ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 03.07.2009, 23:32
تحریم سیاسی دولت جمهوری اسلامی

نامه کمیته "دفاع از تحریم سیاسی دولت ایران" در آلمان
تحریم سیاسی دولت ایران را تبدیل به یک خواست همگانی کنیم


به همه ایرانیان مقیم کشور آلمان!

این نامه، از سوی عده‌ای از ایرانیان مقیم کشورآلمان که تشکیل کمیته‌ای سراسری برای "دفاع از تحریم سیاسی دولت جمهوری اسلامی" را پی نهاده‌اند، خطاب به دولت آلمان انتشار می‌یابد.

جمعبندی تظاهرات، اعتراضات و راهپیمائی‌های مردم معترض ایران در داخل و خارج از کشور نسبت به نتایج تقلب آمیز انتخابات اخیر ریاست جمهوری از یکسو، و عدم تمکین مقامات مسئول جمهوری اسلامی بر خواست برحق ملت ایران مبنی بر ابطال انتخابات از سوی دیگر، تشکیل چنین کمیته‌ای در خارج از کشور را اجتناب ناپذیرمی سازد.

ما تهیه کنندگان این نامه، بر این باوریم که شعار "تحریم سیاسی دولت جمهوری اسلامی" در خارج از کشور و در شرایط کنونی مبارزه، مناسب ترین و کارا ترین خواستی است که ضمن انطباق کـــامل با اهــداف " جنبش اعتراضی داخل کشور"، می‌تواند نه تنها درحمایت، تداوم و پیشبرد آن تاثیر بسزائی داشته باشد، بلکه ادامه وحدت عمل بی سابقه ایرانیان خارج از کشوررا، که در تظاهرات و راهپیمائی‌های اعتراضی اخیر و همسو با خواست ایرانیان داخل کشور شاهد بوده ایم تامین کند.

همانگونه که در شعارها، بیانیه‌ها و سخنرانی‌های دو هفته اخیر و در همایش‌های اعتراضی ایرانیان برون مرزی شاهد بوده ایم، ابتدائی ترین خواست این همایش‌ها تحریم سیاسی دولت احمدی نژاد است. دولتی که تحت حمایت رهبر بر آنست تا با سر کوب مردم و انکار تقلب آشکاردر انتخابات که دیگر کاندیداها و بویژه آقای مهندس میرحسین موسوی بر آن تاکید کرده‌اند 4 سال دیگر در قدرت باقی بماند. مردم ایران در تظاهراتی میلیونی و اعتراضاتی مسالمت آمیز که وحشیانه به خون کشیده شد، غیرقانونی بودن این دولت را اعلام کرده‌اند که مستندترین اسناد این خواست ملی ، صدها عکس و فیلمی است که در سراسر جهان انتشار یافته است.

آنچه که ما می‌خواهیم آنست که دولت آلمان از این خواست همگانی مردم ایران حمایت کرده و در گام نخست خود تحریم سیاسی دولت احمدی نژاد را اعلام کند و در گام بعد، بعنوان یک عضو موثر اتحادیه اروپا، دیگر کشورهای عضو این اتحادیه را نیز برای پیوستن به این تحریم سیاسی ترغیب کند. اعلام چنین تحریمی از سوی اتحادیه اروپا، یک گام بزرگ برای نزدیک شدن به مردم ایران و افکار عمومی در کشورماست.

دراقدامی دیگر، انتظار داریم، اتحادیه اروپا ضرورت برگزاری یک انتخابات آزاد، تحت نظارت یک هیات مورد تفاهم کاندیداهای معترض به نتیجه انتخابات را بعنوان یک پیشنهاد در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.

این نامه می‌تواند، با همین مضمون و همین خواست، در صورت تائید آن از سوی ایرانیان مقیم دیگر کشورهای اروپائی، بعنوان یک خواست عموم ایرانیان مقیم اروپا، تسلیم دولت‌های اروپائی و اتحادیه اروپا شود. با همین هدف، ما این نامه را برای امضاء در شبکه اینترنت قرارخواهیم داد. طبیعی است که امضاء و پیوستن ایرانیان مقیم دیگر کشورهای جهان به این نامه درخواستی، می‌تواند به آن جنبه عمومی تر و وسیع تر بخشیده و به نامه‌ای پیشنهادی به دبیرکل سازمان ملل متحد تبدیل شود.

تاریخ :01 جولای 2009
E-Mail : .(JavaScript must be enabled to view this email address)