ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 25.08.2009, 17:21
نمایش رسوا برای مشروعیت بخشی به دولت کودتا

جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای شدید الحن به کیفرخواست منتشره توسط عوامل کودتا و قرائت آن در بیدادگاههای نمایش اعتراض نمود.


متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهارمین جلسه دادگاه بازداشت شدگان پس از انتخابات که صحنه ای دیگر از نمایش رسوای قلب واقعیت های انتخابات و تلاشی برای به فرجام رساندن سناریوی یكدست سازی قدرتِ غیرپاسخ گو و حاشیه ی امن سازی برای دولت غیر مشروع برآمده از آن بود،امروز برگزار شد.

آن چه در این مسیر و در این دادگاه بیش از هر چیزی مشهوداست، فقدان ترتیبات حقوقی و قضایی و حاکمیت اراده سیاسی و تبلیغاتی بر روند دادگاه است . قابل پیش بینی بود که وقتی زندانیان پس از مدتها بیخبری از رخدادهای پس از انتخابات و فشارهای روانی بسیار برای پذیرش تحلیل های القائی و بعبارتی شکنجه سپید، یک راست از زندان به دادگاه آورده شوند از آنها نباید انتظار ارائه تحلیل های واقع بینانه داشت. نمونه این نوع دادگاهها در گذشته نیز سابقه داشته است و زندانیان پس از آزادی از آنچه در چنین دادگاههایی بر زبان رانده بوده اند متحیر و شرمسار عذرخواه دوستان و مردم شده اند.

البته به گمان ما ایرادی بر این عزیزان نیست چرا که آنان در شرایط آزاد، زندگی و عمر خویش را درپای تحلیل های واقع بینانه خود سپری کرده اند و آنچه امروز بر زبانشان جاری می شود به اراده و خواست آنها نیست، هر چند بر آن تأکیدهم بکنند. اگر چنین نبود چه داعیه ای هست که این عزیزان با چنین دیدگاههایی همچنان در سلول انفرادی و بی خبر از اخبار و حوادث بیرون از زندان نگاهداری شوند. ما همه مردم را که همچون ما از شنیدن این سخنان نا مأنوس در بهت فرو رفته اند به صبر و خویشتن داری فرا می خوانیم.

آنچه امروز شاهد آن هستیم فرو بستن چشم و گوش حاكمان بر انذارهای دلسوزان و عقده گشایی از تمامی دوران اصلاحات و بزرگان آن است كه امروز بیش از هر زمانی درستی و ضرورت به فرجام رسیدن اهداف آن که جنبشی عمیق و اصیل بود آشکار شده است.

كیفرخواست قرائت شده نه علیه متهمان حاضر در دادگاه كه علیه احزاب و گروه هائی بود كه سالهاست موی دماغ قدرتند. راست و دروغ های كنار هم چیده شده، همگی پاسخ های درخور دارند و اگر حاكمان اقتدارگرا صداقت دارند، اجازه دهند نه در پی دو ماه انفرادی و اعمال انواع فشارها و تضییقات و با وكیل تحمیلی بلكه در فضائی برابر و رسانه ای در برابر اتهامات عقیدتی و سیاسی كه جای طرح آنها نه در كیفرخواست بلكه در فضای رسانه ای است، پاسخ خود را دریافت كنند.

چه كسی است كه سال ها سعید حجاریان و كلام و دیدگاه های او را بشناسد و نفهمد كه اینهایی كه در دادگاه از سوی وی خوانده شد، نظرات او نیست؟ سعید عزیز بزرگ منشانه خواسته تا بسیاری از اهرم های فشار بر حزب و خانه اش جبهه مشاركت را به دوش بگیرد، حال آنكه تك تك اعضای این حزب سرافرازانه در كنار هم و در كنار او از عملكرد پرافتخار ۱۱ ساله خود دفاع می كنند.

اگر نبود این عملكرد پرافتخار، كودتاچیان لازم نمی دیدند این حزب را در سیبل اصلی اتهامات ناروای خود قرار دهند و چه نیاز ی بود به اینكه در دادگاه مربوط به درگیری های پس از انتخابات، اسناد و تحلیل های داخلی حزب و مواضع برخی اعضا را درباره مسائل بدون ارتباط به دادگاه، چون مسئله هسته ای و غیره را به محاكمه بكشند.

جای طرح این بحث ها مگر در دادگاه است و آن هم دادگاهی مربوط به انتخابات و اعتراضات پس از آن؟ برای ما اینها نشان از درستی راهی است كه در آن گام نهاده ایم و به فضل خدا در آن استوارتر از پیش خواهیم قدم بر خواهیم داشت.
در خاتمه ضمن محفوظ دانستن حق قانونی جبهه مشاركت ایران اسلامی برای پاسخگوئی به اتهامات وارده در كیفرخواست ارائه شده، یك بار دیگر به جریان حاكم هشدار می دهیم كه به مسیر قانون، عدالت و اخلاق بازگردند و از عقلای موثر بر رفتار جریان حاكم می خواهیم تا عواقب این رفتار را به کسانی که مست قدرت خویشند گوشزد كنند.


جبهه مشاركت ایران اسلامی