ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 29.09.2009, 11:08
تظاهرات دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف

بامدادخبر-واحد دانشگاه: یك روز پس از اعتراضات دانشجویی دانشگاه تهران كه درپی حضور وزرای آموزش عالی و بهداشت دولت احمدی نژاد در این دانشگاه به مناسبت مراسم آغاز سال تحصیلی جدید به وقوع پیوست، صبح امروز سه شنبه، دانشگاه صنعتی شریف نیز صحنه ناآرامیها و اعتراضات دانشجویی در واكنش به احتمال حضور قریب الوقوع كامران دانشجو، وزیر آموزش عالی، در این دانشگاه بوده است.

بنا بر اخبار رسیده به بامداد خبر، از ساعات اولیه صبح امروز جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف با تجمع مقابل ساختمان كتابخانه مركزی این دانشگاه و با سر دادن شعارهایی در حمایت از جنبش سبز و موسوی و كروبی، دو نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری و نیز شعارهایی برعلیه دولت كودتا، نسبت به احتمال حضور و سخنرانی وزیر آموزش عالی دولت دهم در این دانشگاه و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دست به اعتراض زده اند.

تا زمان تنظیم این گزارش خبری از حضور كامران دانشجو در این دانشگاه دریافت نشده است.

همچنین بنا بر اخبار رسیده، جمعی از دانشجویان قصد برگزاری نماز سبز را داشته و عده قابل توجهی نیز با در دست داشتن بادكنكهای سبز رنگ و سر دادن شعارهایی مانند «مرگ بر دیكتاتور»، «دولت كودتا استعفا استعفا» ، «كروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه»، «شكنجه تجاوز دیگر اثر ندارد» و «منتظری صانعی، روحانی واقعی»... به سمت سردر این دانشگاه حركت كرده‌اند.

کامران دانشجو قصد رفتن به کتابخانه مرکزی را داشته که دانشجویان مانع از این امر شده و با شعار دادن به سمت سردر دانشگاه شریف حرکت کردند و هم اکنون در مفابل سر در دانشگاه تجمع کرده‌اند و مرتب به تعداد دانشجویان و مردم افزوده می شود. در حال حاضر ماموران درحال آمدن هستند. ماموران قصد دستگیر کردن برخی از دانشجویان را داشتند که دیگران با فریاد ولش کن ولش کن به حمایت از آنان پرداخته اند.
شعارهای دانشجویان: احمدی عمرو عاص ۶۳ درصد اینجاست - تجاوز ، خیانت ، دولت بی کفایت - دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد - تا احمدی نژاد هر روز همین بساطه و سرود یار دبستانی من