ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 18.07.2009, 10:45
کودتاگران روی آرامش نخواهند دید

نوروز: جبهه مشاركت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن تشكر از تمامی مردمی كه علیرغم تبلیغات سوء گسترده و استقرار محیطی امنیتی با حضور گسترده خود بار دیگر پیمان سبز خویش را تجدید كردند، بر تعهد استوار خویش در پیمودن این راه در كنار مردم تأكید کرد.

این حزب اصلاحطلب اظهار امیدواری کرد که راهكارهای ارائه شده توسط هاشمی رفسنجانی نقطه‌ی شروعی باشد برای آن كه حاكمیت با اجابت آنها گامی به سوی بازسازی اعتماد از دست رفته بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز، متن کامل اینن بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعة این هفته تهران با حضور میلیونی مردم تهران شكوهی بی‌سابقه و تاریخی داشت.

مردمی كه در طول یكماه گذشته مصرانه پیگیر خواسته‌های قانونی و بر حق خود بودند و به جای پاسخ منطقی و مستدل با موج سركوب و سانسور روبرو شده بودند فرصتی یافتند تا در فضای معنوی نماز جمعه بار دیگر در كمال آرامش و با حضوری چشمگیر اعلام كنند تا رسیدن به خواسته‌های خود قدمی به عقب برنخواهند داشت.

آنچه از زبان خطیب محترم جمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی جاری شد و راهكارهای ایشان می‌تواند نقطه‌ی شروعی باشد كه حاكمیت با اجابت آنها گامی به سوی بازسازی اعتماد از دست رفته بردارد. مردمی كه در جریان انتخابات به جای صداقت و امانتداری مسئولان با كودتا روبرو شدند اكنون جز آرای خود چیزی طلب نمی‌كنند. مردم انتظاری جز این ندارند كه مشروعیت دولت برآمده از تقلب در اركان نظام به رسمیت شناخته نشود و اجازه داده نشود تا عدم مشروعیت این دولت به اركان دیگر نظام نیز سرایت كند.

خواسته‌ی مردم جز این نیست كه صدها تن از فرزندان غیور آنها كه تنها به جرم گرم كردن انتخابات اینك در زندان به سر می‌برند بدون قید و شرط آزاد گردند و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند؛ نه آنكه پس از یكماه هنوز بسیاری از خانوادهها حتی خبری از سلامتی عزیزان خود نداشته باشند.

خواسته‌ی مردم تهران در جمعه‌ی كم نظیر چیزی جز این نیست كه فضای امنیتی - نظامی حاكم بر كشور كه سبب گستردهترین سانسور بر رسانهها، وسائل ارتباط جمعی و منع هرگونه اظهار نظر و تجمعی شده است برطرف و فضای قانونی آرام به جای آن حاكم شود.

خواسته‌های قانونی مردم جز این نیست كه قانون‌شكنانی كه همیشه موازین شرعی و اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند به قانون تمكین كنند و دست از مقابله با آرمانهای انقلاب، امام و خواست مردم بردارند.

جبهه‌ مشاركت ایران اسلامی با تشكر از تمامی مردمی كه علیرغم تبلیغات سوء گسترده و استقرار محیطی امنیتی با حضور گسترده خود بار دیگر پیمان سبز خویش را تجدید كردند بر تعهد استوار خویش در پیمودن این راه در كنار مردم تأكید می‌كند. ما مطمئن هستیم تا زمانی كه این حداقل خواسته‌های مردم تحقق پیدا نكنند كودتاگران روی آرامش نخواهند دید و بیش از همه آنها زیانكاران این عرصه خواهند بود.

جبهه مشاركت ایران اسلامی