ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 01.08.2009, 17:14
جریان حاكم از این نمایش‌ها طرفی نخواهند بست

بیانیه جبهه مشارکت ایران اسلامی در خصوص دادگاه نمایشی کودتاگران:

این دادگاه رسوا، بی‌خاصیت و منزجركننده است

نوروز: جبهه مشارکت ایران اسلامی در واکنش به دادگاه فرمایشی و بی‌خاصیت و رسوای برگزار شده در روز شنبه طی بیانیه شدیدالحنی این روند محاکمه را بی اعتبار و کیفرخواست را دست پرورده روزنامه کیهان دانسته و نوشته حتی مرغ پخته هم از این اتهامات خنده‌اش می‌گیرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

كودتای انتخاباتی اقتدارگرایان با آغاز شوی مضحك دادگاه فله‌ای جمعی از بازداشت شدگان اخیر وارد مرحله‌ای تازه شد.

در دادگاه امروز آنچه بیش از هرچیز جلوه گری كرد، متن دادخواست مدعی العموم بود كه پس از ۵۰ روز ایزوله كردن و فشار بر صدها تن بازداشتی مختلف انتظار می‌رفت متن قابل تامل و جدی تری باشد، اما آنها به قدری از به زمین سفت خوردن كودتایشان در جامعه دچار شوك و عصبیت هستند كه حاصل آن بیانیه‌ای آشفته و ضعیف در حد سرمقاله‌های آشنای كیهان از كار در آمده كه مرغ پخته را هم به خنده می‌اندازد. آنها به قدری در این تهیه این دادخواست، شتابزده عمل كرده‌اند كه حتی در تشخیص اعضای شورای مركزی جبهه مشاركت كه به راحتی در سایت‌ها قابل جست و جوست، خطا كرده‌اند و به عنوان نمونه آقای دكتر تاجیك، رئیس محترم دفتر مطالعات استراتژیك در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی را عضو شورای مركزی جبهه مشاركت خوانده‌اند! متاسفانه در این متن سیاسی و غیرحقوقی و غیرمستند، تحلیل‌های ارایه شده نیز دقتی در همین حد دارد.

در این متن كه بر اساس گزارش خبرگزاری فارس به عنوان بازوی تبلیغاتی و رسانه‌ای كودتا كه پیش از هر رسانه‌ای و با رانت ویژه به آن دست یافته، عمق كینه جریان اقتدارگرا از ۸ سال اصلاحات و آرمان‌های والای آن و نیز رهبر آن جناب آقای سید محمد خاتمی نشان داده شده است.

كیفرخواست در بخشی تبدیل شده است به دفاعیه تمام قد از كشورهای سوسیالیستی¬یی كه در آنها رای دزدی شده و در بخشی دیگر به بهانه اثبات ادعای محمل انقلاب مخملی در ایران، ناخواسته كشور و نظام ما را با آنها مقایسه نموده و در این مسیر داستان سرایی امنیتی پلیسی را به كمك ذهنی مغشوش و با ضریب هوشی پایین در خدمت القای آن نموده است.

جالب است كه در این متن از دیگر اهداف ستاد كودتا نیز به خوبی پرده برداری شده است و آن هدف شوم برخورد با احزاب و گروه‌های اصلاح طلب و نیز تشكل‌های مستقل غیر دولتی است. آنها در این مسیر به ایراد اتهاماتی بی اساس بر پایه یكسری شواهد بی ربط پرداخته‌اند كه به هیچ وجه به آن چه مراد تنظیم كنندگان دادخواست است، شهادت نمی‌دهند.

