ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 14.08.2009, 13:04
بررسی طرح بازداشت میرحسین موسوی در ستاد کودتا

نوروز: طرحی به شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد شد تا میرحسین موسوی و ۱۰ نفر دیگر از سران جبهه اصلاحات که برخی از اعضای مجمع روحانیون نیز در میان ان‌ها هستند، بازداشت شوند، اما به دلیل عواقب شدید برای کودتاچیان با اجرای آن مخالفت شد.

این طرح که با پشتیبانی محمود احمدی نژاد و به اصرار او تهیه و به شورای عالی امنیت ملی ارائه شده بود میرحسین موسوی و ۱۰ نفر دیگر را عاملان ادامه اعتراض‌ها دانسته و تاکید کرده است تا این 11 نفر بازداشت نشوند، اتراض‌ها به پایان نخواهد رسید.

علاوه بر میرحسین موسوی از علی اکبر محتشمی پور، مهدی کروبی، محسن الویری، رضا خاتمی، یکی از فرزندان ‌هاشمی و چند نفر دیگر در این فهرست دیده می‌شوند. سید محمدخاتمی در این فهرست دیده نمی‌شود و تهیه کنندگان طرح معتقد بودند که نام او به خاطر شهرت بین المللی عواقب وخیمی خواهد داشت.

این طرح وقتی در شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌شود با مخالفت تعدادی از اعضا مواجه می‌شود، زیرا به نظر آنان اجرای این طرح عواقب غیر قابل کنترلی خواهد داشت که اصل نظام را با خطر سقوط رو به رو خواهد کرد.

احمدی نژاد و تعدادی دیگر روی طرح اصرار می‌کنند،اما پس از این که طرح به اطلاع مقامات ارشد نظام می‌رسد، آن‌ها نیز نظر منتقدان را تایید کرده و به صورت تلویحی به این نکته تاکید می‌کنند که بازداشت میرحسین نظام را به سقوط می‌کشاند.



نظر کاربران:

اخبار موثق از درون شورای امنیت کودتاچیان در حضور خامنه‌ای، حکایت از آن دارد که درز خبر انصراف از دستگیری همگی سران اصلاحات یک ترفند ضداطلاعاتی برای گمراه نمودن مردم بوده است و تصمیم برای دستگیری ضربتی آنها قطعی است. لذا فرصت کوتاهی برای هم اندیشی و تدارک یک ضدحمله سرنوشت ساز برایمان وجود دارد.
باید بفوریت در اتخاذ یک تاکتیک واحد در قبال آن اقدام نماییم.