ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 01.09.2009, 21:30
آمران و عاملان سرکوب‌ها باید بازداشت و محاکمه شوند


اتحاد جمهوریخواهان ایران:
آمران و عاملان سرکوب های اخیر باید بازداشت و محاکمه شوند


۱ - طی چند روز گذشته از «رهبری» نظام تا رئیس دولت و فرمانده سپاه، به دنبال وارونه سازی حقایق و گریز از پذیرش مسئولیت جنایاتی هستند که از ۲۲ خرداد تا کنون رخ داده است. آقای خامنه ای هر چند بر وقوع «جنایات» در کهریزک و در حمله به کوی دانشگاه اذعان کرده است، اما آن را فرعی و «ظلم بزرگ» را «هتک حرمت نظام» دانسته است. احمدی نژاد، حمله به دانشگاه و تجاوز و شکنجه و قتل در زندان را «سناریوی دشمن» اعلام کرده و گفته است که «این اقدامات توسط وابستگان به جریان براندازی انجام شد.». فرمانده سپاه پاسداران نیز همه آمارهای اعلام شده رسمی و غیر رسمی در مورد جانباختگان حوادث اخیر را کنار گذاشته و مدعی شده است که «در حوادث اخیر ۱۳ نفر از نیروهای بسیج و حدود ۷ نفر از نیروهای مردمی که بعضا سابقه بسیجی نیز داشتند، به شهادت رسیدند» و «از مخالفین و معارضین نیز ۹ نفر کشته شدند». این در حالی است که تاکنون نام حداقل ۶۹ نفر از جانباختگان حوادث اخیر توسط علیرضا بهشتی به مجلس ارائه شده است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران خوستار پایان دادن به وارونه سازی حقایق و ادامه سرکوب اعتراضات آرام مردم و خاتمه دادن به سیطره نیروهای سرکوب نظامی و امنیتی بر جان و مال مردم، اعلام آمار دقیق بازداشت شدگان و نیز محل دفن مقتولین در بازداشتگاه ها به خانواده‌های داغدار است.

۲ - شواهد حاکی است که بازداشت شدگان در زندان ها به وحشیانه ترین شکل مورد بدرفتاری و ضرب و شتم و نیز تجاوز و بی حرمتی قرار گرفته اند و حتی جسد بی جان آن ها نیز از دست آدمکشان در امان نبوده است. گوشه هائی از این سبعیت ها، در نامه آقای مهدی کروبی و اسناد ارائه شده از سوی ایشان و نیز برخی سایت های اصلاح طلبان آمده است.
اتحاد جمهوریخواهان ایران حوادثی را که در زندان ها رخ داده است و جنایاتی را که علیه فرزندان این ملت به خاطر اعتراض به تقلب گسترده در انتخابات ۲۲ خرداد صورت گرفته است، محکوم می کند، از اقدام آقای مهدی کروبی در دفاع از حقوق آسیب دیدگان این جنایات هولناک پشتیبانی می کند و خواستار معرفی آمران و عاملان این حوادث و محاکمه و مجازات آن ها در دادگاه های صالحه است.

۳ - پرده چهارم دادگاه های نمایشی نشان داد که دولت کودتا و حامیان آن سوداهای دور و درازی در برخورد با اصلاح طلبان و حذف آن ها از صحنه سیاسی کشور در سر دارند. کیفرخواست دادستانی ادعانامه ای مغشوش علیه احزاب اصلاح طلب و مملو از اشتیاق تنظیم کنندگان آن برای اعلام انحلال آن ها بود. از صدور ادعانامه علیه « علوم انسانی» به عنوان عامل «فریب» مردم، تا وادار کردن سعید حجاریان به انکار افکار و اعتقادات خود بعد از دو ماه شکنجه و آزار جسم بیمارش، و نیز ردیف کردن چهره های برجستۀ اصلاح طلبان در دادگاه، ترتیب دادن اعترافات جهت دار تحمیل شده در زیر شکنجه تا استناد به شنود ها از جلسات احزاب، نشان دهنده عزم برگزار کنندگان این نمایش در «سند» سازی علیه جبهه مشارکت، مجاهدین انقلاب اسلامی، کارگزاران سازندگی و نیز خانواده هاشمی رفسنجانی بود.

اتحاد جمهوریخواهان ایران مراتب انزجار خود را از ترتیب دادن این نمایشات مشمئزکننده و مضحک اعلام داشته، خواهان متوقف نمودن آن ها، آزادی فوری همه بازداشت شدگان و متهمان این دادگاه ها و بازداشت و کیفر جنایتکارانی است که دست اندرکار ترتیب دادن چنین محاکماتی هستند.

۴ - اخبار منتشره در مورد گورهای بی نام و نشان در بهشت زهرا، شایعات مربوط به وجود گورهای دسته جمعی دیگر، نامعلوم بودن سرنوشت بسیاری از بازداشت شدگان و نبود آمار دقیقی از جانباختگان حوادث اخیر، همه بر جو التهاب و نگرانی در جامعه دامن زده است. اتحاد جمهوریخواهان ایران خواستار آن است که:
• به حکومت نظامی اعلام نشده در سراسر کشور پایان داده شود
• همۀ بازداشت شدگان حوادث اخیر فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند
• اسامی جانباختگان حوادث اخیر اعلام و از خانواده های آنان دلجوئی شود
• عوامل کودتا در هر مقام و موقعیتی از کار برکنار شده، آمران و عاملان سرکوب مردم، شکنجه و کشتار در زندان ها به نام معرفی شده ، بازداشت، محاکمه و از مناصب دولتی برکنار شوند.
• کمیته ای مستقل از شخصیت های مورد اعتماد و حقوقدانان مورد وثوق مردم برای بررسی شکایات در مورد بدرفتاری در زندان ها تشکیل گردد.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۱۰ شهریور ۱۳۸۸- ۱ سپتامبر ۲۰۰۹