم و به همین دلیل پیشروی دشمن و تصرف برخی از اهداف توسط دشمن طولانی می‌شود، یعنی ممکن است ما سال‌ها در حال مقاومت باشیم اما این مقاومت کافی نباشد».

جعفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری از سال‌ها پیش بحث تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی را مورد اشاره قرار داده‌اند، یادآور شد: «ایشان امروز نیز به بحث تهدید و جنگ نرم اشاره می‌کنند اما مشکل حس نکردن این تهدید، همچون سال‌های قبل باقی است».

فرمانده کل سپاه ندیدن دشمن در میدان جنگ نرم را مشکل اصلی این تهدید دانست و خاطرنشان کرد: «در این حالت نه می‌توانیم دشمن را ببینیم و نه می‌توانیم از اهداف و اقدامات آن باخبر شویم، چون معمولاً منافقانه عمل می‌کنند و حقایق و واقعیت‌ها با هم آمیخته می‌شوند».

جعفری در ادامه با بیان اینکه دنیای ابهامات در جنگ نرم را در فتنه اخیر مشاهده کردیم، یادآور شد: «این فتنه حقیقتاً بزرگترین خطر برای محتوای نظام و انقلاب اسلامی در طول ۳۰ انقلاب بود، درحالی که همه فکر می‌کنند ۸ سال جنگ تحمیلی بزرگترین خطر برای انقلاب بوده است، اما باید توجه کنیم که در این فتنه تا مرز براندازی‌ نیز پیش رفتیم».

وی ادامه داد: «این براندازی در شکل رسمی نظام نبود چون کسی جرات آن را ندارد و مانند این است که فردی بخواهد با اصل اسلام مخالفت کند، نظام جمهوری اسلامی به حدی ریشه دوانده، مستحکم شده که کسی نمی‌تواند به اصل آن خدشه وارد کند و علناً با آن مبارزه کند به طوری که حتی دشمنان قسم خورده انقلاب نیز جرات این مقابله و مخالفت را در عرصه‌های مختلف نظامی و حتی سیاسی ندارند».

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب نیز اصل نظام را پذیرفته‌اند اما به دنبال تغییر محتوای آن هستند، تصریح کرد: «در دوران صدر اسلام نیز برخی بعد از رحلت پیامبر(ص) با ورود به حاکمیت انحراف بزرگی را در اعتقادات مردم ایجاد کرده و حکومت اسلامی را به سلطنت تبدیل کردند».

جعفری با بیان اینکه این افراد هم در دین و هم در شکل حکومت انحراف ایجاد کردند، اظهار داشت: «انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار بعد از ظهور اسلام الگویی شبیه به حکومت اسلامی در صدر اسلام را تشکیل داده اما هنوز به تکامل نرسیده است، این انقلاب درحال حاضر نیز در مسیری حرکت می‌کند که حضرت امام خمینی برای آن بنیان گذاشتند».

وی افزود: «همه فلسفه انقلاب این بود که حکومتی تشکیل شود که بر اساس اصول قرآن و دستورات الهی، سیره پیامبر و اهل بیت و در چارچوب مبانی اسلامی و فقه شیعی باشد و با این حکومت به سمت تشکیل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت حکومت جهانی اسلام پیش برویم».

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اکنون در مقطع تشکیل دولت و جامعه اسلامی هستیم، اضافه کرد: «این مقطع زمانی ممکن است طولانی شود تا بتوانیم کاملا اسلامی شویم و در همین راستا تلاش می‌کنیم، اما اکنون نمی‌توانیم ادعا کنیم که دولت و جامعه کامل اسلامی داریم».

جعفری با اشاره به فرمایشات امام خمینی مبنی بر اینکه ادامه مسیر انقلاب سخت‌تر از ورود به آن است، یادآور شد: «انقلابی و اسلامی ماندن در طی این مسیر، سخت‌تر از انقلاب کردن است و ممکن است در این فضا افرادی که انقلابی بوده و همواره کنار امام بوده‌اند دچار مشکل شوند و در غربال انقلاب تصفیه شوند درحالی که برای خود عنوان انقلابی داشته و از آن سوءاستفاده می‌کنند و به همین دلیل برخی از مردم نیز فریب آنها را می‌خورند».