آنها بر اساس اسناد ربوده شده از حزب گویی كشف بزرگی كرده‌اند و در دادخواست به نقل از سند تاملات راهبردی سیاسی- تشكیلاتی كه به اشتباه در دادخواست "سند تعاملات راهبردی سیاسی- تشكیلاتی" نامیده شده، آورده‌اند: «در مرحله نخست حضور در نهادهای ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا و در مرحله بعد مجلس خبرگان نهادهای مناسب تری برای حضور طرفداران مردمسالاری می‌باشند.» حال باید از آقایانی كه پس از ۵۰ روز بگیر و ببند این دادخواست را تنظیم كرده‌اند پرسید، مگر برنامه ریزی یك حزب قانونی برای كسب قدرت و ورود به نهادهای انتخاباتی از طریق رای مردم جرم است؟ یا قرار است احزاب را هم تنها به عنوان مجیزگو و تاییدكننده چشم بسته همه رفتارهای درست و غلط به رسمیت بشناسید و لاغیر؟ یا در جایی دیگر به نقل از همین سند، اتخاذ استراتژی تبدیل تهدیدها و بحران‌های احتمالی به فرصت تثبیت و تقویت بعد مردمسالار نظام و چانه زنی به جای تشدید بحران و اغتشاش به عنوان مهم ترین راهبرد آرامش پایدار و زمینه حفظ وحدت واقعی در جامعه را ذنب لایغفری ذكر كرده‌اید كه جز خیانت نام ندارد؟ آیا آنها كه بحران می‌آفرینند تا جمهوریت نظام را به محاق ببرند خادم هستند و آنهایی كه پرهیز از بحران و تبدیل آن را به مقوم ركن جمهوریت نظام دنبال می‌كنند، خائن‌اند؟ چه خوب دشمنی و كینه عمیق‌تان را نسبت به مردمسالاری نشان داده‌اید. همین دم خروس‌هاست كه شائبه دست بردن در آرای ملت را دامن می‌زند. كسانی كه هرگاه نام رای ملت و مردمسالاری را می‌شنوند چون اسپند بر روی آتش می‌شوند، آیا اگر دستشان برسد، دست در آرای ملت نمی‌برند؟ این دادخواست علیه كیست؟ اینها كه همه دادخواست ناخواسته علیه جریان اقتدارگراست.

در مورد اعتراف‌های بیان شده از سوی جناب حجت الاسلام و المسلمین ابطحی در این دادگاه نیز نگاه جبهه مشاركت همان است كه پیشتر در بیانیه‌های متعدد خود درباره این اعتراف سازی‌ها به كرات اشاره كرده است. از نظر ما دیدگاه‌های آقای ابطحی درباره مسایلی كه در دادگاه بیان كرد همان است كه در زمان آزادی خود در سایت شخصی خود و در مصاحبه‌ها و ارایه نظرات بدون فشار و بازجویی و انفرادی و دیگر تضییقات بیان كرده بود. همان طور كه در باقی تواب سازی‌های مشابه، دیگر اعتراف كنندگان پس از رهایی بر همان دیدگاه‌های سابق خود تاكید كرده‌اند و لذا بیش از این پرداختن به این پروژه نخ نما را موجب زحمت بی حاصل خود و مردم آگاه و هوشیار كشورمان می‌دانیم.

جبهه مشاركت ایران اسلامی با امید به اینكه ادامه روند دادگاه، متفاوت از این مسیر رسوا، بی خاصیت و منزجركننده باشد، خواهان آن است كه از این پس امكان حضور اسرای در بند جریانات اخیر در بین خانواده‌های خود فراهم شده و وكلای آنها به راحتی به اسناد پرونده موكلان خود دست یابند و به جریان حاكم نیز هشدار می‌دهد كه از این نمایش‌ها طرفی نخواهند بست و توجیهی برای اعمال و رفتار مجرمانه و كشتارها و خشونت‌های اخیر آنها علیه ملت فراهم نخواهد شد. به جای راه اندازی این شوهای تبلیغاتی چه بهتر است كه فكری به حال پاسخ گویی تان در برابر دادگاه ملتی كنید كه روی واقعی شما را به عینه در ۵۰ روز اخیر، حیران و بهت زده و سوگوار شهدای خویش به تماشا نشسته‌اند و برای استیفای حقشان در برابر باتوم و گلوله‌هایتان سینه سپر كرده‌اند. دادگاه واقعی پیش از دادگاه عدل الهی آن جاست.

جبهه مشاركت ایران اسلامی
۱۰/۰۵/۸۸