ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 16.07.2009, 10:11
پیكر پاك شهدا را در اسرع وقت تحویل دهید

نوروز: خانواده برخی از زندانیان سیاسی حوادث اخیر در اولین ماهگرد بازداشت عزیزانشان، از مقامات و مسئولین خواستند با تحویل پیکر شهدای حوادث اخیر، حداقل انتظار انسانی خانواده‌های داغدیده را محقق کنند و هشدار دادند، تاخیر و تعلل در انجام این کار موجب جریحه دار شدن بیش از پیش این خانواده‌ها و افزایش بغض و كینه آنان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
«اللهم نشكوا فقد نبینا و غیبة ولینا و شدة فتن بنا »

بیش از یك ماه از بازداشت غیرقانونی بهترین فرزندان انقلاب می‌گذرد. یك ماه پرمخاطره برای عزیزان دربند و پراضطراب برای خانواده‌های آنان كه طی این مدت خانواده‌های فعالان سیاسی بازداشت شده در دغدغه‌ها و نگرانی‌های دیگر خانواده‌ها نیز سهیم بوده‌اند . هم آنان كه علیرغم مراجعات پی در پی به دادگاه انقلاب و دادستانی و زندان اوین و دیگر مراكز قانونی، نتوانستند كوچكترین خبر و نشانی از فرزندان خود به دست آورند.

هرچند برخی مقامات رسمی و قانونی خبر از آزاد كردن تعداد زیادی از دستگیرشدگان وقایع اخیر، پس از ۱۸ تیر را داده بودند اما متأسفانه این روند بسیار كند و بطئ است و روز به روز نگرانی خانواده‌ها از وضعیت فرزندانشان بیشتر می‌شود. این در حالی است كه هر روز اخبار موثق از كشته شدن تعداد زیادی از شهروندان بی گناهمان در حوادث اخیر منتشر می‌شود و موجب دل نگرانی‌های بیشتر می‌شود.

آن چه خانواده‌ها از مقامات قانونی می‌خواهند در وهله اول آگاه شدن از وضعیت عزیزانشان است . و به دنبال آن، تحویل پیكر پاك كشته شدگان در اسرع وقت انتظار بسیار كوچكی است كه هرگونه تأخیر و تعلل در آن موجب جریحه دار شدن بیش از پیش این خانواده‌ها و افزایش بغض و كینه آنان است. همچنین آزاد كردن افرادی كه به بهانه حضور در حماسه میلیونی مردم در نقاط مختلف در تهران و دیگر شهرستان‌ها دستگیر شده‌اند بویژه زنان و دختران زندانی باید در اسرع وقت انجام شود.

تأخیر در آزاد ساختن فعالان سیاسی و چهره‌های شاخص و تأثیرگذار نظام نیز هر روز تبعات بیشتری برای جمهوری اسلامی به بار می‌آورد. نظامی كه خود داعیه دار قانون گرایی و عدالت محوری است و برای بی قانونی‌ها در اقصی نقاط جهان مرثیه سرایی می‌كند و برای ستم‌ها و مصائب بشری ناله و فریاد واحقوقا و واعدالتا سر می‌دهد.

روز گذشته خانواده‌های جریحه دار و بی خبر از جگرگوشگانشان كه خواسته‌های به حق خود را مبنی بر آزادی هرچه سریع تر عزیزانشان، بر كاغذ نوشته و جلوی درب دادگاه انقلاب تجمع كرده بودند تا نمایندگانشان با جناب قاضی حداد ملاقات و گفتگو كرده پاسخی برای پرسش‌های مشترك بیاورند، به جای التیام بخشی دل‌های دردمندشان با چنان بدرفتاری و حركت‌های اهانت آمیزی از طرف نمایندگان قانون مواجه شدند كه تحیر و تأسف هر صاحب وجدان بیداری برانگیخته شد.

اینك سوال ما این است: آیا در حكومت مدعی عدل علوی حبس غیرقانونی معتقد ترین و متعهد ترین افراد به اسلام و انقلاب و خیل عظیم معترضان آرام و از آن بدتر بی حرمتی به خانواده‌های محترم آنان فارغ از جایگاه و شأن اجتماعی شان بلكه به عنوان شهروندی عادی، چه مجوزی دارد. و كسانی كه با استفاده از مصونیت آهنین جای قاضی نشسته و حكم صادر می‌كنند، آیا از دادگاه عدل الهی واهمه ندارند و آیا به آخرت و عقاب الهی اعتقادی دارند؟

ما خانواده‌های زندانیان سیاسی همچنان با اذعان به حقوق شرعی و قانونی خود و عزیزان دربندمان، با خویشتنداری، راه‌های قانونی را برای دریافت پاسخ‌های قانونی طی می‌كنیم و امیدواریم دلسوزان و معتقدان واقعی به نظام اسلامی در این وانفسای دین فروشی و دنیا طلبی، فریاد دردمندی ما را بشنوند و وجدانشان بیدار شود و به یاد بیاورند كه از پس امروز فردایی هست.

حسبنا الله و نعم الوكیل نعم المولی و نعم النصیر