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ شکل نظام و اهمیت محتوای آن اشاره کرد و گفت: «ممکن است در زمان فتنه، اتفاقاتی مانند حوادث اخیر پیش بیاید و برخی از خواص نیز به آن دامن بزنند و از آن حمایت کنند».

فرمانده کل سپاه، عدالت‌خواهی، استقلال و آزادی به معنای واقعی کلمه را از شاخصه‌های اصلی نظام اسلامی در نگاه رهبری دانست و افزود: «کسانی که در حوادث اخیر مدعی هستند که بدنبال براندازی نبوده‌اند، هیچکدام از این شاخصه‌ها را ندارند به طوری که در بحث هسته‌ای شاهد بودیم که به راحتی تسلیم غرب شده و استقلال کشور را نادیده گرفتند».

جعفری در ادامه استکبارستیزی و منفعل نشدن در مقابل دشمنان را از دیگر شاخصه‌های نظام اسلامی خواند و یادآور شد: «علی‌رغم روشن بودن این شاخصه‌ها مشاهده کردیم که برخی در مقابل کمترین فشار دشمن منفعل شده و خیلی زود تسلیم خواسته‌های دشمنان شدند».

وی با اشاره به مردم‌گرایی، مستضعف‌نوازی، پرهیز از اسراف و زندگی اشرافی به عنوان دیگر شاخصه‌های نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: «رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بارها تاکید کرده‌اند که این موارد از مهمترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی هستند که نباید در آن‌ها تغییر ایجاد شود اما دشمنان با پی بردن به این موضوع تلاش کرده و می‌کنند این موارد را مورد هدف قرار دهند و متاسفانه برخی در داخل کشور نیز از همین برنامه دشمن پیروی کرده و می‌خواهند به راحتی از اصول عدول کنند».

فرمانده کل سپاه با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ اصول و مبانی انقلاب تاکید کرد: «اصول اساسی انقلاب را باید با برجسته کردن آنها و تاکید بر ارزش‌ها و محور قرار دادن آن در تمام امور مورد توجه قرار داد، درحالی که جبهه مقابل کاملا برخلاف این موارد عمل می‌کند و می‌خواهد ارزش‌ها را در کنار سایر موارد به کار گیرد».

جعفری با بیان اینکه دعوای اخیر از ۱۰-۱۲ سال پیش در کشور شروع شده و دعوا بر سر اصول محتوای نظام بوده است، تصریح کرد: «زمانی که این مطالب را بیان می‌کنیم این افراد ناراحت می‌شوند که چرا حرف از کودتای مخملی و براندازی مطرح شده است، چون می‌دانند زمانی که برای مردم با اطلاعات مستند افشاگری و روشنگری می‌شود برنامه‌هایشان بهم می‌ریزد و این چنین مطرح می‌کند که ورود سپاه و بسیج در عرصه‌های سیاسی غیرمجاز است، درحالی که این موارد تکلیفی برای ما است».

* مهترین وظیفه کنونی انقلابیون، روشنگری است

وی سخت شدن شناسایی حق از باطل را یکی از خصوصیات فتنه خواند و گفت:‌ «نفاق از مهمترین ویژگی‌های جریان فتنه است که تشخیص حق از باطل را برای مردم مشکل می‌کند».

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به جنگ جمل اضافه کرد: «مهمترین وظیفه ما در مقطع کنونی روشنگری بعد از این فتنه عمیق است چون ضربه‌ای حیثیتی به نظام وارد و با احساسات مردم در بستر انتخابات بازی کرد».

