ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 09.08.2009, 18:11
«دولت برآمده از کودتا غیرقانونی است نه ما»

بیانیه سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت)
«مسئولیت جان زندانیان برعهده فرماندهان و گروگانگیران است»
«دولت برآمده از کودتا غیرقانونی است نه ما»

مجموعه تلویزیونی و نمایش مضحک «بیدادگاه کودتا» روز گذشته نیز از سوی کودتاچیان و متمردان از قانون در قوه قضاییه اجرا شد و تعداد دیگری از فعالان احزاب اصلاح طلب از جمله دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران، دکتر احمد زیدآبادی به این جلسه آورده‌ شدند.

البته نقد حقوقی جلسه‌ای که بر آن نام دادگاه گذاشته اما در واقع چیزی نیست جز نمایش علنی کینه‌توزی حاکمان مستبد و کودتاچیان نظامی علیه اراده ملت، امری عبث است. دادگاهی که در آن پرده از ماهیت ناقض حقوق بشر حاکمیت کنار زده می‌شود و در کیفرخواست قرائت شده رسما اعلام می‌گردد که «افشای موارد نقض حقوق بشر» یکی از شیوه‌های دشمنان آن بوده است.

در چنین دادگاهی که خود نماد بارز حکومت اسلحه و بی‌قانونی در کشور است به غیرقانونی بودن سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) اشاره رفته و شگفتا ادعایی که تا پیش از این تنها در ستون‌‌های روزنامه کیهان تکرار می‌شد علنا و در کمال وقاحت در کیفرخواست نیز مطرح می‌شود بدون آنکه هیچ دادگاهی تاکنون حتی اتهامی را نسبت به این سازمان مطرح کرده یا پرونده آن به واسطه تخلفی در کمیسیون احزاب وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفته باشد.

چنین اتهام و ادعایی البته برای ما نگران کننده نیست؛ هنگامی که محاکم دادگستری چشم بر اعمال مجرمانه قاتلان و کودتاگرانی که خون ده‌ها شهروند بی‌گناه را به زمین ریخته‌اند بسته‌ و عوامل خود را برای اخلال در مراسم یادبود شهدا گسیل می‌دارند و در مقابل، آموزش زبان‌های خارجی و تعبیه نرم‌افزارهای ترجمه را جرمی نابخشودنی می‌دانند، دیگر چه جای سخن گفتن از قانون و استدلال‌های حقوقی است.

در پاسخ به اتهام غیرقانونی بودن آیا باید به اسناد موجود در وزارت کشور، پروانه فعالیت قانونی و ... استناد کنیم یا اینکه بجاست بار دیگر این اعتقاد خود را در گوش‌های ناشنوای مدعیان عدالت و شجاعت فریاد کنیم که این دولت برآمده از تقلب و کودتاست که «غیرقانونی» است، حتی اگر بخواهند خون‌های به ناحق ریخته را جوهر تایید حکم انتصاب آن کنند.

امروز مساله ما پاسخ به ادعای قانونی بودن یا نبودن سازمان ادوار تحکیم وحدت نیست، مساله اصلی نگرانی از حیات و تمامیت جسمی آقایان احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی دبیرکل و سخنگوی دربند این سازمان در کنار سایر بازداشت‌شدگان است.

اعلام می‌کنیم که به باور ما همچنان که در بیانیه پیشین نیز اشاره شد، این زندانیان که خارج از بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌های رسمی کشور و خارج از حوزه اقتدار قوه قضاییه، وزارت اطلاعات یا نیروی انتظامی در مکانی نامعلوم و در اختیار نیروهای «سپاه پاسداران» می‌باشند، در واقع گروگان‌هایی هستند که بیش از ۵۰ روز از تاریخ ربوده‌شدن آنها می‌گذرد و تماس‌های تلفنی و قرارهای ملاقات آنان نیز مطابق روال آدم‌ربایان بوده و جز ایجاد ترس و واهمه در خانواده‌ها و به رخ کشیدن قدرت پوشالی گروگانگیران هدف دیگری ندارد.

ما اینک نگران جسم نیمه‌جان عبدالله مومنی هستیم که بر اساس مشاهدات همسرش در جریان ملاقاتی کوتاه با وی، به شدت نحیف شده و بر اثر شکنجه‌های جسمی و روحی توان ایستادن را نیز از دست داده است و تاکید می‌کنیم که تلاش مذبوحانه گروگانگیران برای اعتراف‌گیری از عبدالله مومنی و علیه او از سایر بازداشت شدگان، پروژه‌ای از پیش شکست خورده است.

ما اینک نگران احمد زیدآبادی هستیم که بار دیگر جایزه محبوبیت و اعجاز قلم‌اش را در روز خبرنگار از سوی کینه توزانی که از سالها پیش در کمین این قلم آزاده هستند، دریافت کرد.

تماشای تصاویر دبیرکل دربند سازمان، در محکمه‌ای که او را به عنوان تماشاگر به آن آورده و البته در «رسانه‌های دروغ» عنوان متهم به او می‌دهند، این واقعیت را پیش روی جهانیان گذارد که در کارگاه‌های اعتراف‌گیری حاکمیت و در خلوت سلولهای انفرادی که عبارت سیاه‌چاله توصیف مناسب‌تری برای آنهاست،‌ با چشمان نگران حقوق انسانها و منافع ملی میهن چه می‌رود.

سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) یکبار دیگر بر بی ارزش بودن اتهامات وارده و اعترافات منتشر شده تاکید کرده و با صراحت اعلام می‌دارد مسئولیت حفظ جان زندانیان مستقیما بر عهده فرماندهان این گروگانگیری بوده و هشدار می‌دهیم که مسئولیت جان زندانی امری نیست که بتوان مانند خون‌های ریخته شده مردم معترض در خیابان بر عهده خود آنان گذارد و بدون شک اعضای این سازمان در جهت احقاق حقوق و آزادی آقایان احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)
18/5/88