ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 16.09.2009, 10:15
حضور رهبران اصلاح‌طلب در راهپیمایی روز قدس


میرحسین در راهپیمایی روز قدس

در پی تماس‌ها و سوال‌های انجام گرفته در مورد تظاهرات روز قدس امسال، دفتر مهندس موسوی با اعلام این که روز قدس یادگار گرانقدر امام خمینی و روز مستضعفان و اسلام است، اعلام کرد که وی همراه با سایر مردم در تظاهرات روز قدس شرکت خواهد داشت.

همانطور که ساعتی پیش اعلام شد، میرحسین موسوی تصمیم به حضور در راهپیمایی روز قدس و اعلام حضور آن گرفته است.

به گزارش سلام، این تصمیم، دقایقی پیش به طور رسمی اعلام شد و سایت کلمه خبر داد که دفتر مهندس موسوی از حضور وی در راهپیمایی روز قدس به مانند سال‌های گذشته خبر داده است.

سایت کلمه در این باره نوشت: در پی تماس‌ها و سوال‌های انجام گرفته در مورد تظاهرات روز قدس امسال، دفتر مهندس موسوی با اعلام این که روز قدس یادگار گرانقدر امام خمینی و روز مستضعفان و اسلام است، اعلام کرد که وی همراه با سایر مردم در تظاهرات روز قدس شرکت خواهد داشت.

گفتنی سایت کلمه از روز گذشته فیلتر شده است و کاربران داخل ایران به طور طبیعی امکان دسترسی به آن را ندارند.

دعوت سید محمد خاتمی

فلسطین مظهر مظلومیت و استیفای حق در روزگار ماست و همه باید این روز را بزرگ بداریم و آقای خاتمی نیز مانند سنوات گذشته در راهپیمایی مردم شریف تهران در روز قدس شركت خواهند كرد.
رئیس جمهور سابق كشورمان همگام با مردم روزه‌دار تهران در راهپیمایی روز قدش شركت خواهد كرد.
یك مقام مسئول در دفتر سید محمد خاتمی ضمن اعلام این خبر گفت:روز قدس میراث ماندگار حضرت امام در اعتراض به اشغال سرزمین فلسطین و سركوب ملت مظلوم این سرزمین است.
وی افزود: فلسطین مظهر مظلومیت و استیفای حق در روزگار ماست و همه باید این روز را بزرگ بداریم و آقای خاتمی نیز مانند سنوات گذشته در راهپیمایی مردم شریف تهران در روز قدس شركت خواهند كرد.

مجمع روحانیون مبارز مردم را برای حضور در روز قدس دعوت کرد

سلام: مجمع روحانیون مبارز ضمن بزرگداشت این روز بزرگ و دعوت از همگان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، خود نیز همگام و همراه با مردم در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد.
مجمع روحانیون مبارز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد که روز قدس، روز اعتراض به مظلومیت انسان در روزگار ما و محکومیت بیداد، اشغال و حق‌کشی است.
به گزارش پایگاه خبری راهبردی سلام، متن این اطلاعیه بدین شرح است:

روز قدس، روز اعتراض به مظلومیت انسان در روزگار ما و محکومیت بیداد، اشغال و حق کشی است که مظهر آن در فلسطین اشغالی است. روز قدس میراث حضرت امام خمینی و تأکید بر پیمان مردم بزرگوارمان در دفاع از آزادی، مقاومت و کرامت انسان است. به یاد مظلومان فلسطین و همه مظلومان عالم و در نفی اشغال و سرکوب و دفاع از آزادی قدس عزیز و حاکمیت مظلومان بر سرنوشت خود، مجمع روحانیون مبارز ضمن بزرگداشت این روز بزرگ و دعوت از همگان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، خود نیز همگام و همراه با مردم در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد.


دعوت هاشمی رفسنجانی:
این حضور معنادار، پایه‌های عنکبوتی استبداد و استعمار را می‌لرزاند


هاشمی رفسنجانی با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به ملت ایران، ضمن دعوت از همگان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، این حضور را «بیدارباشی جاودانه به غفلت زدگان» خواند.

در این اطلاعیه که اشاره‌هایی واضح و آشکار به شرایط فعلی کشور دارد، به « ابراز برائت از جنایات و تمامیت خواهی‌های یک اقلیت محدود» اشاره شده که به گفته‌ی هاشمی «پایه‌های عنکبوتی استبداد و استعمار را می لرزاند».

متن کامل اطلاعیه رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه می‌خوانید:

و نریدان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»

سی سال است که آزاداندیشان و عدالتخواهان درست کردار در سراسر جهان به ابتکار اعجازآمیز امام راحل جمعه آخر ماه مبارک رمضان در محکومیت اشغالگری قدس شریف که نمادی از مظلومیت و اسارت در دست یک دولت سراسر نامشروع، جعلی و غاصب می باشد به خیابان‌ها می‌آیند و برائت خویش را از جنایات و تمامیت خواهی‌های بین‌المللی یک اقلیت محدود، فریاد می‌زنند و شاهدیم که این حضور معنادار هر ساله چون زلزله‌ای پایدار، پایه‌های عنکبوتی استبداد و استعمار را می لرزاند و روح مقاومت را بر تن مجروح این بقعه شریف اسلامی می‌دمد.
مردم مسلمان ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان اسلام! امسال در حالی به استقبال این روز شریف می‌رویم که سردمداران جهانی با سوء استفاده از غفلت و تفرقه مسلمانان و به خصوص اختلافات در داخل مجاهدان خود فلسطینی دندان طمع را برای تعمیق جنایات خویش، تیز کرده‌اند و با القای تفرقه و دامن زدن به اختلافات مذهبی و پرهیز از بیان اشتراکات، مطامع استکباری و استعماری خویش را در آستانه تحقق، نامشروع می بینند.
نکند خدایی نکرده، تدبیر پیر فرزانه این انقلاب را که روز قدس را روز بیداری اسلام نامیده در اثر این اختلافات به فراموشی سپرده شود. و آب در آسیاب دشمن بریزد که سال‌های سال در آرزوی حذف هویت اصیل اسلامی بیت‌المقدس به عنوان قبله اول مسلمین است.

انشاءالله حضور غیورانه شما در راهپیمایی روز قدس در سراسر کشورهای اسلامی و غیراسلامی و در روستاها و شهرهای ایران عزیز، بیدار باشی جاودانه به غفلت زدگان باشد که فکر می‌کنند گذشت زمان، غبار فراموشی بر آرمان فلسطین نشانده است و شما نیز مطمئن باشید که فجر صادق همیشه بعد از تیره‌ترین زمان شب طلوع می‌نماید.