جعفری با اشاره به حوادث ۱۸ تیر ۷۸ یادآور شد: «چون بستر در این حوادث انتخابات نبود، بسیاری از مردم وارد آن نشدند و نهایتاً چند هزار نفر با آن درگیر بودند، اما در ماجراهای مخملی که همواره از بستر انتخابات در کشورهای تازه به دموکراسی رسیده انجام می‌شود، مردم وارد داستان می‌شوند».

وی اظهار داشت: «مشابه اتفاقات اخیر را در کشورهای آسیای میانه مشاهده کرده بودیم که در آنجا غربی‌ها از طریق دموکراسی فردی را سرکار آوردند که همراه آنها بوده و نظرات غرب را اجرا می‌کرد بنابراین اگر در جمهوری اسلامی نیز چنین فردی انتخاب می‌شد دشمنان مشکلی نداشتند».

جعفری با تاکید بر اینکه مطالبی که در خصوص برنامه‌های برخی افراد برای تضعیف جایگاه رهبری مطرح کردم اطلاعات بود و نه اعتراف، تصریح کرد: «در اتفاقات اخیر تمام نیروهای داخلی اصلاحات و حامیان خارجی آنها سرمایه‌گذاری و هزینه کرده بودند تا به پیروزی برسند چون می‌دانستند در صورت بازگشت مجدد به قدرت، ماجرا با دفعات قبل تفاوت دارد، اما با هوشیاری مردم و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری این توطئه عظیم نیز خنثی شد در حالی که آثار منفی آن همچنان باقی است».

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این حوادث وحدت و انسجام داخلی را خدشه‌دار کرد و به اعتبار نظام ضربه زد، گفت: «سال‌ها طول می‌کشد تا این آثار منفی جبران شود».

وی روشنگری‌های انجام شده را در آرام شدن فضا بسیار مؤثر خواند و تاکید کرد: «هدف دشمنان در این اتفاقات از بین بردن اسلامیت نظام جمهوری اسلامی بود و ابزار آنها برای رسیدن به این هدف جمهوریت بود، یعنی به دنبال سکولاریزه کردن نظام دینی ایران بودند و می‌خواستند جایگاه ولایت فقیه را تضعیف و تشریفاتی کنند».

جعفری با بیان اینکه ولی‌فقیه با استفاده از اختیارات خود مراقب جمهوریت و اسلامیت نظام است، یادآور شد: «برخی می‌خواستند اختیارات رهبری را محدود کنند و آن را به جایگاهی تشریفاتی تبدیل کنند تا به مرور زمان در محتوای نظام انحراف و تغییر ایجاد شود و اینها مواردی هستند که این افراد در جلسات خود علناً آنرا بیان کرده اما امروز برای همگان مشخص و روشن شده است».

وی با اشاره به اینکه برخی با این هدف بر روی جمهوریت نظام تأکید می‌کنند که اسلامیت را نابود کنند، ادامه داد: «این افراد به رای ملت تمکین نمی‌کنند و با بی‌توجهی به رای مردم به دنبال رسیدن به هدف خود که از بین بردن اسلامیت نظام بود، هستند».

فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: «تمام این اتفاقات پیش از انتخابات، در قالب جنگ نرم رخ داد اما بعد از انتخابات به حالت نیمه‌سخت تبدیل شد و چند روز بعد از انتخابات آشوب‌های خیابانی به شدت کاهش پیدا کرد، درحالی که حدود ۱۵ روز بعد متوجه شدیم که از خارج از کشور دستور رسیده که آشوب‌های خیابانی تمام شود».

جعفری با بیان اینکه این جریان در ادامه به دنبال تظاهرات آرام بود، گفت: «در این راه از شعارهایی مانند «الله اکبر تا ابطال انتخابات» نیز استفاده کردند که توسط برخی از روحانیون مخالف وضعیت امروز حاکمیت جمهوری اسلامی طرح شد، درحالی که همین افراد مدعی خط امام نیز هستند».

