ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 28.07.2009, 9:15
بیانیه جبهه مشارکت در محکومیت کشتارها و فجایع اخیر

نوروز: جبهه مشارکت ایران اسلامی در واکنش به خبرهای رسیده از خانواده‌های شهداء و زندانیان حوادث اخیر در بیانیه شدید الحنی اقدامات خلاف قانون، خلاف انسانیت و ناجوانمردانه را به شدت محکوم کرد.

آن چه این روزها از رفتار جریان حاكم در برخورد با اعتراض‌های قانونی و مسالمت آمیز مردمی صورت می‌بینیم و حتی آن چه بر افرادی كه پیش از آغاز اعتراض‌ها بازداشت شده‌اند می‌رود، حیرت و تاسف عمیق كلیه ناظران و آگاهان از امور را به همراه داشته است.

واقعیت آن است كه سطح خشونت و جنایت‌های صورت گرفته و نوع توجیهاتی كه برخی از حامیان این جنایات از خود نشان داده‌اند، ناظران را درمانده می‌كند كه آیا این رفتار را باید تحلیل سیاسی و امنیتی كرد و یا تحلیل روانی زیرا که گاهی اوقات نشانی از بیماری در این رفتارها کاملا نمایان است.

چه كسی گمان می‌كرد كه تنها سه دهه پس از انقلابی كه به نام اسلام و آزادی و عدالت و به رهبری مرجعی بزرگ چون امام خمینی به فرجام رسید، جوانان برآمده از این انقلاب به جرم اعتراض مدنی بازداشت شوند و آنگاه پیکر بی جان آنها به خانواده‌هایشان تحویل داده شود.

چه كسی گمان می‌كرد بهترین فرزندان و یاوران انقلاب در این سطح وسیع در زندان به سر ببرند، بی آنكه وكیل داشته باشند و و خبر زنده بودن و یا سلامتی آنان از خانواده‌هایشان دریغ شود.

چه كسی گمان می‌كرد مردمی‌ترین نهادهائی كه با هدف خدمت بی‌مزد و منت برای مردم و انقلاب شكل گرفتند، این روزها روی بر مردم خود ترش كنند و با چماق و باتوم و اسلحه، برادران و خواهران خود را به فجیع ترین شكل ضرب و جرح نمایند؟

چه كسی این روزها را باور داشت، آن هم پس از آن همه ادعای مردمی بودن و پس از دوران تثبیت نظام و به نام اسلام؟

نه آقایان حاكم، قرار این نبود. شعارها و وعده‌های انقلاب چنین نبود. بنیانگذاران انقلاب، شاه و سلطنت را نراندند كه امروز به اینجا برسیم. هدف انقلاب مبارزه با طاغوت و همه چهره‌ها و مظاهر آن بود كه در برابر سنت الهی به طغیان می‌پردازند، قطره قطره خون شهدا نیز در این راه بود كه امروز شما مست از قدرت بر سبزی آن آرمانها رنگی از سیاهی و تباهی می‌پاشید.

آقایان حاكم!

امروز جمعی از پاكترین و صادق ترین رادمردان این سرزمین به گناه مشاركت در انتخابات و تبلیغ برای كاندیدایی غیر از كاندیدای مطلوب شما در زندان به سر می‌برند. زندانهائی كه هر روز خبر می‌رسد جوانی را صحیح و سالم به آنجا برده اید و آنگاه پس از وعده سر خرمن آزادی آنها و بازی با احساس و عاطفه خانواده‌هایشان، ناگهان جنازه او را تحویل داده اید به همراه مشتی تهدید و ارعاب، هم حق تیر طلب كرده اید، و هم پول برای جنازه، آنگاه حق عزاداری و مجلس ترحیم گرفتن را نیز از آنها دریغ می‌كنید. دست مریزاد و مرحبا به این عدالت گستری و مهرورزی.

ما امروز حق داریم بر اساس عملكرد مشعشع شما و قانون ستیزی و شناعتی كه در شما یافته ایم، عمیق ترین نگرانی‌های خود را بابت سلامت و رعایت كمترین حقوق یاران دربندمان فریاد كنیم.

ما از سرنوشت برادرانمان سید مصطفی تاج زاده، عبدالله رمضان زاده، محسن امین زاده، بهزاد نبوی که بیش از ۴۰ روز از بازداشت آنها می‌گذرد، بی خبر و نگرانیم‬. ما از شایعاتی كه پیرامون فشار و شكنجه آنها به گوش مرسد، نگرانیم. ما نسبت به دیگر زندانیانی كه از داشتن حق وكیل و رعایت حقوق مصرح در قانون اساسی و قوانین جزائی و مدنی محرومند، نگرانیم.

ما نسبت به سلامت برادر جانبازمان دكتر سعید حجاریان كه بر اساس اطلاع خانواده محترم شان، تحت فشار قرار گرفته و قصد جانش را كرده اند، نگرانیم.

ما نسبت به رفتار بازجویان شما با تك تك اسرای آزادی خواهی و عدالت جوئی كه دربند جور شما هستند نگرانیم و این نگرانی بیراه نیست. هر كه گزارش پیش شما بیفتد، باید نگران حفظ حقوق و حتی جانش باشد. صحت این ادعا را از بازماندگان آنهایی كه صحیح و سالم بازداشتش كرده‌اید و جنازه اش را تحویل داده‌اید، بپرسید.

آیا به واقع در روزگار دفاع مقدس با اسیران عراقی و بعثی اینچنین می‌کردید که امروز با شهروندان و سیاسیون و روزنامه نگاران ایرانی که تنها خواستار حق رای‌شان و آزادی اندیشه‌شان و انجام انتخابات آزاد در محیطی کاملا مسالمت‌آمیز بوده‌اند می‌کنید؟

جبهه مشاركت ایران اسلامی ادامه این بازداشت‌ها را سلب حقوق بازداشت شدگان می‌داند و بی اطلاعی از سلامت و رعایت حقوق عزیزان خود را شدیدا محكوم كرده و اعلام میدارد از هر مسیر قانونی و شرعی و با استفاده از تمامی اهرمهای مدنی، داخلی و بین المللی، احقاق حقوق یاران دربند خود را پیگیری می‌كند و به زندانبان‌ها و بازجوپروران حاكم هشدار می‌دهد هر چه سریع تر نسبت به آزادی آنها دلجوئی از خانواده‌های آنان كه در این مدت پا به پای عزیزان دربند خود شكنجه روحی و روانی دیده اند، اقدام كنید.

سنت الهی و تاریخ سرنوشت خوبی را برای اینگونه رفتاری كه پیش گرفته اید، نشان نمی‌دهد. تا فرصت باقی است به آغوش ملت بازگردید و از ظلم و جور خود نزد خالق متعال و بندگان آزاده و حق جوی یزدان پاك استغفار كنید.

در ماه ارجمند شعبان المعظم و در اعیاد شعبانیه شكایت از حاكمان جور را نزد خدای متعال و صاحبان شرافت اعیاد شعبانیه می‌بریم و از اینكه در ایام عسرت، جشن و سرور را از مردم این دیار دریغ كرده اند، عمیقا متاسفیم.

جبهه مشاركت ایران اسلامی
5/5/88