* امروز کسانی طرح وحدت ملی را مطرح می‌کنند که خودشان بر خلاف آن عمل می‌کنند

فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به طرح های مطرح درباره وحدت ملی گفت: «هرگز با قانون شکنان و مخالفان آرای ملت نمی توان طرح وحدت ریخت. این افراد اول باید از ملت عذرخواهی و به آرای مردم تمکین کنند. هدف از مطرح کردن چنین طرح هایی توقف روشنگری‌ها است».

وی با ابراز تاسف از اینکه مدعی مشخصی برای اعاده اعتبار و حیثیت نظام در این حوادث وجود ندارد، اظهار داشت: «در این مسیر مشکلات فراوانی وجود دارد که نبود خط قرمز برای فعالیت‌های سیاسی در کشور یکی از این موارد است که برخی از آن در اتفاقات اخیر سوء‌استفاده کردند».

جعفری با تاکید بر اینکه باید حقایق برای آحاد مردم روشن شده و مردم سران فتنه را بشناسند تصریح کرد: «امروز برخی ندای وحدت سر می‌دهند درحالی که ما نیز اعتقاد داریم که اصل وحدت بسیار خوب است اما بیان آن در این شرایط ایجاد شبهه می‌‌کند، چون مطرح‌کنندگان آن به گونه‌ای دیگر عمل می‌‌کنند».

وی ادامه داد:‌ «در جنگ سخت زمانی که دشمن در وضعیت ضعف و شکست قرار می‌گیرد دم از مذاکره و صلح می‌زند، اتفاقی که بعد از آزادی خرمشهر در جنگ تحمیلی نیز رخ داد و در شرایطی که بسیاری خواهان پذیرفتن صلح بودند امام خمینی درس تاریخی بزرگی به ما دادند و پیام صلح صدام را نپذیرفتند».

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه برخی بعد از اتفاقات رخ داده در روزهای بعد از انتخابات و خسارت‌های وارد شده به کشور، دم از وحدت می‌زنند، یادآور شد: «باید مشخص شود که این وحدت بر سر چه چیزی و با چه کسانی است، چون نمی‌توان اصول و مبانی را در این مورد نادیده گرفت».

* با کسانی که به رأی مردم تمکین نکرده و مدعی تقلب هستند نمی‌توان وحدت کرد

وی افزود: «هرگز نمی‌توان با فردی که به آرای مردم تمکین نمی‌کند و به خاطر اشتباهاتش حاضر به عذرخواهی نیست به دنبال وحدت بود چون این افراد باید پاسخگوی همه خسارت‌های وارد شده به کشور باشد و این نکته‌ای است که برخی از آقایان خودی به آن توجه نمی‌کنند».

فرمانده کل سپاه ادامه داد: «این افراد اول باید از ملت عذرخواهی کنند و تقصیرات خود را بپذیرند و بعد به آرای مردم تمکین کنند، تا عطوفت نظام جمهوری اسلامی شامل حال آنها شود؛ چون آنها قانون‌شکنی کرده‌اند».

* خواصی که بعد از انتخابات به اشتباه سکوت کردند، الان نیز سکوت کنند و دم از وحدت نزنند

جعفری در ادامه با اشاره به نقش ویژه خواص در جنگ نرم تصریح کرد: «کسی که در جایگاه خواص نتوانسته به خوبی تحلیل کند و در حوادث بعد از انتخابات سکوت کرده بود، اکنون نیز باید سکوت کند و دم از وحدت نزند، چون مطرح کردن این مباحث با هدف متوقف کردن روشنگری‌ها صورت می‌گیرد. درحالی که باید مسیر درست را تشخیص داده و بدانیم که چه رسالتی بر عهده ما است».

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه به نقش دانشجویان در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: «اکنون دانشگاه‌ها مجدداً بازگشایی شده‌اند و جریان مقابل به این فضای دانشجویی دلخوش کرده‌ است و متاسفانه بسیاری از ابهامات نیز در همین قشر نخبه و به خصوص در تهران بوده است».

* روشنگری در فضای دانشگاه‌ها اهمیت مضاعف دارد

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دانشجویان را افسران جوان جنگ نرم نامیده‌اند، اضافه کرد: «شما دانشجویان در این میان مسئولیت سنگینی دارید و نمی‌توانید ادعا کنید که با اجرای برنامه‌های معمول بسیج دانشجویی در سال‌های گذشته، به وظیفه خود عمل کرده‌اید، چون ممکن است نوع عملکرد بسیج دانشجویی در سال‌های گذشته برای مقابله با جریان کنونی جوابگو نباشد».

جعفری با اشاره به تفاوت‌های موجود در فضاهای دانشگاهی کشور یادآور شد: «اینکه بسیج دانشجویی در میدان جنگ نرم استقلال عمل دارد برای همین شرایط متفاوت مکانی و زمانی است و بر همین اساس هدایت و فرماندهی این میدان مبارزه نیز متمرکز نیست».

وی با بیان اینکه روشنگری در فضای دانشگاهی بیش از فضای جامعه ضروری به نظر می‌رسد، گفت: «فرماندهان جوان جبهه جنگ نرم باید به عرصه‌های سیاسی و فرهنگی این میدان آشنا شده و با شناسایی مصادیق اقدام و عمل خود، در هر مکانی که هستند عکس‌العمل‌های مناسب نشان داده و روشنگری کنند و منتظر دستور مسئولین بالادست نباشند».

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خطر همچنان باقی است، تصریح کرد: «باید در هر کاری که انجام می دهیم چه درس خواندن و چه فعالیت سیاسی برای حفظ انقلاب نیت خود را کاملا برای خدا خالص کنیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود».

جعفری در پایان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص ارتباطات سید محمد خاتمی با بنیاد سوروس اظهار داشت: «این مورد نیز مانند بسیاری از تخلفات دیگری است که وی انجام داده است، اما گذشت زمان بسیار تعیین‌کننده خواهد بود و امیدواریم شرایطی برای اجرای حق و عدالت در کشور فراهم شود».


نظر کاربران:


مشکل اصلی در مملکت ما همیشه این بوده که سپاه اساسآ ارگانی بوده که از بدو تاسیس هیچ نگاهی به هزینه رفتارهای خود نداشته است. اینها همیشه برای مردم هزینه درست کرده‌اند و حتی در زمان جنگ نیز بدون در نظر گرفتن هزینه های ادامه جنگ به تشویق آیت الله خمینی برای ادامه جنگ پرداختند. به هنگام عملیات ها با تحریک احساسات پاک جوانان آنها را به روی مین میفرستادند بدون اینکه به هزینه های بعدی این همه معلول جنگی و خانواده های شهید توجه کنند. در این میان فرماندهان خاطی نظیر محسن رضایی و آقای سردار صفوی و سردار جعفری هیچوقت هزینه‌ی کارهای خود را پرداخت نمیکنند تا از تحمیل هزینه های بیشتر به مردم ابایی داشته باشند.

*

ترجمه و تفسیر خبر.:
سپاه: در حال 'جنگ نرم' با دشمن هستیم.

۱. استفاده از شلاق چرمی به جای باتون پاشیدن آب داغ به جای پرتاب سنگ
۲. استفاده از دستبند پلاستیكی به جای فلزی به كارگیری هر چیز نرم به جای نوع سفت ان بازجویی از متهمان روی مبل راحتی
۳. استفاده ار گور دسته جمعی با خاك كاملا نرم و عدم بكارگیری سنگ لحد
۴. استفاده عسل و ماست مسموم بحای دارو نظافت كه حنجره آسیب نبینه
۵. توصیه های شاعرانه عموجان: در خانه مردم نرم اهسته روید تا مبادا كه ترك بردارد چینی نازك خوش خوابی شان
۶. نرمك نرمك ترسون ترسون اومده در خونتون یك شلاقی در دستش سر راهت بنشته از پنجره تو رو دیده وااااااای
۷. سردار سپاه: وقت سحر است خیز و ای مایه ناز نرم نرمك باده خور و چنگ نواز انان كه به پایند نمانند بسی زانان كه شدند كس نمی پرسد باز